Ga naar inhoud
  • 0

Motorcode opzoeken


Daniel1988

Vraag

Hoi Allemaal, 

 

Ik heb een vraag waar ik niet uit kan komen. 

Ik wil de motorcode van mijn motor opzoeken en dan bedoel ik op de motor zelf, tot nu toe overal gezocht en ik kan nergens iets vinden.

 

Net dealer aan de lijn gehad, maar die mensen zijn zo lui. Die zeggen van "Pff het is moeilijk hoor, dat moet je maar zelf uitzoeken" :bash:  :bash:  :bash:

 

 

Dus mijn vraag is: 

 

 

Wie weet waar de motorcode op de motor zit? Behalve de sticker, want als het goed is heb je een nummer in de blok ingeslagen......maar waar zit die???

 

Het gaat om 3.6 V6 Passat B6 uit 2009.

 

 

Alvast bedankt, 

 

Groeten, Daniel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is een echte R36. Alles nagetrokken, alles klopt. Ook compressie gemeten  en het is 9 bar op alles 6 cilinders. Die van 3.2 is lager namelijk. Wat betreft vermogen dat zou kunnen kloppen, ik heb zelf even JD ook gehoord erover. 

 

 

Ik ben ook achter gekomen, waarom de auto aan zo weinig vermogen kwam:

 

Bougies waren niet goed

Bobines waren niet goed

Kleppendekselpakking was lek.

 

Nu alles vervangen en ik kan gelijk merken, dat de beest is weer wakker. Nu alleen nog op de bank weer en kijken wat die nu doet.

 

 

Bedankt in ieder geval voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt beter voor in je onderhoudsboekje kijken. Daar zit een grote witte sticker met cijfertjes en getalletjes.

 

Deze zelfde sticker zit in de ruimte voor je reservewiel.

 

Waarschijnlijk heb je een BLS, als je een R36 hebt, dan heb je een BWS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan heb je denk ik wel een R36. Post eens wat foto's? Wij herkennen een echte R36 direct van een nepperd????

 

Bovendien... een R36 heeft 300pk een anders kom je bij de 3.2FSI uit en deze heeft 250pk. Dat zal door de jaren heen in principe niet meer worden????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Das voor 90% een R36. Heb je ook een afgevlakt stuur, R36 in je stoelen gedrukt/geweven, heb je een soort Carbon structuur op de alu delen in je middenconsole?

 

Dit soort zaken is allemaal achteraf in te bouwen maar icm de R36 bodykit lijkt mij dit toch een R36.

 

Heb je al een kentekencheck op rdw.nl gedaan? Daar vind je nl ook meee informatie over het voertuig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo heeft Rob er ook 1... Maar dan zonder de R36 motor erin...

Dan kan volgens mij nog alles wijzen op het feit dat het een R36 zou moeten zijn maar er kan nog steeds later een andere motor in gezet geweest zijn niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, klopt, maar er zijn niet zoveel gekken als Rob die zover gaan met modden, laat staan een andere motor monteren. Dan is het denk ik interessanter om een R3) te kopen????.

 

Maar klopt wat je zegt, niks is onmogelijk.

Dan kent gij Rob nog niet mnr Fopper ????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk via je kenteken gewoon op RDW naar de motorcode die er staat of sla je boekje open, want daar staat het er sowieso in incl chassisnummer dus kan je controleren of het boekje bij de auto hoort. Of je belt de dealer en laat je ze je chassisnummer door het systeem gooien.

 

Mocht je daarna nog sceptisch zijn, dan zeg je maar tegen mensen dat je auto schizofreen is en dat je dus 2 auto's hebt... Ook prima.

aangepast door PassatCBAC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Motorcode moet BWS zijn, de fabrieksopgave is 300 pk maar veelal kwam het vermogen daar niet aan toe. Heb al een een uitdraai van JD gezien waarbij ervoor een 280 pk was en na tuning op de bank 300 en een beetje.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden