Ga naar inhoud
  • 0

trekhaak plaatsen


patjepassat

Vraag

Ik twijfel om zelf een trekhaak aan te schaffen en die zelf te plaatsen, dit is me vroeger bij 2 Vectra's ook gelukt.

Heeft de Passat 3c daar al punten in de bodemplaat gemerkt zodat je weet waar je moet boren ?

Moet ik nog ergens rekening mee houden of kan ik de verlichting ook gewoon aftappen van de originele bedrading ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De Passat is al voorbereid, de gaten zitten er al.

Je moet een kabelboom van achter na voren leggen en aansluiten op het bordnet.

Ik heb zelf een trekhaak van Westfalia onder mijn CC geplaatst en een kabelboom met een trailer module van Jaeger gebruikt.

En aansluitend aanmelden met vagcom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

Bedankt voor de tips tot dusver.

De kabelboom, waar heb je die langs  gelegd, waar kun je makkelijk vanuit de cabine naar het motor gedeelte komen ?

Ik wil toch nog kabels trekken voor de audio, doe ik dat tegelijkertijd.

 

En dat inprogrameren, willen ze dat bij de dealer doen als je zelf alles installeerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de tips tot dusver.

De kabelboom, waar heb je die langs gelegd, waar kun je makkelijk vanuit de cabine naar het motor gedeelte komen ?

Ik wil toch nog kabels trekken voor de audio, doe ik dat tegelijkertijd.

 

En dat inprogrameren, willen ze dat bij de dealer doen als je zelf alles installeerd ?

http://www.aukup.de/AHK-fuer-PKW-SUV/Hersteller/Westfalia/Anhaengerkupplung-VW-Passat

 

1. In deze link kun je ook een pdf voor de inbouw kabelboom downloaden.

2. Je komt niet in de motorruimte, alleen onder het dashboard links worden er aansluitingen gemaakt.

3. De trailermodule moet alleen in de gateway worden aangevinkt met vcds, is 5 minuten werk en kan bij een forumlid worden gedaan zoals al gezegd.

4. Dit is nodig zodat de boordcomputer weet dat er een aanhanger is aangesloten.

Esp wordt dan aangepast, de afstandsensoren achter worden uitgeschakeld en het mistachterlicht doet het alleen op de caravan en niet op de auto. Dat laatste moet wel apart worden aangevinkt in het boordnet.

5. Hoe je de verbindingen in het zekeringkastje links maakt staat in de KB beschreven onder " zekeringen toevoegen".

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

origineel komt er eigenlijk wel een nieuwe 25A zekering in de SB box in de motor ruimte te zitten (SB3 of SB4)

Maar de meeste die dit achteraf hebben geplaatst blijven in de linkse zekeringkast en nemen van daar alles weg.

 

Er zit een kabel doorvoer door het schutbord en deze zit diep achter de batterij, deze komt uit thv het boordnet links boven de pedalen.

Dus als je de batterij en omkasting uitbouwt (voet mag je laten zitten) dan kan je de bedrading volgen. Op de rubber doorvoer zitten wat rubber uitsteeksels, hier kan je het topje van afknippen en dan krijg je een gaatje waar de bedrading door kan gevoerd worden. De batterij zit vast gezet met een plaatje onderaan de voet van de batterij, kan je los schroeven met een dop 13 en wat verlengstukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en wat is kennisbank ? Een website, software op je PC, de gebruiksaanwijzing in het klappertje ???

​Er zal vast wel iemand in de buurt wonen, maar om nu als "vers" forumlid gelijk bij een onbekende op de stoep te staan is misschien ook een beetje....vreemd misschien ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en wat is kennisbank ? Een website, software op je PC, de gebruiksaanwijzing in het klappertje ???

​Er zal vast wel iemand in de buurt wonen, maar om nu als "vers" forumlid gelijk bij een onbekende op de stoep te staan is misschien ook een beetje....vreemd misschien ?

Word je toch ff full member en je geeft je op voor de weekend meet is er niks aan de hand.

In mijn onderschrift staan de beide linkjes.

:mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Word je toch ff full member en je geeft je op voor de weekend meet is er niks aan de hand.

In mijn onderschrift staan de beide linkjes.

:mrgreen:

 

Moet ik echt 15 pagina's door gaan spitten over die weekend-met of staat alle info ergens overzichtelijk bij elkaar ???

Lijkt me wel leuk om eens een dagje te komen buurten als het niet te ver weg is... :mrgreen: 

 

​Het full membership zal ik eens overwegen, ik zal me eerst eens inlezen wat het inhoudt en of het wel wat voor me is....

Aangezien ik eigenlijk al hobby's teveel heb, en tijd te weinig..... :neutral:  :angel: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en om maar weer over de trekhaak verder te gaan....Ik heb m inmiddels thuis liggen, helaas had de audio voorrang, dus de trekhaak zal volgend weekend wel eronder komen denk ik....de gelinkte aanbouw-instructie was verhelderend genoeg om het zelf te kunnen denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

Lijkt me wel leuk om eens een dagje te komen buurten als het niet te ver weg is... :mrgreen:

 

 

Het is zeker niet te ver hoor, voor mij is het bvb ook maar 240km rijden (enkele reis)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op zich valt het wel mee, tenzij ik de kids heb....om dan 3 uur in de auto te zitten om voor een meeting en dan weer terug...daar worden ze denk ik niet heel vrolijk van :neutral:

Voor jou 180 km enkele reis, 

En je hoeft geen 15 pagina's door te spitten. Gewoon de 1e en aanmelden op de laatste  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden