Ga naar inhoud
  • 0

Turbo probleem


Roy_01

Vraag

Van de 1 op de andere dag is er een probleem bij mijn auto opgedoken.

De turbo komt er met veel vertraging in, ongeveer een seconde of 5 a 6 na intrappen gaspedaal.

Daarna haalt hij wel de gevraagde turbodruk, bij het afregelen loopt de druk ook gelijkmatig mee.

 

Zie onderstaande log die ik gemaakt heb. De control duty cycle is volgens mij het signaal van ventiel N75 die de vacuum actuator van de turbo weer aanstuurt.

Op de turbo actuator zit ook een meting de G581 maar die kun je weer niet loggen met vcds, of ik moet overheen gekeken hebben.

Naar mijn idee kunnen het maar een paar dingen zijn, de N75 of vacuum actuator defect of de schoepverstelling van de turbo zelf gaat stroef. Zal dit nog even proberen te bekijken, de regelstang is aardig weggebouwd.

 

Daarnaast ook nog de basic setting test uitgevoerd charge pressure control. De motor gaat dan naar 1400 toeren en de N75 wordt vol open en dicht gestuurd.

Het verschil in turbodruk zou tussen beide posities zou minimaal 70 mbar moeten verschillen. Bij mij was dat maar 10mbar.

 

 

(De egr is al een hele tijd geleden dichtgezet)

Naamloos.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb met een passat 1.6 TDI ui 2012 en al 2 jaar sporadisch een P2563. Eerder al vacuum laten checken, metingen laten verrichten en 3 garages zeiden Turbo vervangen want die sensor op de wastegate is defect.

Na tijdje sparen vorige week eindelijk dan de turbo laten vervangen. Heeft een week goed gereden zonder fouten en vanmorgen rij ik na 80 km een file in en na 5 minuten stapvoets rijden BAMM gloeispiraal oranje knipperen en geen power meer (noodloop). Even een reset middels de sleuten en hij liep weer. Even uitgelezen met de dongel P2563.

Ik baal echt als een stekker want paar uurtjes sleutelen verder en een nieuwe turbo nog weer die ene storing.

 

Wie oh wie kan mij helpen met dit probleem. Waar kan dit nog meer aan liggen en wat kan ik zelf meten met een multimeter bijvoorbeeld.

 

Micha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2 VAG garages met specifieke kennis en 1 gewone autogarage. Zeiden wel dat het de Positiesensor Drukregeling Turbo is maar dat die niet zo los te krijgen is. Het bekende "liever een complete turbo verkopen" vehaal.

Net nog eens even proberen te reproduceren. 10 min warm draaien en flink planken in de polder en daarna 5 minuten stapvoets rijden over de dijk. En jawel opeens weer gloeispiraal knipperen met 1100 toeren. Dus het is reproduceerbaar maar vreemde is dat er op dat moment de turbo helemaal niets doet. Juist met power is deze storing er nooit. Connetoren nagekeken en mogelijk draadbreuken bij de aansluitingen maar ziet er allemaal als nieuw uit. Volgende week maar eens de update erin laten zetten. Ben dan wel even de chiptuning kwijt maar eens kijken of het dan te reproduceren is. Wat wil Implausible Signal eigenlijk zeggen. Is dat een afwijking dat hij buiten zijn range gaat? Dan is zoiets toch te meten?

 

Micha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben je ook bij THS-automotive geweest?

 

Ik neem aan dat je wel weet dat de update voor veel problemen kan zorgen.

Heel internet staat er vol mee, en het was vorige week ook op radar. Ik zou het niet doen.

Minder vermogen, meer verbruik en een slechtwerkende EGR krijg je na de update.

 

Anders gewoon aan je tuner vragen om de originele software tijdelijk terug te plaatsen, een goede tuner doet dat.

Of heb je Ziptuning haha?

aangepast door bert888
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik de drama verhalen hoor en zie over de update, kan ik mij echt moeilijk voorstellen dat het een soelaas kan brengen voor je turbo. Maar kan aan mij liggen.

 

Betreft de koffie en gezelligheid van @@Vdub, ik moet nog steeds langs gaan om te ouwehoeren met mijn opties in het systeem haha.

aangepast door PassatCBAC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eindelijk eens aan toegekomen om de actuator te vervangen. Had het reparatie setje op ebay gekocht en het hulpgereedschap. Helaas loop ik tegen het probleem aan dat de pcv / olieafscheider behoorlijk in de weg zit om de borgmoeren van het asje van de actuator los te halen. Als ik die wil demonteren moet de hele brandstofrail los en leidingen naar de verstuivers,beetje vreemde constructie. Ik ben bang voor lekkages / beschadiging van koppelingen en laat het maar aan een garage over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden