Van de 1 op de andere dag is er een probleem bij mijn auto opgedoken.
De turbo komt er met veel vertraging in, ongeveer een seconde of 5 a 6 na intrappen gaspedaal.
Daarna haalt hij wel de gevraagde turbodruk, bij het afregelen loopt de druk ook gelijkmatig mee.
Zie onderstaande log die ik gemaakt heb. De control duty cycle is volgens mij het signaal van ventiel N75 die de vacuum actuator van de turbo weer aanstuurt.
Op de turbo actuator zit ook een meting de G581 maar die kun je weer niet loggen met vcds, of ik moet overheen gekeken hebben.
Naar mijn idee kunnen het maar een paar dingen zijn, de N75 of vacuum actuator defect of de schoepverstelling van de turbo zelf gaat stroef. Zal dit nog even proberen te bekijken, de regelstang is aardig weggebouwd.
Daarnaast ook nog de basic setting test uitgevoerd charge pressure control. De motor gaat dan naar 1400 toeren en de N75 wordt vol open en dicht gestuurd.
Het verschil in turbodruk zou tussen beide posities zou minimaal 70 mbar moeten verschillen. Bij mij was dat maar 10mbar.
Vraag
Roy_01
Van de 1 op de andere dag is er een probleem bij mijn auto opgedoken.
De turbo komt er met veel vertraging in, ongeveer een seconde of 5 a 6 na intrappen gaspedaal.
Daarna haalt hij wel de gevraagde turbodruk, bij het afregelen loopt de druk ook gelijkmatig mee.
Zie onderstaande log die ik gemaakt heb. De control duty cycle is volgens mij het signaal van ventiel N75 die de vacuum actuator van de turbo weer aanstuurt.
Op de turbo actuator zit ook een meting de G581 maar die kun je weer niet loggen met vcds, of ik moet overheen gekeken hebben.
Naar mijn idee kunnen het maar een paar dingen zijn, de N75 of vacuum actuator defect of de schoepverstelling van de turbo zelf gaat stroef. Zal dit nog even proberen te bekijken, de regelstang is aardig weggebouwd.
Daarnaast ook nog de basic setting test uitgevoerd charge pressure control. De motor gaat dan naar 1400 toeren en de N75 wordt vol open en dicht gestuurd.
Het verschil in turbodruk zou tussen beide posities zou minimaal 70 mbar moeten verschillen. Bij mij was dat maar 10mbar.
(De egr is al een hele tijd geleden dichtgezet)
Link naar reactie
Delen op andere sites
34 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten