hudeck Geplaatst 6 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2017 Aan de geleerde en sleutelaars onder ons. Heb een uitdaging en voor mij een ergenis/probleem. Als volgt : Als ik rustig rij op de binnen wegen enz En ga met de linker kant over een put of een verhoging zoals we allemaal doen. Hoor ik vermoed ik linksachter een metaal op metaal rinkel/rammel. Als ik op de snelweg rij geen probleem etc. Heb naar de achterremmen etc gecontroleerd zitten naar mijn weten vast hulpveer ook. Wat zou dit kunnen zijn of heeft iemand de mogelijkheid om hier morgen (zondag) er naar te kijken. Wil Matthijs hier niet over lastig vallen op zijn vakantie. Ik zou dit erg op prijs stellen Thanks Pm me maar of zet het in deze topic als er vragen zijn Huub Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatCBAC Geplaatst 6 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2017 Dit 2x gehad bij een Golf 4 en bij een A3 Sportback. Beide hadden een gebroken achterveer waarvan het afgebroken stuk bleef hangen in de draagarm. Dat was de reden dat de auto's rinkelde, met name op een weg met klinkers. Ik weet niet helemaal of de CC een soortgelijke constructie heeft maar je kan altijd even tasten onderaan de veer of deze afgebroken is. Toevallig hoor ik bij die van mij een knak achterin sinds vandaag. Zal ook moeten achterhalen wat dat is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 6 mei, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2017 Dit lijkt verdomd veel op... ga zometeen meteen kijken... hoop dat ik er zo bij kan komen om het te voelen.. beide veren meteen checken hoop dat dat het is Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 EdB6CC Geplaatst 6 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2017 Heb nog wel een setje nwe veren en een set gebruikte voor de CC liggen. Mocht het een veer zijn Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roy_01 Geplaatst 6 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2017 Dit heb ik paar weken geleden ook gehad, stukje veer lag achter in de veerschotel. Op de brug en dan met een spiegeltje had de monteur het gevonden. Volgende week dus maar een nieuw setje eibach/bilstein b2 eronder. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BlackPassat Geplaatst 6 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2017 Mocht het niet aan de veer liggen @@hudeck, neem dan eens op je gemak mijn projectpagina door. Daar lees je mijn avonturen met "een metalen knak" én de oplossing. Succes! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 6 mei, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2017 Mocht het niet aan de veer liggen @@hudeck, neem dan eens op je gemak mijn projectpagina door. Daar lees je mijn avonturen met "een metalen knak" én de oplossing. Succes! Kan je me een link sturen is wat makkelijker lees me het leplazerus Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 6 mei, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2017 Heb nog wel een setje nwe veren en een set gebruikte voor de CC liggen. Mocht het een veer zijn Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Stuur me eens een Pm met daarin de prijzen.. Zijn het dan ook verlaagde veren of originele hoogtes Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 6 mei, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2017 Dit 2x gehad bij een Golf 4 en bij een A3 Sportback. Beide hadden een gebroken achterveer waarvan het afgebroken stuk bleef hangen in de draagarm. Dat was de reden dat de auto's rinkelde, met name op een weg met klinkers. Ik weet niet helemaal of de CC een soortgelijke constructie heeft maar je kan altijd even tasten onderaan de veer of deze afgebroken is. Toevallig hoor ik bij die van mij een knak achterin sinds vandaag. Zal ook moeten achterhalen wat dat is. Dan zou een brug makkelijk zijn maar helaas heb ik die luxe niet.. maar ja moet met de auto elke keer naar Aalsmeer.. Zou wel mooi zijn als het een veer is.. dan zijn we gauw klaar hahaha Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 6 mei, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2017 Achter eens op de krik zetten om te checken misschien. Dus gewoon de achterwiel opkrikken en dan beide veren controleren.. Als de veer gebroken is kan ik het stuk dan weg halen? Ook omdat ik door de weeks met de auto op en neer naar Aalsmeer moet Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatCBAC Geplaatst 6 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2017 (aangepast) Dus gewoon de achterwiel opkrikken en dan beide veren controleren.. Als de veer gebroken is kan ik het stuk dan weg halen? Ook omdat ik door de weeks met de auto op en neer naar Aalsmeer moet Sent from my iPhone using Tapatalk In principe hoef je de auto niet eens op een krik te zetten. Zoals ik zei echt je hand onderaan de veer zetten en voelen met je vingers of je een gebroken uiteinde voelt ofzo. Een gebroken stuk kan je natuurlijk gewoon verwijderen. Meestal zal je trouwens ook zien dat je auto iets meer naar rechts of links (afhankelijk van welke veer) helt. Let er wel op dat dit APK afkeur is en dat het ook gevaarlijk kan zijn. Mocht een verzwakte veer volledig doormidden breken terwijl jij aan het rijden bent, dan kan je in een spannende situatie komen te zitten. -Edit: Op de krik en wiel eraf is natuurlijk handiger. Dan zie je wellicht ook het een en ander. 6 mei, 2017 aangepast door PassatCBAC 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BlackPassat Geplaatst 7 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2017 Kan je me een link sturen is wat makkelijker lees me het leplazerus Sent from my iPhone using Tapatalk http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/27629-blackpassat-cc-dsg-tuning-bij-vag-techniek/?p=510954 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BlackPassat Geplaatst 7 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2017 Nog een klein vraagje @@hudeck: is jouw CC geproduceerd tussen 07-2009 en 10-2009? Dan kan er nog een specifieke kwestie spelen. Bij het teruglezen van mijn eigen verhaal merkte ik dat er nog een klein nawoord aan het verhaal van de knak ontbreekt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 7 mei, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2017 Nog een klein vraagje @@hudeck: is jouw CC geproduceerd tussen 07-2009 en 10-2009? Dan kan er nog een specifieke kwestie spelen. Bij het teruglezen van mijn eigen verhaal merkte ik dat er nog een klein nawoord aan het verhaal van de knak ontbreekt. Nee is die niet.. van mij is van begin 09 Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BlackPassat Geplaatst 7 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2017 Okay in die productieperiode zijn de randen van de plaatdelen iets te lang gelaten, waardoor er naast de puntlassen frictiekrachten op kunnen treden. Als je daar met een brede platte schroevendraaier de plaatdelen iets van elkaar haalt (hoeft maar minimaal) dan heb je geen last meer van de frictiekrachten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 7 mei, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2017 Okay nou ff een update.. denk dat jullie gelijk hebben.. wat de veer betreft.. ik schopte voor de gein tegen mijn linker achterhand en ik hoorde het zelfde geluid dan als ik over een stenen weg rij... heb de achterband er niet afkunnend halen omdat ik de krik bij een maar van me heb liggen. Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 7 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2017 een echte maat komt hem dan wel even brengen hoor. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 7 mei, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2017 Ja das waar maar hij is op vakantie Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatCBAC Geplaatst 7 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2017 Gerinkel bij het trappen is inderdaad een grote kans dat het een veer is. De buurman ofzo heeft ook geen krik te leen voor je? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 7 mei, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2017 Ja zal het morgen eens vragen.. hoe snel kan je zo'n veer vervangen? Laten we hopen dat dat het is dan kunnen we door naar iets anders hahahaha Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 7 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2017 15 minuten... even de schokbreker van de wielnaaf loshalen en je kiepelt de veer er zo tussenuit. Als ik t zo goed uitleg. Brug is wel handig???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 7 mei, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2017 Hmmmm Okay dan ja een brug zou super zijn.. Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 7 mei, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2017 Ik doe het met een krik en wat houten balkjes en de schokdemper laat ik vast zitten. Gewoon de lange bout waar de ophanging vast zit onder de schokdemper eruit en dan zakt deze omlaag en kan je de veer er zo uit halen. Terug een andere ertussen en (ik toch) de krik laten zakken op die balkjes die ik onder dat ophanging stuk leg om het gat weer uit te lijnen zodat de dikke lange bout er terug in kan. Het klinkt allemaal zo makkelijk.. lmao Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 7 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2017 Is het ook, Dennis had het zo gepiept bij mijn passat. Zo op de oprit. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 7 mei, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2017 Denk dat ik het een x of twee moeten zien voordat ik het zelf doe.. learning on the job Hahahahaha Maar zijn het dan twee veren die ik moet vervangen Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 7 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2017 Denk dat ik het een x of twee moeten zien voordat ik het zelf doe.. learning on the job Hahahahaha Maar zijn het dan twee veren die ik moet vervangen Sent from my iPhone using Tapatalk Jawel. Links en rechts vervangen 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
hudeck
Aan de geleerde en sleutelaars onder ons.
Heb een uitdaging en voor mij een ergenis/probleem.
Als volgt :
Als ik rustig rij op de binnen wegen enz
En ga met de linker kant over een put of een verhoging zoals we allemaal doen.
Hoor ik vermoed ik linksachter een metaal op metaal rinkel/rammel.
Als ik op de snelweg rij geen probleem etc.
Heb naar de achterremmen etc gecontroleerd zitten naar mijn weten vast hulpveer ook.
Wat zou dit kunnen zijn of heeft iemand de mogelijkheid om hier morgen (zondag) er naar te kijken.
Wil Matthijs hier niet over lastig vallen op zijn vakantie.
Ik zou dit erg op prijs stellen Thanks
Pm me maar of zet het in deze topic als er vragen zijn
Huub
Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites
43 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten