Ga naar inhoud
  • 0

Temperatuursensor


mharmsen

Vraag

Goedemiddag allen,

 

Ik heb met mijn passat wel eens dat de buitentemperatuur in de negatieve waarden gaat (geleidelijk van +12 naar -5) en weer terug naar de goede waarde.

 

Welke sensor geeft deze informatie? En zou dit ook invloed hebben op het lopen van de motor? Want ik vind dat mijn wagen niet bepaald zuinig is. Nou staat de V5 niet bekend om z'n zuinigheid maar ik vind 1 op 8-9 toch wel redelijk onzuinig voor deze wagen. En hij loopt soms stationair ook een beetje onregelmatig.

 

Iemand ideeën?

 

Gr, Mika

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb inmiddels gevonden waar hij zit. Hij zit inderdaad onderaan de radiator vastgemaakt. Even kijken hoe ik daar bij ga komen.

 

Heb het onderdeel al bij Beekman Demontage in Brummen gehaald. Samen met een motorkapslot en een nieuwe binnendeurhendel bestuurderszijde. En dat alles voor 2 tientjes. Prima zaak dus mocht er iemand in Dieren-Zutphen e.o. onderdelen nodig hebben voor een passat zou ik je aanbevelen daar te kijken!

 

Gr. Mika

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks @@Vdub

Gaan we morgen is proberen.

 

Dan nog het probleem met het onregelmatig lopen, zou dat aan de luchtmassameter kunnen liggen?

Het is niet altijd, maar eens in de week dat ik voor een verkeerslicht stil sta en de toeren naar 300-400 zakken en meteen weer omhoog schieten. Ook een beetje schokkerig stationair.

Heb hem nog niet laten uitlezen hier voor, misschien wel handig om dat eerst eens te doen. Iemand in de omgeving arnhem die dat zou kunnen?

 

Gr. Mika

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren het gasklephuis schoongemaakt en daarna bij @@passatvw hem in de basisafstelling gezet. Ook nog even de rest van de foutcodes uitgelezen, en dat waren er nog wel een aantal (Zie onder in bericht).

 

Heb het net al even afgespeurd, maar kan op gerritspeek niks vinden over sensor G89. Iemand die daar ervaring mee heeft?

 

En tevens zelf ook maar een kabel besteld bij aliexpress voor VCDS.

 

Gr, Mika

 

 

VCDS Version: Release 10.6.4

Data version: 20110418

 

Saturday,13,May,2017,15:45:46:10074

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 35 36 37 46 47 55 56 57 58 75 76 77

 

 

Mileage: 298620km/185553miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No: 071 906 018 AC

Component: MOTRONIC M3.8.3 HS V01

Coding: 10031

Shop #: WSC 05311

VCID: 54A378638E6B

 

3 Faults Found:

00668 - Supply Voltage Terminal 30

07-10 - Signal too Low - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Readiness: 0000 1001

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-EDS.lbl

Part No: 8E0 614 111 B

Component: ABS/EDS 5.3 FRONT D10

Shop #: BB 24332

VCID: 1D35DD47BD21

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl

Part No: 3B1 907 044 C

Component: CLIMATRONIC C 0.7.0

Coding: 05000

Shop #: WSC 05311

VCID: 214DE1B78159

 

1 Fault Found:

00787 - Temperature Sensor in Fresh Air intake duct (G89)

30-00 - Open or Short to Plus

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl

Part No: 6Q0 909 605 B

Component: 05 AIRBAG VW5 0004

Coding: 12341

Shop #: WSC 05311

VCID: 366722EB38D7

 

1 Fault Found:

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal too Low - Intermittent

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments Labels: 3B0-920-xx2-17.lbl

Part No: 3B0 920 842

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V25

Coding: 21155

Shop #: WSC 27884

VCID: DEB71A4B70A7

 

Part No: IMMO

Component: IDENTNR: VWZ7Z0Y2286966

IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0Y2286966

 

1 Fault Found:

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl

Part No: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00004

Shop #: WSC 05314

VCID: F0EB54F39A33

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 37: Navigation Labels: 3B0-919-887.lbl

Part No: 3B0 919 887 D

Component: Navigation BNO 0201

Coding: 00002

Shop #: WSC 00000

VCID: 33611BFF2BA5

 

1 Fault Found:

00481 - Control Module for Traffic Radio (J559)

49-00 - No Communications

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.lbl

Part No: 1J0 959 799 AH

Component: 33 Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 05311

VCID: 84030823BE8B

 

Part No: 1J1959801D

Component: 33 T鰎steuerger. FS0002r

 

Part No: 1J1959802E

Component: 33 T鰎steuerger. BF0002r

 

Part No: 1J4959811D

Component: 33 T鰎steuerger. HL0002r

 

Part No: 1J4959812D

Component: 33 T鰎steuerger. HR0002r

 

1 Fault Found:

00953 - Interior Light Time limit

25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 56: Radio Labels: 3B0-035-186.lbl

Part No: 3B0 035 186 D

Component: Radio BNO 0201

Coding: 00400

Shop #: WSC 00000

VCID: 204BE4B38A53

 

No fault code found.

 

End ---------------------------------------------------------------------

3b 13-05-2017.txt

aangepast door mharmsen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

g89.jpg

G89 sensor is nummer 23 op deze tekening.

Meet de instromende luchttemperatuur.

Is te vinden door aan de passagierzijde met je hand omhoog gaat, handpalm tegen het schutbord.

Is even zoeken, kwartslag draaien en dan kan je de sensor verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

g89.jpg

G89 sensor is nummer 23 op deze tekening.

Meet de instromende luchttemperatuur.

Is te vinden door aan de passagierzijde met je hand omhoog gaat, handpalm tegen het schutbord.

Is even zoeken, kwartslag draaien en dan kan je de sensor verwijderen.

Super, thx. Is dit de goede sensor?

 

https://www.winparts.nl/sensoren-elektronica/temperatuur-sensor/volkswagen/passat-stationwagen-3b5-bouwjaar-1997-05-2001-12/c1656-492-12601/sensor-temperatuur-binnenkomende-lucht-0-280-130-085-bosch/p408303.html

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

Buitentemperatuur sensor is inmiddels vervangen. Was uiteindelijk een klusje van niks. De sensor zat in het onderste rooster die in de voorbumper zit.

 

De G89 sensor ook even opgezocht waar die zat, die gaan we vervangen zodra ik een andere heb.

Thx voor de hulp allen!

 

Gr. Mika

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weer een update,

 

De G89 sensor is inmiddels ook vervangen, dus dat werkt weer perfect. Toch vindt ik dat de motor nog inhoudt boven de 3000 toeren.

 

Gisteren een log gemaakt van de LMM, daar kwam een g/s waarde uit van 81 bij 5900 toeren. Dit lijkt me te weinig en duiden op een defecte LMM, of heb ik dit mis?

 

Heb een screenshot van de log bijgevoegd.

 

Gr. Mika1273e33f2c9f9601ea4809ca90ab1e43.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja die heb ik met het schoonmaken van het gasklephuis ook meegenomen, luchtfilter is een maand geleden vervangen met de grote beurt/apk dus denk dat het de LMM is. Maar zal voor dat ik die vervang het hele traject nog is openhalen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag het hele aanzuigtraject open gehad en er was geen blokkade of vuil te bekennen. Wel wat olie (of het leek er op in ieder geval) en dat zat ook op het rooster voor de LMM dus ik denk dat dit misschien de boosdoener is. Zo goed als ik kan geprobeerd schoon te maken en daarna nog een ritje gemaakt en een log er van (bijgevoegd). Maar de g/s waarde komt nog niet boven 83,12 ... LMM maar vervangen dan?

 

Gr. Mika

 

 

 

 

post-25726-0-15817000-1495565008_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden