Ga naar inhoud
  • 0

Ölsensor werkstatt


ruubmeister

Vraag

Beste leden,

 

Sinds gister krijg ik de volgende melding

 

8916099e40c26bc065c8c8fce777dd18.jpg

 

Iemand enig idee wat dit is? Ik heb het oliepeil gecehckt en deze is gewoon goed. Is er een sensor kapot? De melding gaat wel weg als ik de auto een paar keer opnieuw start.

 

Is het trouwens ook mogelijk om de taal te veranderen van de meldingen?

 

Met vriendelijke groet,

Ruben

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste leden,

 

Sinds gister krijg ik de volgende melding

 

8916099e40c26bc065c8c8fce777dd18.jpg

 

Iemand enig idee wat dit is? Ik heb het oliepeil gecehckt en deze is gewoon goed. Is er een sensor kapot? De melding gaat wel weg als ik de auto een paar keer opnieuw start.

 

Is het trouwens ook mogelijk om de taal te veranderen van de meldingen?

 

Met vriendelijke groet,

Ruben

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vermoedelijk de oliedruk/olietemperatuursensor defect.

Deze zit onder in je carterpan.

 

Taal is aan te passen, kan met VCDS

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Silver

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks voor de snelle reacties. Kan inderdaad kloppen, want hier in de buurt zijn marters aanwezig. Is het simpel op te lossen? Nieuwe sensor en nieuwe kabel?

 

@@Johan.h wel in het Engels neem ik aan?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Weet niet precies hoe het opgelost is maar volgens mij is de kabel weer aan elkaar gesoldeerd en met krimpkousen afgesloten.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet niet precies hoe het opgelost is maar volgens mij is de kabel weer aan elkaar gesoldeerd en met krimpkousen afgesloten.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Oké eens zien of ik de auto morgen op de brug kan zetten bij m'n broertje en kijken wat de schade is. Bedankt iig!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had exact dezefde melding, na vervanging van de sensor onder in het carter was de melding weg.

Ik weet niet wat voor motor jij in de auto hebt, maar in mijn AFN motor is dit zeker de juiste sensor.

In tegenstelling tot de oliedruksensor kan je deze niveausensor alleen vervangen na aftappen van de motorolie.

 

groeten Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had exact dezefde melding, na vervanging van de sensor onder in het carter was de melding weg.

Ik weet niet wat voor motor jij in de auto hebt, maar in mijn AFN motor is dit zeker de juiste sensor.

In tegenstelling tot de oliedruksensor kan je deze niveausensor alleen vervangen na aftappen van de motorolie.

 

groeten Frank

Ik heb een APT motorblok. Zaterdag gaat de auto de brug op, dus zou wel fijn zijn als ik een juiste sensor heb. Vervangen van de olie is geen enkel probleem.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb deze melding ooit ook gehad. Bij mij had een marter de kabel door gebeten.

Zou heel toevallig zijn als jou hetzelfde overkomen zou zijn dus denk dat @@maxx007at gelijk heeft in deze.

 

Vorige week weer exact dezelfde melding. Bodemplaat eraf en jawel. Kabel weer door midden.

Soldeerapparaat en kripkouzen samen met de monteur maar weer te voorschijn gehaald en de boel maar weer gesoldeerd.

Werkt gelukkig weer. Meneer monteur heeft er nu een bepaald goedje op gespoten en zou niet weer moeten gebeuren.

Weet niet precies wat het is, maar geen standaard marterspray ofzo.

Wel weer blij dat het weer bij deze kabel gebleven is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden