Ga naar inhoud
  • 0

Turbo fluit


wallyxr7

Vraag

Sinds afgelopen maandag fluit de turbo.

Was op de terugweg vanuit Dieren naar Arnhem, heb hem daar ff doorgetrokken naar de 180 op de snelweg.

Toen ik wegreed bij de stoplichten hoorde ik in een keer de turbo licht fluiten.

Het volgende heb ik al gecontroleerd.

De schoepen op de inlaat en uitlaat (endoscoop), die zijn nog heel.

Geen speling op de as, ook geen olie in de in of uitlaat.

Geen storingsmelding en geen vermogensverlies.

Dus ik denk dat de Turbo niets mankeert.

Hij heeft 140.000 km gereden 2.0tdi cr 2009

Hij is getuned bij JD.

Lees dat ze soms gaan fluiten na de tuning.

Uitlaatsysteem moet ik nog even nakijken, misschien een pakking lek.

Iemand hier op hier op forum misschien al zoiets al meegemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben net nieuw hier, maar heb dus ook een "fluit" vanaf 2500 toeren.

VW Passat 2.0 tdi highline dsg bak 170 pk bj 2006.

Auto net 2 weken in de garage geweest  cilinderkop gescheurd  :sad:

Lekte koelvloeistof. Eerst EGR koeler nagekeken of dit het was maar uiteindelijk toch nare mededeling dat de kop gescheurd was.

Afgelopen vrijdag opgehaald was inmiddels de nieuwe cilinderkop / kabelboom en distributie compleet nieuw gemonteerd.Maar toen ik wegreed hoorde ik na een paar honderd meter een licht fluitend geluid vanaf 2500 toeren,  is echt irritant. Direct weer terug gereden, en chef werkplaats meegereden, en zei ook dat dit niet klopte.

Moest hem weer laten staan. Hij denk dat er iets met een slang klemmetje is oid. Bij kapotte turbo zou het constant zijn dat geluid zegt hij. Vind trouwens ook dat de turbo "laat" inkickt. Bij optrekken krijg ik pas na 2900 toeren een  push en schiet hij er als een raket vandoor. Daarvoor reageert de auto "lui" op het gaspedaal. Is alsof er geen PK's vrijkomen. Hoop dat iemand weet wat er zou kunnen zijn. Heb nml niet echt een lekker begin met deze auto. 2e hands gekocht van een "liefhebber"die er 9 jaar in gereden heeft, maar ik heb het idee dat zijn "onderhoud"zoals hij zij bestond uit elke week wassen en in de wax zetten, en alleen onderdelen vervangen als het kapot ging.

Remschijven voor waren namelijk ook totaal verroest aan de binnenkant en linksachter remklauw zat vast na vervangen kwam mijn garage erachter dat links en rechts achter verschillende merken remblokken zaten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom op het forum met de mooie passat

Bedankt, maar tot nu toe  alleen maar ellende met de auto. vd 2 1/2 maanden in bezit al 3 weken in de garage gestaan. Van de "goed" onderhouden auto had ik er 1 tje kunnen kopen met minder kilometers en 4 jaar jonger   na alle ellende komt waarschijnlijk de DSG bak er ook nog aan  :shock:  maakt ook al een blikkerig geluid bij stationair draaien in P . Die vent uit Enschede die hem elke week heeft gewassen MOET van dit alles geweten hebben, en ik ben er in gestonken. mag hopen dat KARMA bestaat.  :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt, maar tot nu toe alleen maar ellende met de auto. vd 2 1/2 maanden in bezit al 3 weken in de garage gestaan. Van de "goed" onderhouden auto had ik er 1 tje kunnen kopen met minder kilometers en 4 jaar jonger na alle ellende komt waarschijnlijk de DSG bak er ook nog aan :shock: maakt ook al een blikkerig geluid bij stationair draaien in P . Die vent uit Enschede die hem elke week heeft gewassen MOET van dit alles geweten hebben, en ik ben er in gestonken. mag hopen dat KARMA bestaat. :evil:

 

Dat is niet zo een leuke nieuws om te horen, en diegene heeft het zeker alleen het bij het wassen gehouden en niet bij de onderhoud .

 

Hoop en gun je een goede passat toe,er zijn hier mensen die jou erbij kunnen helpen en die meer verstand hebben dan menig andere.

 

Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben net nieuw hier, maar heb dus ook een "fluit" vanaf 2500 toeren.

VW Passat 2.0 tdi highline dsg bak 170 pk bj 2006.

Auto net 2 weken in de garage geweest  cilinderkop gescheurd  :sad:

Lekte koelvloeistof. Eerst EGR koeler nagekeken of dit het was maar uiteindelijk toch nare mededeling dat de kop gescheurd was.

Afgelopen vrijdag opgehaald was inmiddels de nieuwe cilinderkop / kabelboom en distributie compleet nieuw gemonteerd.Maar toen ik wegreed hoorde ik na een paar honderd meter een licht fluitend geluid vanaf 2500 toeren,  is echt irritant. Direct weer terug gereden, en chef werkplaats meegereden, en zei ook dat dit niet klopte.

Moest hem weer laten staan. Hij denk dat er iets met een slang klemmetje is oid. Bij kapotte turbo zou het constant zijn dat geluid zegt hij. Vind trouwens ook dat de turbo "laat" inkickt. Bij optrekken krijg ik pas na 2900 toeren een  push en schiet hij er als een raket vandoor. Daarvoor reageert de auto "lui" op het gaspedaal. Is alsof er geen PK's vrijkomen. Hoop dat iemand weet wat er zou kunnen zijn. Heb nml niet echt een lekker begin met deze auto. 2e hands gekocht van een "liefhebber"die er 9 jaar in gereden heeft, maar ik heb het idee dat zijn "onderhoud"zoals hij zij bestond uit elke week wassen en in de wax zetten, en alleen onderdelen vervangen als het kapot ging.

Remschijven voor waren namelijk ook totaal verroest aan de binnenkant en linksachter remklauw zat vast na vervangen kwam mijn garage erachter dat links en rechts achter verschillende merken remblokken zaten. 

En Ja hoor wet van Murphy. Het is de turbo. Mag echt hopen dat Karma bestaat, de auto heb ik nu bijna 2 keer betaald  :shock:  :sad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden