Ga naar inhoud
  • 0

Turbo fluit


wallyxr7

Vraag

Sinds afgelopen maandag fluit de turbo.

Was op de terugweg vanuit Dieren naar Arnhem, heb hem daar ff doorgetrokken naar de 180 op de snelweg.

Toen ik wegreed bij de stoplichten hoorde ik in een keer de turbo licht fluiten.

Het volgende heb ik al gecontroleerd.

De schoepen op de inlaat en uitlaat (endoscoop), die zijn nog heel.

Geen speling op de as, ook geen olie in de in of uitlaat.

Geen storingsmelding en geen vermogensverlies.

Dus ik denk dat de Turbo niets mankeert.

Hij heeft 140.000 km gereden 2.0tdi cr 2009

Hij is getuned bij JD.

Lees dat ze soms gaan fluiten na de tuning.

Uitlaatsysteem moet ik nog even nakijken, misschien een pakking lek.

Iemand hier op hier op forum misschien al zoiets al meegemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

 

 

Sinds afgelopen maandag fluit de turbo.

Was op de terugweg vanuit Dieren naar Arnhem, heb hem daar ff doorgetrokken naar de 180 op de snelweg.

Toen ik wegreed bij de stoplichten hoorde ik in een keer de turbo licht fluiten.

Het volgende heb ik al gecontroleerd.

De schoepen op de inlaat en uitlaat (endoscoop), die zijn nog heel.

Geen speling op de as, ook geen olie in de in of uitlaat.

Geen storingsmelding en geen vermogensverlies.

Dus ik denk dat de Turbo niets mankeert.

Hij heeft 140.000 km gereden 2.0tdi cr 2009

Hij is getuned bij JD.

Lees dat ze soms gaan fluiten na de tuning.

Uitlaatsysteem moet ik nog even nakijken, misschien een pakking lek.

Iemand hier op hier op forum misschien al zoiets al meegemaakt?

Mijn ervaring is dat de turbo inderdaad wil fluiten na een tuning. Dit waren echter wel PD motoren waarvan ik het weet. Morgen is toevallig die van mij aan de beurt bij hetzelfde adresje en dan ga ik kijken hoe de auto klinkt met de roetfilter er nog in.

 

Ik heb bij mijn A3 ook een raar fluitje vernomen. Ondanks dat alle uitgemeten waardes klopten merkte ik dat de auto na het chippen in zijn 1 en met name in zijn 2 een hele aparte fluit had. Heb er een jaar mee gereden en ook zo weg gedaan zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op afstand verdenk ik je turbo niet zo snel. Wellicht dat wat onderdelen zijn ingesleten maar dat hoeft naar mijn weten niet funest te zijn voor de turbo. Zoals je het beschrijft is ie nog in goede staat. Wat je nog kan doen is de turboslang controleren. Meestal gaat dit wel gepaard met wat vermogens verlies maar er hoeft maar een klein scheurtje, kiertje of wat dan ook zitten en het kan allemaal zomaar anders klinken. Ben wel benieuwd wat het zou zijn als je er achter komt. Laat het even weten!

 

Wat @@Fopperr zegt klopt overigens ook. Maar zodra je je DPF verwijderd is het al niet te missen (behalve als je misschien nog een tweede kat ergens hebt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het fluiten of gieren? Een turbo die fluit is nou niet bepaald heel uniek

 

Bij mijn vorige auto was het dpf verwijderd en dat zorgt er wel voor dat het fluitje goed hoorbaar is.

 

Is het dpf bij JD verwijderd?

De turbo fluit heel licht, dpf zit er nog onder.

Zal eens kijken bij de egr.

Ik lees ook dat het flexibele gedeelte van de uitlaat ook wel eens kan lekken.

 

Het rare is ook dat het er in 1 keer aanwezig is, nooit gehoord hier voor.

aangepast door wallyxr7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fluiten komt dan direct na het tunen of verwijderen van dpf en niet later pas.

 

Denk een lek in het flexibel of pakking, komt wel vaker voor. Ook een lek in het inlaat traject wil nog weleens voorkomen op van die klik verbindingen.

aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, nog niets kunnen vinden.

Wel even contact gehad met JD, die denken ook dat er ergens bij de Egr pijp een pakking uit ligt.

Ik ga de boel nog eens goed nakijken. En ik haal die pijp even los.

Ik hou jullie op de hoogte:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij hans sloot techniek geweest met de cc, een monteur heeft meegereden en had toch het vermoeden dat het de turbo is.

Wat het zou kunnen zijn wist hij niet, ik vermoed zelf het lagen of zoiets.

Als er een lekkage zou zijn dan zou je over het hele toeren gebied een sis of fluit horen, en dat heeft hij niet.

Ik rij er gewoon mee door, ik zie wel hoe het loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij hans sloot techniek geweest met de cc, een monteur heeft meegereden en had toch het vermoeden dat het de turbo is.

Wat het zou kunnen zijn wist hij niet, ik vermoed zelf het lagen of zoiets.

Als er een lekkage zou zijn dan zou je over het hele toeren gebied een sis of fluit horen, en dat heeft hij niet.

Ik rij er gewoon mee door, ik zie wel hoe het loopt.

Helemaal naar Hans gereden voor diagnose en dan bij mij aankomen om Foppe lastig te vallen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een beetje het zelfde. Eerst begon m'n turbo te fluiten en twee weken later was ie dood. Toen een nieuwe gemonteerd en alle pakkingen vervangen. Na montage geen fluit te horen 3 weken later begon ie weer tot op heden. Het Is alleen bij het op trekken in z'n 1 en z'n 2 als de 50kmpu bereikt Is hoor je hem niet meer. Ik heb alle pakkingen als Is gecontroleert maar kan daar niks aan ontdekken en heb me erbij neer gelegd vind het stiekem wel wat hebben en soms schaam ik me rot hahahaha. Wel heb ik een bkp (PD) met Chiptuning en egr compleet verwijderd inclusief de koeling dit kon ook een oorzaak zijn meen ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden