Ga naar inhoud
  • 0

Led achterlichten B7


Thijn

Vraag

Goede smorgens op deze mooie ochtend.

 

 

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, maar ik ben een beetje aan het kijken voor (oem) led achterlichten voor mijn B7.

 

Nu vroeg ik mij af in welke uitvoeringen deze te verkrijgen zijn, of miss is hierin maar 1 type??

Ik zag wel op internet dat er ook imitaties zijn, en deze zijn wel helder en smoke. maar de oem versies?

 

 

Ik heb nml wel een setje gezien maar kreeg de indruk dat de ene "helder" was, en de andere "smoke". Maar het kan ook optisch zijn....

 

En zijn er eventueel artikelnummers bekend?

:angel:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De aftermarket zal volgens mijn wel plug and play moeten/kunnen zijn. De oem versie zal je idd moeten coderen denk ik en dat zal dan in die mysterieuze byte 18 moeten gebeuren vrees ik.

 

Echt? Iemand ervaring mee???

Of iemand die het kan verifiëren?

 

Daar ik bezig ben met een compleet oem setje.....

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar hoezo mysterieus?, en is da moeilijk dan byte 18 aan te passen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Aanpassen is geen enkel probleem, kan je probleemloos doen maar,

Als je byte 18 uitleest zal je 00 zien staan terwijl er eigenlijk in werkelijkheid een ander getal of code geladen is. Wil je de code gaan aanpassen is er nog altijd geen enkel probleem. Je tikt een nieuwe code in, drukt op DO IT en de andere code zal geladen worden, echter na de codering zal deze terug op 00 springen. nog steeds geen probleem als je zeker weet dat je nieuwe code de goede is. Is deze niet naar wens dan kan je niet zomaar even je oude code terug gaan coderen omdat je niet weet welke waarde hier origineel aanwezig was.

 

wel dacht ik ergens gelezen of vernomen te hebben dat via VCP het wel zou kunnen uitgelezen worden, maar zeker weten doe ik niet omdat ik geen ervaring heb met VCP

Kufatec bvb levert ook een oem Led set en hierbij krijg je een soort codeer dongle, die moet je inpluggen in de OBD stekker en hiermee wordt de code aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ik maar afzie van de oem led achterlichten....

 

Daar ik nog een beginner ben met coderen etc. ga ik al helemaal niet in de zo genoemde mysterieuze byte 18 iets veranderen.....

Dus wordt het zoals het er nu naar uitziet toch maar een aftermarket setje.... :thanks:

 

De mazzel heb ik nml altijd dat het nie in 1 keer gaat.... :angel:  in dit gevalletje wordt t een ritje naar de dealert daarna denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik wou je niet ontmoedigen maar je kan alsnog een gunstig kostend OEM setje aankopen,

kufatec heeft de codeer dongle apart in hun assortiment zitten, hiermee codeer je het BCM naar led achterlichten.

Dus als je goedkoop een oem set kan aankopen dan krijg je het werkende met deze dongle

https://www.kufatec.de/shop/de/Diagnosetools/KUFATEC-Diagnose-Dongle/Volkswagen-/-Audi/Kodier-Interface-LED-Heckleuchten-VW-Passat-B7-Variant

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met de module is inderdaad een stuk makkelijker.

wel weer extra kosten. maar goe, hobby's kosten geld. :wink:

En ik dacht een mooi oem setje, zo 1 op 1 erin en voila... maar werkt het geheel niet? of krijg je een storingsmelding?

 

Maar even kort samengevat, (oem) achterlichten erin, stekker van de module erin en klaar? Rijd ik dan rond met die module?

of is het inpluggen en minuutje wachten en de stekker er weer uit?

 

En Kan het kwaad dat ik zon module in mijn passat plug?

 

Maargoe ...Ga eerst lekker op vakantie, en dan kan ik er rustig van bij komen hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik wou je niet ontmoedigen maar je kan alsnog een gunstig kostend OEM setje aankopen,

kufatec heeft de codeer dongle apart in hun assortiment zitten, hiermee codeer je het BCM naar led achterlichten.

Dus als je goedkoop een oem set kan aankopen dan krijg je het werkende met deze dongle

https://www.kufatec.de/shop/de/Diagnosetools/KUFATEC-Diagnose-Dongle/Volkswagen-/-Audi/Kodier-Interface-LED-Heckleuchten-VW-Passat-B7-Variant

 

@@wulfke

Zo'n stekker,

Kan dat kwaad? niet dat ik straks met een hoop ellende zit?

Enne (miss had ik het al gevraagd), maarrrrr die dongle, is dat er in pluggen contact aan, en dan doet de dongle zijn werk, en kan de dongle er dan weer uit??

Of moet deze dongle continu aangesloten blijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is het gewoon een procedure die je moet volgen en zal de dongle iets programmeren in het BCM en zal je na de programmering de dongle gewoon kunnen verwijderen. Of dat hij enkel geschikt is voor eenmalig gebruik dat weet ik niet. Er is hier wel eens een topic geweest van iemand die een subwoofer had geplaatst en om het geluid goed te krijgen moest er ook zo een dongle gebruikt worden.

Ook denk ik dat je als je iemand kent met VCP dat deze de achterlichten ook kan coderen zonder deze dongle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok thx for the reply..

 

Na nieuwe koplampen gekocht te hebben, zal dit de volgende stap worden...

 

Ik zal is kijken wie dat dat heeft, en dit zou kunnen.

De koplampen ga ik als het goe is samen met Martijn (@Maxx007t) doen volgens mij heeft hij da.. zal t is vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb paar weken terug byte 18 laten aanpassen via vcp door onderstaande. Hier kunnen dan de functies van bijna elke lamp apart worden ingesteld direct in de boordcomputer. Ook koude en warme diagnose uitschakelen is mogelijk.

 

http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/auto-en-motor-monteurs-en-garages/2304-tuningcenter-lowering.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb paar weken terug byte 18 laten aanpassen via vcp door onderstaande. Hier kunnen dan de functies van bijna elke lamp apart worden ingesteld direct in de boordcomputer. Ook koude en warme diagnose uitschakelen is mogelijk.

 

http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/auto-en-motor-monteurs-en-garages/2304-tuningcenter-lowering.html

Maar als je alles uitschakelt heb je ook geen controle over de rest van je lampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo , ik heb het ook op gemonteerd zonder aanpassing ,maar het moet zeker ingeleverd worden.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Wat bedoel je met moet ingeleverd worden?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou gewoon after-market van depo kopen. Kwestie van ombouwen en klaar. Deze hebben een module die zorgt dat iedere lamp de juiste functie heeft.

Das ind ook een optie, al

Moet ik zeggen dat ik die nog nie tegen gekomen ben

 

Ben wel led achterlichten tegen gekomen voor de sedan, maar die schijnen anders te zijn....

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden