Ga naar inhoud
  • 0

Controleer 3de stoplicht


Yargo

Vraag

Hey,

 

Sinds een tijd heb krijg ik volgend alarm te zien (meestel wanneer ik net ervoor de koffer gebruikt heb): Controleler 3de Stoplicht.

 

Vanaf dit alarm erop komt licht het 3de stoplicht ook niet meer op wanneer ik rem. De andere remlichten doen het wel nog.

 

Tot voor kort hielp het om de motor eens af te zetten en weer aan, dan was het alarm meestel weg en werkte het stoplicht opnieuw. Maar sinds gisteren blijft het erop komen. Het komt erop de eerste keer dat ik rem nadat de motor gestart is.

 

Nu heeft de garage eens de fout uitgelezen maar toen werkte het stoplicht, dus konden ze niets vinden en hebben ze de fout gewoon gereset. Dat heeft dus niet geholpen.

 

Ik heb al eens soortgelijke problemen opgezocht op internet en kom uit bij volgende mogelijke oorzaken:

 

- Slechte massa

- Contactpunten geoxideerd.

- Condens in het stoplicht.

 

Nu is dat stoplicht eind vorig jaar nogmaar vervangen omdat er enkele ledjes stuk waren en daarna heeft het een hele tijd gewoon gewerkt.

 

Ik zou er niet van verschieten dat het toch iets met water/contactpunten te maken heeft. Als mijn wagen buiten staat in de regen en ik doe de kofferklep open, dan hoor ik vanbinnen water stromen en drupt het er vanonder (als hij open staat) uit.

 

 

Zijn er soms mensen hier die ervaring hebben met dit probleem?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je geen lek slangetje van je achterruitensproeier? , ook zou het een draadbreuk kunnen zijn .

 

Slangetje denk ik niet dat het is. Gebruik eigenlijk nooit de achterruitsproeier denk ik. Ik vraag morgen eens na bij de garage of ze hem eigenlijk open gemaakt hebben of enkel via de computer gekeken hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren contact gehad met de garage. Ze hadden al alles geprobeerd, ze wisten het niet meer. Dus zelf eens het probleem gesimuleerd. Na paar keer koffer open te doen was het alarm er weer. Borstel op de rem zodat de remlichten achteraan altijd branden en bekleding klein stukje open getrokken. Bij het losrukken flitste het 3de stoplicht heel even. Onder de bekleding zitten enkele stekkers maar ik denk dat die van de andere lichten zijn. Hieraan prutsen hielp iig niet. Tot ik een in de linkse rubber van de kabeldoorvoer begon te knijpen. Warempel begon het 3de stoplicht te branden op het moment dat ik die indrukte. Bij het loslaten gaat ie weer uit:

 

 

Waarschijnlijk dus toch ergens een slechte draad of contact. Maar ik mag ten vroegste volgende week langs de garage gaan wegens ziekte van enkele van zijn mannen ????. Of is er zelf nog iets dat ik kan proberen?

aangepast door Yargo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zit een breuk in de kabel zo te zien.

 

Maar hoezo moet jij risico lopen materieel en finsncieel omdat er een werknemer ziek is?

Zou of zelf de soldeerbout pakken of naar een garage die wel meteen kan helpen.

Zou trouwens sowieso niet terug gaan naar prutsers die geen diagnose kunnen stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik veronderstel dat dit een garantie kwestie is gezien de leeftijd van de wagen. Ik zou dan voorstellen van de achterklep kabelboom te vervangen - in de veronderstelling dat er een kabelbreuk is in de rubber klep doorvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik veronderstel dat dit een garantie kwestie is gezien de leeftijd van de wagen. Ik zou dan voorstellen van de achterklep kabelboom te vervangen - in de veronderstelling dat er een kabelbreuk is in de rubber klep doorvoer.

 

Was het maar zo simpel :-(. Heb de wagen in Duitsland gekocht. Verkoper zei dat de wagen een klein accidentje gehad heeft rechtsachter maar dat alles perfect hersteld werd. En inderdaad is er op het eerst zicht eigenlijk niets aan te zien. Voor zeker te zijn heb ik de verkoper gevraagd om met de wagen naar Dekra in Duitsland te gaan voor een volledig controle. Die was in orde. Dus uiteindelijk overgegaan tot aankoop van de wagen.

 

Thuis gekomen toch al snel gemerkt dat Keyless systeem voor deur rechtsachter niet steeds werkte. Ermee naar de garage gegaan: Die maken de deur open en zien dat er geprutst geweest is met de kabelboom. Laten herstellen maar konden ze niet onder garantie nemen.

 

Enkele weken later allemaal waarschuwingslampjes en de helft van de veiligheidssystemen deed het niet meer. Terug naar de garage en probleem al snel gevonden. Aansluiting met ABS sensor rechtsachter was amateuristisch samen gestoken met stukje tape. Nieuwe connector en sensor en alles terug opgelost.Uiteraard weer niet in garantie genomen.

 

Weer iets later foutmelding airbag. Opnieuw naar de garage. Fout kwam van gordijnairbag rechts. Ze trekken de bekleding open en wat zien ze: Het kleine accident zal toch zo klein niet geweest: Airbag zal open gegaan zijn en om kosten te besparen hadden die 'herstellers' de airbags doodleuk opgerold, samen getaped en een weerstandje in de connector gestoken zodat de wagen dacht dat alles in orde was!! Op dat moment héél kwade telefoon gedaan naar verkoper dat hij het leven van mij en van mijn gezin op het spel had gezet. Moest ik accident gehad hebben zo deze uiteraard niet gewerkt hebben met alle mogelijke gevolgen vandien.... Garage had zoiets nog nooit gezien, uiteraard. Verkoper leek er wel mee in te zitten en heeft herstelling betaald + ook die van de ABS sensor en de helft van die kabelboom deur rechtsachter.

 

Ondertussen deed de kofferklep raar waarbij hij soms niet volledig wou open gaan. Hij stopte héél af en toe aan de helft. Hier ook laten naar kijken maar kunnen/konden niets vinden. Auto gaan ophalen en op skireis gegaan. Toen ik terug thuis kwam begon dan het alarm van dat 3de stoplicht....

 

Zoals jullie zien nemen ze dus na dit verhaal niets meer in garantie, wat ook wel te begrijpen is :-(. Heb dus een erg hoge prijs betaald voor wagen die heel veel verborgen gebreken heeft. Nooit meer in het buitenland kopen dus.... :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zit een breuk in de kabel zo te zien.

 

Maar hoezo moet jij risico lopen materieel en finsncieel omdat er een werknemer ziek is?

Zou of zelf de soldeerbout pakken of naar een garage die wel meteen kan helpen.

Zou trouwens sowieso niet terug gaan naar prutsers die geen diagnose kunnen stellen.

 

Het is al niet meer de eerste keer dat ik dat denk. Ben er vroeger nog geweest met mijn Superb en dan waren er al enkele zaken waarvan ik iets had van hier werken toch maar enkele amateurs maar goed.... Het zijn wel steeds de eerste die met hun ogen draaien als je zelf met een mogelijke oplossing komt uit ervaringen op internet.... Heb inderdaad ook soms de indruk dat ze zich er makkelijk vanaf brengen. Zo is mijn vrouw enkele maanden geleden toen ze achteruit reed uit de garage tegen de Passat gereden... ( Een echt pechauto zeggen ze dan). Heb gelukkig omnium dus laten herstellen. Doordat verzekering betaalde hebben ze direct nieuwe zijdeur (bestuurder) gestoken. Sindsdien kraken de rubbers als ik over iets grotere oneffenheden rij of iets harde afrem. Dit gemeld. Ze hebben de deur bijgesteld en testrit gedaan, twas opgelost zeiden ze. Rij ermee naar huis en hoorde het gewoon zoals ervoor....

 

Misschien nog vraagje voor jullie: Als je in de wagen zit en je drukt met uw duim op het smalle stukje carroserie van de deur tussen de rubbers bovenaan, kraakt dat bij jullie dan ook? Dus met uw duim goed omhoog drukken.

aangepast door Yargo
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden