Ga naar inhoud
  • 0

Geen telefoon meer na inbouw rns510...


Bakkie

Vraag

Na bijna 10 jaar met een 3bg te hebben gereden (en hier ook wel eea op forum gelezen) nu een 3c highline, 2.0tdi 170pk uit 2007 (zal nog wel even een "ik ben en ik rij" aanmaken :)

 

De vorige eigenaar had een rns510b en bt module in laten bouwen, maar na diefstal had hij zn mfd2 weer teruggeplaatst.

 

Toen ik de auto kocht werkte het koppelen van een telefoon (iphone 6) zonder problemen.

Ik wilde graag een rns er in, dus een rns510 b gekocht en deze vorige week in de auto geplaatst.

De rns werkt goed, radio, nav. ed, alleen telefoon koppelen niet.

Ook werkte niet alle mfa functies (radio zender, navigatie ed) na de inbouw, maar na het uitzetten van BAP byte 7, bit 7 werkt dit allemaal weer ok.

 

Na wat lezen hier en PB hulp van Alle, diverse dingen al geprobeerd maar krijg het nog niet werkend... 

Module 77 staat wel aangevinkt, maar ik kan de BT module niet "benaderen"

Melding: Telephone cannot be reached 

Ook bij een autoscan blijft deze met een foutmelding bij 77 opkomen...

 

De MFD2 weer teruggeplaatst maar ook dan is de module 77 niet te bereiken, dus de RNS er maar weer in.

Kabels gecontroleerd, zo er het eerste zicht niets geks aan te ontdekken, de stekkers los gehad en weer opnieuw ingeplugd.

 

Achter de radio ligt een quadlock en 3x coax (waarschijnlijk de fm/am/gps?) 

Van Alle begrepen dat er wel eens gebruik gemaakt wordt van een tussengekoppelde kabel. Er zit iig geen tussenkabel tussen de quadlock van de radio en de quadlock stekker van de auto. De kabels van stekker die achter de radio ligt gaat naar links en dan verder onder dashboard richting klokkenpaneel.

 

 

Iemand een suggestie wat ik verder nog kan proberen te veranderen/in te stellen...?

 

 

Even voor de duidelijkheid, ik gebruik VCDS 17.1 met originele Hex V2 kabel en betreft een RNS510B.

Bijgevoegd een foto van de BT module die onder de bijrijdersstoel ligt.

post-12754-0-09452500-1492962181_thumb.jpg

aangepast door Bakkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Na bijna 10 jaar met een 3bg te hebben gereden (en hier ook wel eea op forum gelezen) nu een 3c highline, 2.0tdi 170pk uit 2007 (zal nog wel even een "ik ben en ik rij" aanmaken :)

 

De vorige eigenaar had een rns510b en bt module in laten bouwen, maar na diefstal had hij zn mfd2 weer teruggeplaatst.

 

Toen ik de auto kocht werkte het koppelen van een telefoon (iphone 6) zonder problemen.

Ik wilde graag een rns er in, dus een rns510 b gekocht en deze vorige week in de auto geplaatst.

De rns werkt goed, radio, nav. ed, alleen telefoon koppelen niet.

Ook werkte niet alle mfa functies (radio zender, navigatie ed) na de inbouw, maar na het uitzetten van BAP byte 7, bit 7 werkt dit allemaal weer ok.

 

Na wat lezen hier en PB hulp van Alle, diverse dingen al geprobeerd maar krijg het nog niet werkend...

Module 77 staat wel aangevinkt, maar ik kan de BT module niet "benaderen"

Melding: Telephone cannot be reached

Ook bij een autoscan blijft deze met een foutmelding bij 77 opkomen...

 

De MFD2 weer teruggeplaatst maar ook dan is de module 77 niet te bereiken, dus de RNS er maar weer in.

Kabels gecontroleerd, zo er het eerste zicht niets geks aan te ontdekken, de stekkers los gehad en weer opnieuw ingeplugd.

 

Achter de radio ligt een quadlock en 3x coax (waarschijnlijk de fm/am/gps?)

Van Alle begrepen dat er wel eens gebruik gemaakt wordt van een tussengekoppelde kabel. Er zit iig geen tussenkabel tussen de quadlock van de radio en de quadlock stekker van de auto. De kabels van stekker die achter de radio ligt gaat naar links en dan verder onder dashboard richting klokkenpaneel.

 

 

Iemand een suggestie wat ik verder nog kan proberen te veranderen/in te stellen...?

 

 

Even voor de duidelijkheid, ik gebruik VCDS 17.1 met originele Hex V2 kabel en betreft een RNS510B.

Bijgevoegd een foto van de BT module die onder de bijrijdersstoel ligt.

Heb je al eens geprobeerd om de Bluetooth module los te koppelen met het contact AAN en daarna weer aan te sluiten?

 

Soms helpt dit weleens.

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Silver

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Coderen, Als je in de buurt ben van Zwaag... ben je welkom

 

Mooi aanbod uiteraard, woon alleen wel op Texel, dus weet niet wanneer ik in de buurt kom :)

 

Kan ik dat niet zelf coderen met vcds?

 

 

Stekker met contact loskoppelen en weer vast zal ik vanavond proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pennetje achter in de rns bedoel je denk ik?

 

Nog maar gekeken vanmiddag, maar allemaal recht.

Toen ik de rns met de post kreeg en ging inbouwen was er aan de achterkant wel 1 pennetje beetje krom, toen recht gebogen en stekker er probleemloos in.

 

Of het zou zo moeten zijn dat deze binnen in de radio gebroken zou moeten zijn..? Zo leek het iig niet.

Kromme pennetje was vanaf de achterkant gezien helemaal rechts onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat zal eerder een pennetje van de BT module zijn. De voeding van de BT is blijkbaar afgetakt van de voeding van de RNS. daar kan nog een defect zitten en anders een kabelbreuk.

 

Iemand die een aansluitschema heeft van de stekker die in de BT module zit? Dan zou je met een multimeter in iedergeval kunnen meten of de BT voeding krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Diver

vanaf de BT gaan alleen speaker l&r / microfoon (indien voicecontrol aangesloten is) en mute in de RNS. Voeding en canbus zijn rechtstreeks aangesloten of zoals hier waarschijnlijk afgetakt van de kabel van de RNS

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

77 staat gewoon aangevinkt, zie mijn startpost.

 

Net met contact aan de stekker van de tel module los gehaald en weer aangesloten, maakt geen verschil.

Zal morgen na mn werk eens kijken of ik kan meten of er spanning op de kabel naar de module staat.

 

Ik heb ook nog de oude Nokia tel module die ervoor er in zat (lag nog in dashboard kastje), misschien die morgen aansluiten en kijken of ik die wel kan benaderen? Of is dat geen idee aangezien het een andere module is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met contact aan gemeten op pin 1 en 12, 12,4v dus dat was oke.

 

Oude tel module er in gezet, vcds er aan, op 77 nog steeds een fout en niet te benaderen...

 

Toen de RNS er weer uit, alle draden nagekeken, stekker er uit en ook alle draden losgehaald uit de stekker. Nix geks aan te zien, hier en daar beetje bijgebogen zodat ze strakker om de pinnetjes gaan en alles weer terug geplaatst. Rns er weer in, scannen, maar nog steeds een foutmelding en module 77 niet te benaderen...

 

Toen ik de auto uit de schuur reed, dacht ik druk voor de grap eens op de knopjes in de hemel. En daar begon truus tegen me te praten met de melding dat er geen telefoon aangesloten was...?

Dus ik zoeken met mn telefoon en warempel wel gewoon een "VW Phone" in de BT lijst. Verbinding maken, code 0000 en daar verschijnt mn iPhone in het scherm van de rns. Raaaaaar  :)

 

Vcds er weer aan en nog steeds module 77 foutmelding.

 

Geen idee hoe dit aangesloten is, maar blijkbaar buiten de gateway om...?

 

Ik iig blij dat het werkt :) :)

 

 

Mannen bedankt voor alle hulp!

aangepast door Bakkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, dat gaat ook niet.

 

Had ook de knoppen op het stuur nog niet geprobeerd. Volume werkt gewoon tijdens bellen, maar de knop met tel logo en knop met de ster (is dat favoriet ofzo?) doen nix...

 

Loopt normaal gesproken de kabel van de tel. unit onder de bijrijders stoel rechtstreeks naar de achterkant radio? ( waar bij mij dus geen stekker op zit)

Of gaat deze naar de gateway?

Moet ik misschien eea aan draden/kabels gaan veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan is het niet Oem wat er is ingebouwd

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Dat idee heb ik ook een beetje ja...

 

Het werkt op zich wel aardig nu, maar blijft vreemd dat ik met VCDS de module niet kan benaderen.

En jammer dat de knoppen op het stuur niet werken zoals het zou moeten.

 

Om het goed te krijgen, misschien eens een keer bij jou langs Ronald :angel: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden