Ga naar inhoud
  • 0

Knakken van iets bij overgaan drempels


roelh

Vraag

Hallo,

 

Ik heb sinds kort een probleempje. Ik heb de banden van de auto laten wisselen en sindsdien als ik drempels over ga, lijk ik een soort knak te horen.

Ik heb dit eerder gehad (dacht ik), toen zat er bij de bumper iets los, wat vastgezet is. Nooit meer last van gehad, sinds de wisseling van de banden.

Nu lijkt me stug dat de banden hier de oorzaak in zijn, maar wat zou het kunnen zijn.

Zelf heb ik ook geen idee of het voor of achter is, omdat het dan pas 'knakt' als voor omhoog kant, dan pas als achter omhoog komt.

 

Ondertussen wordt het vervelend en hoop ik dat iemand raad kan geven in iets waar ik het zoeken moet, of eventueel het probleem zelf heeft gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Niet een van de stofhoezen van de achter schokbreker die los zit

Maakt dat zn knakkend geluid dan bij overgaan drempels? Tijdens het rijden op een vlakke weg geen last van geluiden.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

of misschien de veerpootlagers kapot. had ik namelijk ook. kwam erachter toen ik de ap schroefset eronder aan het plaatsen was. bij mij hoorde ik toen ook vaak een knakkend geluid als je over een drempel ging.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

aangepast door sander bosman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, beetje laat antwoord, maar de wielen zitten goed vast aan de auto en de draagarmen, uitlaat e.d. is niks vreemds aan.

Het lijkt echt van voren te komen, maar het is niet te achterhalen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We rijden binnenkort wel een rondje als je beide benen weer kunt gebruiken ???? Dat luistert toch wat makkelijker.

Of u rijdt even, kan ook. 1.6je, trekt minder snel op... maar idee is verder hetzelfde ;)

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde euvel, maar niet bij een drempel maar bij het nemen van een bocht (en hier zijn heel weinig rechte wegen...), rond punt oid. Als je éénmaal naar links de knak gehoord hebt blijft het bij de volgende bocht naar links stil, maar neem je de volgende bocht naar recht dan is er weer een knak, en dan blijft het weer stil tot de volgende bocht naar links...

Het is ook afhankelijk van de scherpte van de bocht en de snelheid waarmee je de bocht neemt, dus ik zou zeggen van de overhelling van de carrosserie tov. het onderstel.

 

Ik heb al veel gezocht maar nog niets gevonden...  Misschien toch eens de veerpootlager checken, lijkt me wel een goed idee.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update. Gisteren met 5 personen in de auto gezeten en je raadt het... niks gehoord.

Mn vriendin reed vervolgens alleen terug de auto en het was er weer.

Dus het lijkt erop dat gewichtstoename ervoor zorgt dat het geluid weg is. Geen idee of jullie hier iets mee kunnen, maar heb zelf nog geen idee waar te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het voorwiel eraf is kan je het goed zien. Misschien dat je eraan kan voelen voor speling als je wiel gedraaid is.

Even uitzoeken wat het precies is en waar het zit.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde euvel, maar niet bij een drempel maar bij het nemen van een bocht (en hier zijn heel weinig rechte wegen...), rond punt oid. Als je éénmaal naar links de knak gehoord hebt blijft het bij de volgende bocht naar links stil, maar neem je de volgende bocht naar recht dan is er weer een knak, en dan blijft het weer stil tot de volgende bocht naar links...

Het is ook afhankelijk van de scherpte van de bocht en de snelheid waarmee je de bocht neemt, dus ik zou zeggen van de overhelling van de carrosserie tov. het onderstel.

 

Ik heb al veel gezocht maar nog niets gevonden...  Misschien toch eens de veerpootlager checken, lijkt me wel een goed idee.

 

grtz, dre

Dit heb ik precies zo ook eens gehad bij mijn vorige auto. Het heeft me een paar jaar gekost om uit te vinden wat het was (niemand anders merkte iets, maar ik trek blijkbaar wat harder aan het stuur dan de mensen die ik liet rijden, wiens auto het niet is... :wink:

Het was een stuurkolom waar de bouten niet helemaal vast genoeg van aangetrokken zaten, aan het chassis onder het dashboard: als je hard aan het stuur trok kon deze een ietsiepietsie van links naar rechts bewegen. Doordat het gat iets groter is dan de bout.

Kan natuurlijk ook elders zitten zoiets, bijvoorbeeld stuurhuis, subframe, triangels, veerpoten oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden