Ga naar inhoud
  • 0

Versnellingsbak doorgesleten !


#19

Vraag

Het betreft hier een 2.0 TDI uit 2011 met 158.634 KM op de teller.
Wat begon met een onschuldig licht schurend geluidje tijdens het stationair draaien van de motor in vrij stand.
Na enige tijd was het geluidje gelukkig verdwenen, maar begon de Passat een klein beetje bakolie te lekken.
De werkplaats moest de bak los halen van het blok om te kijken wat er aan aan de hand was, en tot hun grote verbazing zag men dat de drukgroep kapot was gegaan,
en een gat in de bak had geslepen...

De bak moet nu vervangen worden.. kosten:

Orginele VAG Ruilbak                           3000,00
Vliegwiel, koppeling drukgroep, olie    2000,00
Arbeidsloon                                          1675,00

Ik ben er gewoon ontdaan van.... 6675,00 inclusief BTW
Op zoek naar een gebruikte bak van een auto met weinig kilometers maar..

Als er iemand nog tips heeft.... graag !  :cry: 


Ik dacht ik deel hem even, mocht je een geluidje horen, het is wellicht niet je druklager of massavliegwiel, zoals ik wel dacht.

post-13799-0-09633600-1492541379_thumb.jpg

post-13799-0-31478900-1492541402_thumb.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Geen idee... niks bijzonders.

Jij weet wel de juiste problemen te vinden joh. Je moet eens naar zo'n Turkse winkel en zo'n blauwe oog halen, goed tegen de 'boze oog' zeggen ze. Kan bijna niet anders dan dat iemand je heeft vervloekt ofzo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jij weet wel de juiste problemen te vinden joh. Je moet eens naar zo'n Turkse winkel en zo'n blauwe oog halen, goed tegen de 'boze oog' zeggen ze. Kan bijna niet anders dan dat iemand je heeft vervloekt ofzo

Zal een van m'n exen wel zijn oid.... en daar hek dr genoeg van????????????
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hetzelfde probleem dus... :blink2: 

Ik heb nu een ander merk koppeling erin zitten.. Lucas of Sachs (Beide origineel Volkswagen overigens !) welke weet ik even niet meer..
Bij Ronald Morien vertelde men dat het andere model "Iets minder snel kapot leek te gaan"  :neutral:  :neutral:  :neutral: 
Fijn dat je er op tijd bij was !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit lees je te kort door de bocht Rolf..

 

 

ik denk niet dat het ging om een paar minuten maar eerder een tijd van bijv een week of maand..

 

Nu ik de laatste foto's zie was ik inderdaad kort door de bocht.  :embarassed:

Dit soort schade kan je VW niet aanrekenen, gewoon pure pech.

 

#19: Mooi dat het weer opgelost is, was een stuk goedkoper ook.  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hetzelfde probleem dus... :blink2:

 

Ik heb nu een ander merk koppeling erin zitten.. Lucas of Sachs (Beide origineel Volkswagen overigens !) welke weet ik even niet meer..

Bij Ronald Morien vertelde men dat het andere model "Iets minder snel kapot leek te gaan" :neutral::neutral::neutral:

Fijn dat je er op tijd bij was !

 

 

Dat lijkt er idd wel op. Bij mij zit er nu een Sachs in. Zal eens kijken welke voorheen gemonteerd zat.

 

Was er gelukkig op tijd bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is dit een nieuwe VW probleem met aangeleverde producten zoals de TFSI kettingen?

als die van @#19 ook op eenzelfde plek gebroken is dan lijkt het me het aanvechten waard..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hetzelfde probleem dus... :blink2:

 

Ik heb nu een ander merk koppeling erin zitten.. Lucas of Sachs (Beide origineel Volkswagen overigens !) welke weet ik even niet meer..

Bij Ronald Morien vertelde men dat het andere model "Iets minder snel kapot leek te gaan" :neutral::neutral::neutral:

Fijn dat je er op tijd bij was !

 

 

Heb jij toevallig foto's van het kapotte onderdeel? aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok.... tijd voor een verdere uitleg, en hoe dit voorval is opgelost.

 

Ik had besloten geen genoegen te nemen met de eerder genoemde prijs van 6675,- Euro.

Ondertussen was het mij duidelijk gemaakt dat de onderdelen 5000,- zouden kosten ex BTW

Daarbovenop het arbeidsloon ex BTW en dat maakte het totaalbedrag van 6675,-

Nog steeds te veel dus...

 

Ik trok de stoute schoen aan, belde de Dealer alwaar mijn Passat twee keer voor een kleine beurt was geweest.

Daar schrok men zich wezenloos, en kon men zich niet voorstellen dat de genoemde prijs zo hoog was.

Ze wilden de reparatie uitvoeren voor 4500,- Incl BTW en de auto ophalen voor 90,-

Dit vond en vind ik nog steeds heel erg netjes, en ik was verbaasd dat uitgerekend de VW Dealer met dit voorstel kwam..

 

Verder op zoek naar een nog betere oplossing.

Die kwam van Ronald Morien uit Friesland. ( Bedankt Jaap )

Zij konden een nieuwe bak met 0 Km leveren inclusief vliegwiel, drukgroep, plaat en druklager voor 2140,- Incl BTW. Alles orgineel VW !

Bovendien twee jaar garantie. Dwz als er iets aan de bak of onderdelen mankeert kun je de auto brengen en lossen zij het probleem op.

Mijn keuze was snel gemaakt bij dit zeer vakkundige bedrijf, alles zelf opgehaald en afgeleverd bij het bedrijf waar de Passat stond.

Daar stond men wel even met een mond vol tanden... :blink2:

De volgende dag kon ik de auto ophalen en moest ik nog 680,- Incl BTW afrekenen aan arbeidsloon en Bakolie.

 

Dit weekend ben ik met de Passat naar Frankrijk geweest met aanhanger en twee motorfietsen, en heb zo'n 900 Km gereden.

De Auto is weer als vanouds, de bak schakelt 100 % en heeft geen bijgeluiden.

 

Totaal ben ik nu 2820,- Euro kwijt, en dat is natuurlijk heel veel minder dan het eerste genoemde bedrag.

Conclusie:

 

- Altijd goed uitzoeken of de prijs wel reëel is.

- Zelf je onderdelen regelen scheelt dus een hoop geld.

- Check ook even de dealer.

 

Nu weer lekker rijden, en genieten van de fijne Passat.

 

 

 

 

 

 

 

2900 euro was ik kwijt voor een complete motorblok (109xxx) incl plaatsen, nieuwe distributie, condensor en oliepomp modificatie wissel en passat werd nog thuis opgehaald ook.

 

Zoals ik al aangaf www.okesion.nl in Drunen.

 

Ik denk dat het dus nog goedkoper had gekund, maar lekker voor je dat die weer heerlijk rijd

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie trouwens regelmatig dat een los vliegwiel van een 2.0tdi cr aangeboden wordt op ebay oid. Heb een aantal verkopers gevraagd wat de reden van de losse verkoop is.... 3 x raden; een kapotte drukgroep en veelal dezelfde klacht/probleem als wij.

 

Vermoedelijk toch een groter probleem dan een toevalligheid.

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie trouwens regelmatig dat een los vliegwiel van een 2.0tdi cr aangeboden wordt op ebay oid. Heb een aantal verkopers gevraagd wat de reden van de losse verkoop is.... 3 x raden; een kapotte drukgroep en veelal dezelfde klacht/probleem als wij.

Vermoedelijk toch een groter probleem dan een toevalligheid.

Zoals zovele gebreken bij vw als product eigenschap wordt afgedaan
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden