Ga naar inhoud
  • 0

distributie ketting passat 2004 V5


eduton

Vraag

Hallo,mijn passat v5 2004 maakt al geruime tijd (jaar) een slepend geluid .Waarschijnlijk de distrib.ketting.Kan dat kwaad? De ketting is al eens vervangen bij 109 d km De motor loopt als een zonnetje. Nogmaals vervangen is een zeer dure aangelegenheid.

Ik overweeg de auto weg te doen, maar ik vind dat heel jammer.Heel fijn auto!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor de reacties. Mijn V5 heeft 183.000 op de teller, prachtige highline tiptronic automaat auto. Fijne auto,heerlijke uitlaatroffel, maar jammer van dat geratel.

De meningen zijn nogal verdeeld :van gewoon doorrijden tot kettingbreuk, met alle gevolgen van dien.

lastig! Weet niet goed wat ik er mee moet.

Ketting vervangen kost om en nabij 4000 euro, ver boven de dagwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kan ook inderdaad de spanner zijn,maar in alle gevallen moet de motor en versnellingbak eruit. Bij dit type passat V5 zit de distri tussen motor en bak. Stom he.

De eerste vevanging had te maken met een motormanagement storing .Daar kwamen ze niet uit en hebben toen de kettingen vervangen .Storingslampje bleef uit. Opgelost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kan ook inderdaad de spanner zijn,maar in alle gevallen moet de motor en versnellingbak eruit. Bij dit type passat V5 zit de distri tussen motor en bak. Stom he.

De eerste vevanging had te maken met een motormanagement storing .Daar kwamen ze niet uit en hebben toen de kettingen vervangen .Storingslampje bleef uit. Opgelost!

Informeer is bijTHS-automotive ze zijn meestal niet duur met VAG kettingen vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn V5 heeft al 298k op de teller en de ketting is voor zover ik weet nooit vervangen of gereviseerd. Hij ratelt wel iets maar dat kan inderdaad ook een geluid zijn van de spanner.. Heel veel wijzer kan ik je wat dat betreft ook niet maken ????

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van mijn 35i is het ook de spanner aangezien ik het toen der tijd zelf gezien heb met het vervangen van de kop pakking.

Ook bij mij zit de ketting tussen het blok en bak.

Intussen al 312 op de teller.

Nog niet zo lang geleden nog een offerte aangevraagd en bij die garage was ik toen rond de 650 euro kwijt

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu na wat meuk te hebben gehad, had ik een v5 gevonden, met storing maar geen raar geluid. Enkel is er toch sprake van ket wissel. Alle acties mbt storing, nokkenas positie 2x en krukas sensoren zijn vervangen, maar storing komt gelijk terug. Nou ja gelijk, motor word gestart en is goed, loopt uur en niks loos, zodra die afkoelt is de storing terug. Dus ketting. Kan niet anders, enkel past ons financieel niet, maar gaat waarschijnlijk wel gebeuren. Ding moet goed.

Bedragen wat jij spreekt is niet te filmen. Kan zeker goedkoper, maargoed bedenk goed. Als de aurto goed is, en je er gelukkig mee bent, en een duizend euro kwijt bent aan onderhoud van de ket. Dan is de auto nog waard, of niet. Een verkoop met rattelend v5je is zeer slecht te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden