Ga naar inhoud
  • 0

XENON laat zich nicht meer afstellen


Tikra

Vraag

Guys, wij hebben XENON lampen moeten vervangen (want de Chinese Osram plagiaten waren binnen 6 maanden kapot - echt gebarsten)

Maar ja dat was het uitproberen wel waard.

Maar nu - toch  niet- wij hebben de lampen vervangen en de koplampen terug in gebouw en nu staan deze veel te hoog.

Als ik aan de instelradjes probeer te draaien doet zich niets ...

Advies: uitbouwen en van hand aan de binnen kant lager stellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is waarschijnlijk de bovenste die je bedoeld die je niet meer kan verstellen .

Ik had dit ook dat deze niet meer afgesteld kon worden. Bovenop de unit zit een regelschroef welke in een soort reductiekastje zit. In dit komt vuil en stof te zitten waardoor de tandjes vol komen te zitten en het hierdoor niet meer te verdraaien is. Ik heb destijds dit stukje open gemaakt en volledig proper gemaakt en voorzien van nieuwe vet. Dan was de regelschroef terug te bedienen.

In het midden zit een klein Torx schroefje - wanneer je dit eruit draait kan je dit open maken en schoon maken.

Heb het destijds kunnen doen zonder de unit te moeten demonteren maar heb wel het zijscherm deels moeten losmaken om het zo wat te kunnen opschuiven en zo het regel kastje te kunnen open maken.

2f53860460f95f079265aabbcd49cf5c.jpg

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zijn er niet zelfs 3 mogelijkheden om te verstellen? Ik zal er morgen nog een keer naar kijken, anders wordt het toch bumper eraf en alles uitbouwen en schoonmaken vrees ik ..... lastig alleine .. gewoon stom dat ik het niet gedaan heb als ik de units eruit had .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja 3, 1 voor hoogte dimlicht, 2 voor hoogte groot licht en 3 voor links/rechts afstelling dimlicht (die zit het meest aan de buitenkant).

Bij Xenon is dimlicht en grootlicht dezelfde lamp, en kan dus niet afzonderlijk afgesteld worden in tegenstelling tot halogeen koplampen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Guys, bedankt voor de info .... ik heb de schutter naar beneden gedraaid met de afstelschroef .. licht staat weer keurig .... groot licht ook.

Kan vrouwtje weer op vakantie zonder de tegenliggers te verblinden ... met het licht dan ..;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit dit ff te lezen. Vind dat mijn originele xenon verlichting net wat te laag staat. Weet dat er op de achter as een sensor zit voor de hoogte afstelling maar kan ik hem met de stelschroeven (inbus) zelf wat hoger draaien??

Het gaat om een b7.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een vraag

Ik heb mijn Xenon ook paar maanden geleden vervangen, en laten afstellen door de garage.
Gisteren een lampje moeten vervangen, (die deed het niet meer)

Nou lijkt het alsof mijn beide lampen helemaal verkeerd staan zowel hoogte als links/rechts 

 

Hoogte weet ik wel te vinden,

Maar mijn vraag:

 

Kun je ook het licht links en rechts afstellen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden