Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3C MFL to MFD menu probleem


francisco

Vraag

Beste mensen,

 

Ik ben heel wat uurtjes verder met rommelen maar krijg mijn (luxe) probleem niet opgelost. Het gaat om een passat 3C /B6 uit 2006 2.0 dieseltje fabriek af geleverd met een klein display (MFL) gewoon een rode gewisseld voor een luxere.

 

Gister ben ik bij Bonny geweest voor de afwijking KM stand te wijzigen. In de test omgeving is het menu gewoon beschikbaar, maar in de auto niet. 

 

 

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

- Accu los

- Tellerhuis in fabrieks instellingen

- VAGCom 12.12 instellingen na gelopen

- 3<5sec de OK/reset knop ingehouden op de wisser hendel

- 3<5sec de Boven/bende knop ingehouden op de wisser hendel

 

Ik heb jammergeneog geen stuur bediening, dus daarmee kan ik niet in het menu komen.
 

 

In dit topic linkje heeft dre een tip over waardens overzetten:

Adres 17 - Instruments. Scrijf de codering op. Ga naar adaption en schrijf alle kanalen en hun waarden op. Dan bouw je alles over, zet je codering en waarden over, en klaar...

grtz, dre 

 

Het krommen is, als ik met VCDS in dit menu ga kijken met me oude teller zie ik alleen interval waardes voor servicebeurtjes en olie kwalitijd.... 

 

 

 

Nog even een plaatje van het nieuwe telerhuis:

dc2eaa8fc1.jpg

aangepast door francisco
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Top dat alles werkt,?en een mazzel dat hij dat 3.3 ohm weerstandje nog had liggen.

 

En nu hups naar je volgende mod

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vrees het ergste Fappie... iets met skyline mod :mrgreen: Op de TO-DO-List staat nog een kofferbak verlichtings probleem.

 

 

De beloofde plaatjes van het stuurtje en het menu:

Passat_31.jpg

 

 

 

 

 

Passat_32.jpg

Mooi

 

Maar wat zie ik nou?

Geen Rns 510, oude clima en bellen met een Parrot haha dat kan niet hoor

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat de stuurmodule A geen Full Red Fis ondersteund, omdat deze tellers alleen in combinatie met 8 knops MFL sturen zijn geleverd.

Ik heb toen bij mijn teller wissel van Half naar full red ook een 8 knops stuur en een AE stuurmodule ingebouwd, daar naast mijn menuknop in de hendel weg gecodeerd.

 

Dit heb ik laatst ook bij Fouad gedaan en ook geen probleem.

 

Misschien kun je een 3C0 953 549 E of AE van iemand lenen om te kijken of dat het probleem weg neemt.

Er is zeker en vast Full MFA geleverd zonder MFL stuur, en de A stuurkolommodule voldoet zeker voor een full MFA. Zo werkte het bij mij in m'n Passat 2006, standaard uit de fabriek.

 

Wat er wel is : wanneer de grote MFA teller gebruikt geweest is met een MFL is de kans zeer groot dat je het hoofdmenu niet meer te zien krijgt zonder MFL, en je kan dat ook met terugstellen van de codering niet meer te zien krijgen, hoe raar dit ook is.

 

Fijn dat het nu werkt, en je hebt er ineens een mooie mod bij.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden