Ga naar inhoud
  • 0

Remblokken binnenzijde compleet weg


thefamilyman

Vraag

Hoi,

 

Al geruime tijd tijdens het remmen schurend geluid etc en groeven in de schijven bijde kanten voorzijde. Dus heb maar nieuwe schijven en blokken besteld voor de R36.

 

Vandaag hebben we ze vervangen en tot mijn verbazing waren de blokken aan de binnenzijde compleet helemaal weg bijde zijden, en de buitenzijde als nieuw bijna. Dacht eerst dat de zuiger vast zou zitten, maar die was heel makkelijk terug te draaien zoals het hoort. Dus wat zou dit kunnen zijn, hij remt nu verder wel goed alleen voor mij is het een raadsel dat de binnenzijde compleet weg was.

 

En volgens de boekjes waren de blokken vorig jaar nog vervangen en hebben ongeveer tot nu toe 7000 km gelopen.

 

Heeft iemand een idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

volgens mij zitten de zuigers aan de binnen kant. Let echter wel op dat de hele klauw moet kunnen schuiven over het vaste deel dat blijft zitten als je de blokken wisselt. Ook de blokken moeten kunnen schuiven over het vaste deel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is normaal, drukpunt ligt op de binnenste blokken.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Dat klopt wel maar groot verschil mag er niet wezen, alles hoort netjes te kunnen bewegen, en beide blokken horen netjes af te slijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

post-25593-0-62135100-1491591148_thumb.jpeg

 

Zo zagen de blokken eruit aan beide zijden. Lijkt me niet normaal dat het verschil zo groot is. Je kon de schijf in de neutraal ook amper rond draaien. En de blokken schuiven nu elk geval wel weer lekker. Alles goed schoongemaakt en beetje ingevet en de gelijdebusjes precies hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En dan zetten ze de remblok"sensor" aan de buitenzijde. Bij mij waren de buitenste net iets meer versleten als de binnenste. Zelfs proberen door te rijden tot ik een melding kreeg maar die kwam er net niet denk ik, toen had ik alles los en heb meteen schijven en blokken vernieuwd.

2016-07-26 15.55.47.jpg

Dit is de linker buiten blok.

Dan was het ook zeker nodig bij jou zo te zien????????. Maar toch raar dat bij mij bijde kanten vast hebben gezeten. Hoop dat het nu goed is nu alles nieuw is en schoongemaakt etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden