Ga naar inhoud
  • 0

mijn passat verbruikt meer als normaal en loopt bij starten even slecht


Alias-Rocky

Vraag

hallo allemaal

 

bij het starten van mijn passat uit 2003 met een 1.6 motor en ik wil wegrijden stottert hij even en dreigt uit te vallen, hij hersteld zich dan door het toerental iets omhoog te gooien en kan ik rijden maar mis dan vaak iets van vermogen bij optrekken.

anwb is erbij geweest en vermoed dat het mijn luchtmassa meter is want als je de stekker van de luchtmassameter loshaald lijkt hij iets beter te lopen maar toch twijfel ik daar aan?

kan iemand mij advies geven wat te doen?

Oh ja bij uitlezen geeft hij aan dat het mengsel in cilinder 1 te arm is en oplossing is luchtmassameter of eventueel lamdasondes!

 

weet iemand trouwens iemand die voor mij een din radio in kan bouwen had contact met twan jonkers maar die zijn telefoon nummer werkt niet meer.

 

alvast bedankt voor jullie moeite!!

 

grtz Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

te arm mengsel is heel vaak de LMM schuldig.

Als je de fuel-trims uit laat lezen(fouten mag je daarvoor niet resetten) dan zul je zien in meetwaardenblok 32 vakje 2 de waarde erg afwijkt van de -10 of +10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je geeft eigenlijk het antwoord al zelf met de LuchtMassaMeter.

Nu werkt hij zodanig slecht dat hij de motor afremd. en in noodloop loopt hij duidelijk beter.

Je luchtmassameter kan de lambda mee nemen!!! andersom btw ook.

Bijde sensoren kun je uitlezen met vcds in meetwaardenblokken.

 

voor de LMM moet je even rijden. 

3de versnelling en vanaf 1200RPM tot aan 4000RPM volgas.

de LMM moet dan maximaal uitslaan bij ongeveer 1500 a 1750RPM tot aan 3000RPM en mag daarna heel iets afzakken.

haalt hij de waarde niet dan geeft de lmm door dat er te weinig lucht binnenkomt. de LMM regelt de inspuiting en hoeveelheid via de LMM!!!

 

de lambda kun je ook in de meetwaardeblokken zien die moet met stationair gigantisch schommelen tussen 0.1 en 1 dacht ik snel uit het hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

te arm mengsel is heel vaak de LMM schuldig.

Als je de fuel-trims uit laat lezen(fouten mag je daarvoor niet resetten) dan zul je zien in meetwaardenblok 32 vakje 2 de waarde erg afwijkt van de -10 of +10

Bedoel je dit?

0a6fa9cdb9ee5eaf34043132a3df99de.jpg

 

8a27676241fb04b7d47bacde3172cb43.jpg

 

b98080c68a4485be53c34b06bbfb9aca.jpg

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden