Ga naar inhoud
  • 0

File-Assistent werkt niet meer zoals voorheen?


Yargo

Vraag

Hey,

 

Gisteren stond ik een klein stukje in de file en dacht ga nog eens de file-assistent gebruiken. Maar die reageerde anders dan toen ik de wagen in begin had.

 

Nu ging het groen pijltje op de AID wanneer ik vb 10km/h aan het rijden was zowieso op 30km/h staan (ik weet nu niet of dit ervoor ook zo was). Hij volgde goed, maar zodra de auto voor mij stil stond en mijn wagen ook stil stond zag ik de melding op het scherm: ''ACC Rijklaar''. Ik kan me niet herinneren dat dit vroeger het geval was. Wanneer de wagen voor mij terug begon te rijden ging de mijne niet vanzelf rijden. Ik moest elke keer opnieuw op RES duwen. Ook al had de wagen voor mij maar 1s stil gestaan ofzo. Toen ik mijn wagen ging halen eind vorig jaar heb ik dat ook getest en dan werkte het eigenlijk probleemloos, en volgens mij zonder die melding telkens hij stil stond. Ik moest ook nie constant zelf op RES duwen. Hoe zou dit kunnen komen die plotse verandering?

aangepast door Yargo
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hey,

 

Gisteren stond ik een klein stukje in de file en dacht ga nog eens de file-assistent gebruiken. Maar die reageerde anders dan toen ik de wagen in begin had.

 

Nu ging het groen pijltje op de AID wanneer ik vb 10km/h aan het rijden was zowieso op 30km/h staan (ik weet nu niet of dit ervoor ook zo was). Hij volgde goed, maar zodra de auto voor mij stil stond en mijn wagen ook stil stond zag ik de melding op het scherm: ''ACC Rijklaar''. Ik kan me niet herinneren dat dit vroeger het geval was. Wanneer de wagen voor mij terug begon te rijden ging de mijne niet vanzelf rijden. Ik moest elke keer opnieuw op RES duwen. Ook al had de wagen voor mij maar 1s stil gestaan ofzo. Toen ik mijn wagen ging halen eind vorig jaar heb ik dat ook getest en dan werkte het eigenlijk probleemloos, en volgens mij zonder die melding telkens hij stil stond. Ik moest ook nie constant zelf op RES duwen. Hoe zou dit kunnen komen die plotse verandering?

Heb je in het MFA zitten knoeien, misschien zit daar een instelling die veranderd is. Ik zeg maar wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alles is normaal wat je schrijft, behalve dat je altijd op res moet drukken, dit hoort pas na een seconde of 3. Verder dus alles zoals het bij mij al bijna 50k km werkt en ik gebruik het meerdere keren per week

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je in het MFA zitten knoeien, misschien zit daar een instelling die veranderd is. Ik zeg maar wat.

Bij jou komt die melding ACC Rijklaar er ook telkens op vanaf het moment de wagen stil staat? Ik zou zweren dat ik dat in begin nooit heb gezien . In begin moest ik ook wel eens op Res duwen, maar dit als we wagen langere tijd had stil gestaan. Niet als de wagen voor mij voot een seconde stopt en direct weer verder rijdt. Maar zelf dan moet ik op Res drukken. Kan het ook zo niet direct testen omdat ik niet veel in de file rijdt, gelukkig ????.

aangepast door Yargo
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden