Ga naar inhoud
  • 0

Probleem met automaat. Tiptronic 5. Noodprogramma?


Kavino88

Vraag

Beste mede passat rijders,

 

Ik heb het volgende probleem:

 

Mijn auto loopt nu in een noodprogramma, althans dat denk ik.

Zodra ik de sleutel omdraai dan zegt hij dat hij in de D zit. Terwijl hij nog inde P staat. Ik kan wel rijden, maar hij heeft dan bijna geen vermogen. Hij schakeld wel maar de display zegt dat hij in de D staat. Ik heb hem laten uitlezen maar daar kwam geen foutmelding uit.

 

Nu zegt de garage waar ik hem heb gekocht dat ik de automaatbak olie moet vervangen.en dat dan deze probleem als het goed is weg is.

 

Ik heb gekeken naar de kleurvan de olie.en die is zwart.

 

Kan dit kloppen wat de garage zegt? Ofmoet ik ergens anders zoeken?

 

Alvast bedanktvoor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Naar mijn weten is versnellingsbakolie transparant van kleur en zeker niet zwart.

Hoe je erachter be t gekomen boeit niet. Als ie zwart is zou ik olie en filter verversen en dan verder zien.

Als de brein een mankement had zou je verwachten dat je een fout melding krijgt.

Denk dat je garage wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naar mijn weten is versnellingsbakolie transparant van kleur en zeker niet zwart.

Hoe je erachter be t gekomen boeit niet. Als ie zwart is zou ik olie en filter verversen en dan verder zien.

Als de brein een mankement had zou je verwachten dat je een fout melding krijgt.

Denk dat je garage wel eens gelijk zou kunnen hebben.

+1

 

Is het ook mogelijk de versnellingsbak te flushen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb vorig jaar hier ook problemen mee gehad, maar had toen wel een foutmelding. Heb op advies van het forum bij de rechter a stijl een aantal stekkers los gehad. Hier zat wat aanslag op. Foutmelding gewist en nooit meer problemen gehad.

aangepast door IHC966
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naar mijn weten is versnellingsbakolie transparant van kleur en zeker niet zwart.

Hoe je erachter be t gekomen boeit niet. Als ie zwart is zou ik olie en filter verversen en dan verder zien.

 

Klinkt als een dealer: we gaan de oorzaak niet zoeken maar gewoon iets vervangen, is het dat niet, dan vervangen we wat anders, en zo voorts.

 

Toen het nog vroor hadden wij ook problemen met de selektor. Nu niet meer.

Is nog niet vervangen of getest maar bakolie was het zeker niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De selector is al eens kapot geweest hier zit een nieuwe op. Deze is ong 2 maanden geleden er onder gezet. Toen had ik wel een storing er in zitten. En toen werd de balk van de display helemaal wit. Ipv. Witte vierkantje om de geselecteerde gang.

 

Ik had ook de selector in gedachten maar waarom heb ik dan geen storing? En waarom blijft hij me in de noodprogramma zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de olie toch ververst. Deze was zwart. En de magneten zaten helemaal vol.

 

Dit moest toch gebeuren. Ik heb een vermoeden dat hij heel lang geen nieuwe olie heeft gehad.

 

Zoals de meeste van jullie al verwachte heeft dit niet geholpen.

 

Ik ga vanavond eens even kijken naar de stekkers.

 

Ik heb hem nar het vullen. En een stuk gereden te hebben weer laten uitlezen. Maar zoals ik verwachte. Stond er geen foutmelding in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de olie toch ververst. Deze was zwart. En de magneten zaten helemaal vol.

 

Dit moest toch gebeuren. Ik heb een vermoeden dat hij heel lang geen nieuwe olie heeft gehad.

 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke olie je nu ververst hebt.

Versnellingsbakolie wordt (volgens mij) eigenlijk nooit ververst. In ieder geval niet bij onderhoudsbeurten. Dus dat de transmissie olie lang niet ververst is kan dan kloppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke olie je nu ververst hebt.

Versnellingsbakolie wordt (volgens mij) eigenlijk nooit ververst. In ieder geval niet bij onderhoudsbeurten. Dus dat de transmissie olie lang niet ververst is kan dan kloppen.

 

Wim @@Petroman - de olie van mijn DSG6 moet iedere 60k ververst worden. Ik denk dat het er dus wel van af zal hangen wat voor automaat Kavino @@Kavino88 heeft ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn auto naar de garage gebracht voor een diagnose. Hier kwam uit dat de computer van de automaatbak kapot is.

 

Is dit de TCU?

 

Ik heb op internet gekeken voor een andere tcu maar ik vind niks. Weet iemand waar je een 2de handse TCU kan uithalen? Bvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jazeker heb ik naar de a style stekkers gekeken. Ik volg al jullie advies op. Ik zag dat bij een stekker. Licht bruin. Een beetje aanslag op zat. Ik heb deze schoon gemaakt en nagekeken op verbinding. Dit was het helaas niet. Ik probeer al jullie advies op te volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden