Ga naar inhoud
  • 0

Nadraaien ventilator motorkoeling


reprise3

Vraag

Vandaag na een korte rit van plm 15 minuten, bleef bij uitzetten van de motor de ventilator van de motorkoeling ongeveer 2 minuten nadraaien. Op dashboard geen lampje aan waaruit waarschuwing zou moeten blijken. Sleutel was uit contact.

Na zelfde rit weer na huis bleef bij uitzetten van de motor de ventilator uit. Eigenlijk zoals dat altijd het geval is.

Ik heb dit  niet eerder gehad.

Nu was het wel mooi weer maar met zo'n 21 graden ook weer niet idioot heet.

 

Het betreft een Passat 2.0 Tdi met DSG uit 2012. Km stand 125.000

Twee maanden geleden heeft de auto nog een een grote beurt gehad bij de VW dealer.

Iemand een idee waarom de ventilator bleef nadraaien?

 

Vast dank voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Idd regenereren. Heeft hij toevallig 2 mnd terug ook de update gehad? Sindsdien doet die v mij het ook meer.

Daar is in Dld tegenwoordig ook alweer eeb terugroepactie voor. Dan wordt de softwareupdate wederom een update... de mijne rijdt er beter op en zou ook minder moeten regenereren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar is in Dld tegenwoordig ook alweer eeb terugroepactie voor. Dan wordt de softwareupdate wederom een update... de mijne rijdt er beter op en zou ook minder moeten regenereren.

Hallo Foppe,

 

Dus ik kan naar een VW garage gaan en die weten van de update na de update?

 

Kan het ook zijn dat de uitlaat enige tijd later een wolk te zien geeft?

Ik was bijna thuis en zag in de achteruitrijspiegel een wolk. Nooit eerder gehad. Was volgens mij niet van andere auto maar kwam waarschijnlijk uit mijn uitlaat. Dat is iets wat na regenereren gebeurt?

Vijf minuten later, was thuis, motor nog eens gestart en gas gegeven. Niets te zien uit de uitlaat.

Hoor graag van je.

 

Vast dank!

aangepast door reprise3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan het ook zijn dat de uitlaat enige tijd later, na regenereren, een wolk te zien geeft? (zie begin van dit onderwerp)

Ik was bijna thuis en zag in de achteruitrijspiegel een wolk. Nooit eerder gehad. Was volgens mij niet van andere auto maar kwam waarschijnlijk uit mijn uitlaat. Dat is iets wat na regenereren gebeurt?

Vijf minuten later, was thuis, motor nog eens gestart en gas gegeven. Niets te zien uit de uitlaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden