Ga naar inhoud
  • 0

VCDS - Alleen Engine benaderbaar, rest niet


Heatsink

Vraag

Hi all!

 

Ik zit met het volgende:

 

Mijn airbaglampje is onlangs gaan branden (na het loskoppelen van de "Airbag passenger Off" lichtje) dus hup, VCDS opstarten, kabel erop en even resetten.. toch?

 

Maar helaas kan de airbag controller niet benaderd worden. Uiteindelijk blijkt dat op de Engine controller na, niets te benaderen valt!?

 

Getest werd met 2 laptops: VCDS 12.12 en VCDS 15.7 en beide met een originele Rosstech kabel. Alle zekeringen in de motorruimte (naast de accu) én links en rechts in het dashboard heb ik met een multimeter doorgemeten om een kapotte zekering uit te sluiten. 

 

Zo ook heb ik de radio (MFD2, waarvan ik vermoed dat deze achteraf is ingebouwd) even uitgebouwd en opnieuw getracht de airbag controller te benaderen. Dit om uit te sluiten of deze eventueel op de can-bus stoort.

 

Dit alles helaas zonder het gewenste resultaat. Ik kan nog steeds, op de Engine na, geen andere controllers benaderen. Wat zie ik over het hoofd?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor je reactie! De kabel en laptops werken probleemloos op andere auto's. Probleem ligt dus bij de auto zelf.

 

Zekering F15 heb ik, ondanks dat de multimeter aangeeft dat deze in orde is, alsnog vervangen maar nog steeds kan ik alléén de Engine controller benaderen.

 

Als ik het "Raad en daad" boekje erop na sla, staat bij Motorregeling vermeld dat op plek F8 een 10A zekering moet zitten en op plek F11 een 25/30A zekering. Bij mij zit op plek F8 niets en op plek F11 een 5A zekering. Geen idee of dit een oorzaak kan zijn of heeft de Motorregeling hier helemaal niets mee te maken?

 

Ik heb een foto gemaakt van de zekeringenkast in de motorruimte maar heb geen idee hoe ik deze hier kan laten zien

 

Edit: Als de canbus eruit ligt, ondervind je dan geen (andere) problemen? 

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die 12.12 blijkt een oude laptop te zijn. Werd eens in de kast gesmeten en nooit meer ge-update. Daarvoor in de plaats kwam een nieuwe laptop waar momenteel 15.7 op draait mét internet verbinding. (Laptops zijn niet van mij overigens maar van de garage waar ik de auto gekocht heb) Daar 15.7 mn airbags niet kan benaderen werd de 12.12 onder het stof vandaan gehaald om te kijken of dat wat uit zou maken.

 

Wat bedoel je exact met geïnstalleerde tabbladen?

 

Bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alweer een tijdje geleden dat ik bovenstaand probleem heb gemeld. Afgelopen week maar weer eens gekeken naar het probleem en het lijkt na het los en weer vast zetten van verschillende connectors op de Comfort ECU te zijn opgelost! :-D

Het airbag lampje is inmiddels gereset. Dank voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden