Ga naar inhoud
  • 0

olie lekkage distritbutie zijde


pokie

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou het heeft even een poosje geduurd maar ik weet nu wat er lekt.

Het gaat om een olie lekkage  van de wervel klep in de inlaat spruit stuk.

Is er hier iemand  die met probleem bekend is , en die een enige raad advies of tips kan geven

 

ik heb reeds ff gegoogeld maar ,ik lees niet gelijk wat over     ook niet op het forum.

Het gaat overigens om BKP blok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem is erg gekend pokie, bijna elke 2.0tdi krijgt er last van, ik heb een BMA en heb hetzelfde.

 

Je kan de plastic brol vervangen (volledig spruitstuk) maar kost een fortuin (+/- 650 euro bij pon), of je kan volgens een Engels forum ook het alu-spruitstuk (van voorgaande versies) monteren zonder de wervelklep, dit spruitstuk is 4x goedkoper en uiteraard veel steviger. De vacuumleidingen van de wervelklep moet je dan wel afdoppen.

 

Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd maar ga het wel doen, vind het al een schande dat men dergelijke plastic rommel durft monteren op zo'n premium-auto. Wervelklep heeft te maken met milieu-eisen btw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wervelklep is volgens mij enkel voor milieudoeleinden. Ik verneem wel dat ze met het alu-spruitstuk gemonteerd wat koppel onderin verliezen maar dit kan ik nog niet beamen, moet alles nog uitvoeren en aanschaffen. Je dient ook een andere pakking te bestellen want de oranje pakking voor het plastic spruitstuk past niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden