Ga naar inhoud
  • 0

B8 front camera inbouwen


dennesm

Vraag

Is het mogelijk om zelf de front/lane assist camera (die boven de spiegel zit) achteraf in te bouwen in mijn GTE? Weet iemand waar ik deze kan bestellen en is dat dan gewoon een kwestie van aansluiten (zitten stekkers al voorbereid?) en activeren via VAGcom?

 

Thx

aangepast door dennesm
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zal geen enkele stekker voorbereid zijn. Het begint met het plaatsen van een andere ruit. Het zwarte vlak achter de spiegel is veel groter en ook zit de houder voor de camera op de ruit gelijmd. Je moet ook een andere binnenspiegel en houder plaatsen. En de regensensor moet ook verplaatst worden.

 

Bedrading moet je zelf leggen, en aanvullend is er ook een eigen CAN-BUS verbinding die alleen tussen deze camera en de radar in de grill zit. De radar in de neus kon wel eens tricky worden om aan te passen omdat die onder Component Beveiliging valt. En aanpassingen daarop kunnen alleen door de VW dealer uitgevoerd worden.

 

Dit staat wel ergens op mijn To-Do lijstje, maar zweeft ergens onderaan.

 

Er is ook nog een kans dat je stuurhuis het niet ondersteunt, maar dat heb ik nog niet eens uitgezocht.

 

Overigens kan de camera naast Lane-Assist ook verkeersbordenherkenning en ondersteuning bieden voor Dynamic Light Assist als je Led High koplampen hebt. Dat moet dan ook weer in de koplampen vrijgeschakeld worden, en ik vraag me afof de VW dealer dat voor je wil doen.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden