Ga naar inhoud
  • 0

Bandenspanningscontrole


Yargo

Vraag

Hey,

 

Gisteren heb ik mijn zomervelgen op mijn Passat laten steken. Nu komt er op het AID altijd een melding van de bandenspanning in de vorm van een icoontje boven de trip meter. Dit zal zijn omdat er geen sensoren in de banden zitten. Is dit soms uit te schakelen?

 

Tx!

Wes

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Adres 17 in je teller Is het uit te schakelen. Of in de ABS is het uit te schakelen. Of misschien heb je een knopje naast je pook waar je de fout mee kan resetten.

 

Hey,

 

Nee, geen knopje bij de Passat te bespeuren, ook niet in het menu van de Discover Pro. Meestal zijn die knopjes ook enkel voor de instellingen te resetten bij systemen die enkel werken met ABS systeem dacht ik.

 

 

Of een setje sensoren laten plaatsen, dan ben je ook de foutmelding kwijt.

 

 

Ja, dat kan natuurlijk ook maar is wel wat kostelijker :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, weet niet wat je duur vind maar dit vind ik nog betaalbaar.

En in vergelijk met de kostprijs van de rijkelijk uitgeruste B8 zal een setje sensoren geen probleem zijn lijkt mij

http://m.ebay.de/itm/NEU-4x-Original-VW-AUDI-RDK-Sensoren-5Q0907275B-/391735896956?_trkparms=aid%253D222007%2526algo%253DSIC.MBE%2526ao%253D1%2526asc%253D20150519202354%2526meid%253D3c5729468cdd40d0a5ba46e26b022012%2526pid%253D100408%2526rk%253D2%2526rkt%253D25%2526sd%253D172584519257&_trksid=p2056116.c100408.m2460

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn deze ook goed voor de 3c in samen werking met de 5Q907273b Wulfke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn deze ook goed voor de 3c in samen werking met de 5Q907273b Wulfke

dat weet ik niet. Maar voor de B7 kan je beter dit setje kopen, weet je zeker dat ze geschikt zijn. Ik heb ook deze set gekocht icm de B7 antenne.

http://www.ebay.de/itm/VW-CC-Passat-Touran-Reifendruckmesser-Reifendruckkontrolle-TPMS-RDK-3AA907275F-/111879298505?hash=item1a0c869dc9:g:jBsAAOSwEzxYUFVW

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat weet ik niet. Maar voor de B7 kan je beter dit setje kopen, weet je zeker dat ze geschikt zijn. Ik heb ook deze set gekocht icm de B7 antenne.

http://www.ebay.de/itm/VW-CC-Passat-Touran-Reifendruckmesser-Reifendruckkontrolle-TPMS-RDK-3AA907275F-/111879298505?hash=item1a0c869dc9:g:jBsAAOSwEzxYUFVW

 

Ik heb ze ook net binnen. Nette leverancier en inderdaad nieuw en korte levertijd totaal 2/1/2 dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb deze dan maar gekocht ☺. Bedankt voor de link! Wel dure aangelegenheid. Batterijen gaan max 6 jaar mee (waarschijnlijk nog minder omdat ik in de winter andere velgen erop steek) en daarna zijn ze voor de vuilbak omdat de batterijen niet vervangen kunnen worden? Welke debiel bedenkt zoiets . Goeie melkkoe die sensoren als je het mij vraagt ☺.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb deze dan maar gekocht ☺. Bedankt voor de link! Wel dure aangelegenheid. Batterijen gaan max 6 jaar mee (waarschijnlijk nog minder omdat ik in de winter andere velgen erop steek) en daarna zijn ze voor de vuilbak omdat de batterijen niet vervangen kunnen worden? Welke debiel bedenkt zoiets . Goeie melkkoe die sensoren als je het mij vraagt ☺.

En dan komt er nog zo.n 50/70 euro bij voor montage en balanceren ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hem links achter liggen op de plek waar normaal de tweede accu gemonteerd zit bij mij werkt dit goed. Maar begreep dat de beste plek in de wielbak was en iets uit het midden naar rechts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Originele plaats is rechts achter net uit het center maar dus naar de rechtse kant achter de achterbumper. Ikzelf heb hem onder de laad drempel geplaatst in de koffer maar dus ook de rechtse kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maakt de positie zo veel uit?

Ik heb ergens gelezen dat adh van de dichtsbijzijnde sensor de unit bepaalt welke sensor welk wiel is, maar ik zie ook plaatjes waarbij op de sensor staat voor welk wiel het is?!

Hoe zit het nu precies?

aangepast door Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maakt de positie zo veel uit?

Ik heb ergens gelezen dat adh van de dichtsbijzijnde sensor de unit bepaalt welke sensor welk wiel is, maar ik zie ook plaatjes waarbij op de sensor staat voor welk wiel het is?!

 

Hoe zit het nu precies?

je zegt het zelf,

 

de module weet dat de dichtste sensor rechts achter is maar als je de module links plaatst is het linker wiel voor hem dan rechts en omgekeerd ..

Ik heb de module niet moeten inleren op de sensoren of sensoren moeten coderen of een adres geven. dus de positie speelt dus een rol, daarom dat hij ook uit het center moet zitten omdat dan de afstand tussen links achter verschilt tussen rechts achter en links voor en rechts voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja Peter dat heb ik ook gelezen.
Maar ik heb ook sensoren gezien waarbij de positie op de sensor vermeld stond, dus nu begin ik te twijfelen en lijkt het erop alsof er 2 systemen zijn?

aangepast door Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden