Ga naar inhoud

Welk polijstmiddel?


Fopperr

Aanbevolen berichten

Ik had op mijn Polo 6N, met bikkelharde lak die nog nooit gepolijst was, 3(!) hits nodig met veloce op geel op standje 6. Daarna een hit met mezzo op oranje op standje 5 en een hit met finale op wit op standje 4.

 

Veloce kun je niet lang doorwerken. Zoals je het gedaan hebt is prima, al zou ik zelfs één keer langzaam horizontaal en één keer langzaam verticaal doen. Wel moet je elke 2 hits je pad schoonmaken en tussen elke hit de boel ontvetten. En maar 4/5 druppels pasta op de pad doen. Hoe meer pasta hoe minder de werking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook maar 4-5 druppels gebruikt inderdaad. Dit was meer een test. Heb hem nu ook in de wax gezet. Binnenkort wat steenslag bijwerken en dan nog een keer met Veloce, Mezzo en Finale dus. Gaat wel vies veel tijd inzitten, maar alles voor het goede doel.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb contact gehac mij carclean.nl. Hij geeft aan dat ze wel clinics geven alleen vanwege tijdgebrek deze er momenteel bij inschieten en hij in het najaar weer probeert clinics te plannen.

 

Heb hem even gevraagd of wij een dag kunnen reserveren, mocht hij deze gaan plannen.

 

Nog geen idee hoe en wat dus start er niet een nieuw topic over omdat er nog niks concreets te melden is.

 

Tzt zal ik wel een topic openen en iom de moderatoren er een vwpassat meeting van willen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de rotery zou je beter resultaat boeken als met de dap om de krassen weg te werken. Maar het is voor een beginner wel riskanter omdat je de lak kan beschadigen.

Rotary durf ik echt nog niet aan. Ben een absolute beginner. Enige ervaring is YouTube ervaring. Wel eerst de Focus van mij vrouw onder handen genomen, maar ook daar nog niet in zijn geheel tevreden over. Maar ja als ik hem gewoon gewassen had was het volgens haar ook prima geweest.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waxworld in Zevenbergen geeft wel op regelmatige basis workshops voor machinaal polijsten, wellicht is dat een alternatief.

 

Een goed onestep-product met een pittige bite en toch een goede (ja zelfs fantastische) finish is de Menzerna Heavy Cut Compound 400. http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=71&products_id=101034

Verstandig om voorzichtig te zijn met de inzet van een rotary als je nog niet zo ervaren bent, het kan in één seconde gebeurd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 1 stapper zou ik dan de 3 in 1 van menzerna nemen. De 400 heeft een korrel die niet afbreekt, dus de cut is formidabel, finish behoorlijk 'hazey' in mijn ervaring...

Zonder je tegen te willen spreken, hoe kan een niet afbrekende korrel finishen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 1 stapper zou ik dan de 3 in 1 van menzerna nemen. De 400 heeft een korrel die niet afbreekt, dus de cut is formidabel, finish behoorlijk 'hazey' in mijn ervaring...

 

Dat vind ik bijzonder @@ivo's ik ken je als een begenadigd detailer. Van een haze na het polijsten met de HC400 is bij mij geen sprake. Begrijp me goed: het blijft wel een compound, dus je zult niet eindigen met de best mogelijke finish. Bij mij wordt er na de HC400 (was vroeger de FastGloss 400) altijd afgebouwd met de Menzerna 3500 of met Carpro Essence met een Glosspad. De Essence heeft juist nog voldoende polijstkracht om na de HC400 af te bouwen en geeft een ongelofelijke glans op donkere lakken.

Het niet afbreken van de korrel lijkt me pittig. Menzerna is juist de fabrikant die (één van de) eerste was met een diminishing abbrasive

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf 3M producten en daar ben ik zéér tevreden ermee.

 

ik heb vandaag S20 van sco... besteld ff kijken wat dat is?

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn we het dus niet oneens @@Ivo's . Het verschil zit hem erin dat wat ik een nette finish van een redelijk grof product vind, dat dat in jouw beleving "hazey" is. Blijf volgens mij overeind dat de finish van de HC400 in mijn opinie ongeëvenaard is.

Het zou wel dol zijn als je daar vervolgens met een product als 2500 of zelfs 3500 geen verbetering meer op haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden