Ga naar inhoud

Welk polijstmiddel?


Fopperr

Aanbevolen berichten

Tja, de eeuwige discussie. Glaze is natuurlijk ook een voeding en haalt bij mij de diepdonkere kleur omhoog. Ook krijg ik een hele mooie wetlook door hem lekker lang door te werken. Het is geen filler imo. Ik zie echt goed verschil op strak gepolijste lak..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even terug naar het begin te gaan; voor het polijsten ga ik voor de Scholl S20. Heb nu nog een XXX van CG. Is dit een goede combi met S20 en evt. een sealant of zijn er betere alternatieven. Ik vind de xxx wel "zwaar" werken maar dat kan ook wan mij liggen. Heb nogal de neiging teveel te willen gebruiken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Fopperr : qua wax: hoe dunner hoe beter...

Alles wat je te dik smeert, voegt NIETS toe (moet je namelijk weer weg wrijven met uitpoetsen...)

Scholl S20 gevolgd door wax kan in principe wel, al zou ik je aanraden daartussen nog te cleanen of af nemen met IPA/Gyeon Prep of gelijkwaardige producten.

Wax hecht het beste op kale, schone lak (en sommigen ook heel goed op glaze, maar das een andere discussie).

De oliën die in de S20 zitten, ZOUDEN ervoor kunnen zorgen dat de standtijd van de XXX (die toch al niet heel geweldig is..) korter is dan je zou willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nog andere dan alleen oranje?

Ik zou eerst een stappie lichter gaan denk ik en dan LANG doorwerken.

Tot de polish vaseline-achtig wordt.

Als het begint te stoffen, ben je te lang doorgegaan ;)

 

Qua wax, als uitstraling van de verpakking je niets doet maar het resultaat telt: Collinite 476s / Collinite 915

Ook de Barrier Reef van Surf City Garage schijnt goed en betaalbaar te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Tarabass

 

Sja als ik uit ga van de poorboy's glaze's deze bevatten allen cleaners. Daarnaast staat een Glaze bekent om het feit dat het imperfecties/swirls etc verbergt.

Dit verklaard natuurlijk waarom je een wetlook of diepere glans krijgt, door de cleaners en fillers die ze bevatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

Net een mailtje van carclean,

 

10% korting op ons assortiment!

 

Vanaf vandaag t/m zaterdag 15 april krijg je met  de code 2017PAASEI 10% korting op ons assortiment*

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Net een mailtje van carclean,

 

10% korting op ons assortiment!

 

Vanaf vandaag t/m zaterdag 15 april krijg je met de code 2017PAASEI 10% korting op ons assortiment*

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

@wulke bedankt, dus die code wat in de sponsorarea staat werkt dus niet meer.

 

mooi ff snel bestellen nu dus

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nog andere dan alleen oranje?

Ik zou eerst een stappie lichter gaan denk ik en dan LANG doorwerken.

Tot de polish vaseline-achtig wordt.

Als het begint te stoffen, ben je te lang doorgegaan ;)

 

Qua wax, als uitstraling van de verpakking je niets doet maar het resultaat telt: Collinite 476s / Collinite 915

Ook de Barrier Reef van Surf City Garage schijnt goed en betaalbaar te zijn.

De uitstraling van de verpakking is totaal niet belangrijk, in dit geval.

 

Welke pad zit een stap onder de oranje?

 

Betreft glaze... houd ik mijzelf daarmee niet voor de gek? Dus als je niet goed gepoetst hebt kun je hier eea mee maskeren? Of is dat enkel een leuke bijkomstigheid.

 

Ik heb ook nog de SmartWax (de roze) wax staan. Is deze goed? Hoe is hiervan de standtijd tov de xxx? Heb ook nog de SmartWax 2-1 staan, hoe houdt deze zich tov de bovengenoemde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitstraling van de verpakking is totaal niet belangrijk, in dit geval.

 

Welke pad zit een stap onder de oranje?

 

Betreft glaze... houd ik mijzelf daarmee niet voor de gek? Dus als je niet goed gepoetst hebt kun je hier eea mee maskeren? Of is dat enkel een leuke bijkomstigheid.

 

Ik heb ook nog de SmartWax (de roze) wax staan. Is deze goed? Hoe is hiervan de standtijd tov de xxx? Heb ook nog de SmartWax 2-1 staan, hoe houdt deze zich tov de bovengenoemde?

Ezelsbruggetje: glaze - make up bij de vrouwen.

 

Swirls en krasjes in je blanke lak zie je omdat het licht via andere hoeken worden weerkaatst. Ga je goed polijsten dan trek je de hele blanke laklaag dus glad waardoor het licht niet meer via een andere hoek wordt weerkaatst. Ofwel: geen krasjes of wat dan ook. Doe je hier glaze overheen dan gebeurd er niks. Je hebt er dan eigenlijk serieus niks aan... Dan kan je beter een cleaner gebruiken die je lak ook doet voeden met oliën bijvoorbeeld.

 

Stel je hebt nog krasjes en je gooit er dan een laagje glaze overheen. De krasjes worden opgevuld waardoor je blanke lak helemaal effen is (is niet echt zo, is gemaskeerd).

 

Terugkomend op het ezelsbruggetje... De dames neigen wel eens een flinke laag foundation op te doen. Veel mannen kicken dan op het geweldige uiterlijk en gaar 'gave' huid. Tot de One night stand voorbij is en de ochtend is aangebroken. De foundation is er inmiddels af en je ziet de littekens, rimpeltjes en puisten weer.

 

Glaze - make up dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lad ergens iets over het gebruik van isopropyl alcohol na het polijsten alvorens in de wax te zetten. Is dit een fabel of werkt het? Kan mij zo voorstellen dat je lak echt goed schoon is na het gebruik van isopropyl alcohol.

Ik kan mij herinneren dat het ook te sterk is voor je lak ofzo. Kan mij niet helemaal herinneren hoe dat ook alweer zat. Er werd dan gezegd dat je het beter kan uitdunnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

70% is wellicht veel van t goede. Kun je dit verdunnen met water? Het kost geen drol en je hebt écht een schone basis.

Een snelle Google search en ik zie dat de meningen over het stofje erg verdeeld zijn. Maakt je lak blijkbaar schraal en ook gevoelig voor marring. Ik zou eens gaan rond kijken als ik jou was. Denk dat het goed te doen is maar dat je duidelijk moet hebben in hoeverre je het moet verdunnen; anders wordt goedkoop duurkoop.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden