Ga naar inhoud

Welk polijstmiddel?


Fopperr

Aanbevolen berichten

Tja, ik gebruik zelf monello pads. Maar dat zijn ook de enige pads die ik gebruikt heb. Ik wil nog wel een keer spider pads proberen, omdat ze wel fijn zouden zijn met het polijsten zelf. Het belangrijkste is niet te lang doorgaan, maar je pad regelmatig spoelen. En voor het opbergen goed met een ontvetter (dreft of dasty) uitspoelen en drogen met de klitkant naar boven. Maar dat geldt voor alle pads.

 

Daarnaast kun je niet zeggen 1-2-3 zeggen welke pad de juiste is. De regel is natuurlijk om met een zo min mogelijke slijpgraad te starten. Al staat VW natuurlijk wel bekend om zijn harde lakken. Maar in theorie zou jouw auto genoeg kunnen hebben aan een oranje pad, terwijl ik 2 hits nodig zou kunnen hebben met een gele pad.

 

Maar misschien dat Marcel nog een tip heeft hierover :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem een MF finishing pad en een medium polish. Scholl S20 of S30 en je bent helemaal het mannetje.

Enige nadeel aan een MF pad is dat deze wat sneller volloopt en je na elke hit even moet 'kammen' om de haren weer overeind te krijgen.

Zoek bij CarClean even naar flexipads MF pad, 135mm en bestel er een stuk of 3 of 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik gebruik bij auto,s die een hoop wasstraten hebben gezien en de lak is mooie dik.

 

- paarse scholl pad met eerst s17 bij te weinig correctie S3

- gele pad met S40 dit voedt de lak corrigeert niet. puur de glans dit omdat de s3 wel eens dof kan uitslaan.

- goed ontvetten

- wax of coating

 

Maar als tip wees niet te zuinig met je doeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip van Ammo / Buffdaddy om je pad goed te prime zowel mf als een foampad.

 

dus een ruime hoeveelheid polijstmiddel gebruiken en deze inmasseren op de pad en daarna nog de gebruikelijke polijstpasta om te polijsten.

 

ZO maak je optimaal gebruik van de pad/pasta en schuurgraad etc.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip van Ammo / Buffdaddy om je pad goed te prime zowel mf als een foampad.

 

dus een ruime hoeveelheid polijstmiddel gebruiken en deze inmasseren op de pad en daarna nog de gebruikelijke polijstpasta om te polijsten.

 

ZO maak je optimaal gebruik van de pad/pasta en schuurgraad etc.

 

En dan na elke 1 a 2 hits je pad in de padwasher en weer opnieuw inmasseren zeker? Ben je snel door je compound, pads en tijd heen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het zeker een keer proberen. Ik neem hem wel serieus. Maar het komt wel heel raar op mij over. Als ik een hogere slijpgraad wil neem ik of een hardere pad of een grovere pasta.

 

Ik doe nu altijd een pufje detail spray erop, vier a vijf toefjes pasta en gaan :P

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Tarabass het veranderd niks aan de slijpgraad, maar of je 4 drupjes pasta gebruikt of dat je pad volledig voorzien is van polijstmiddel..

 

Zelfde als een boterham waar je 4 drupjes boter op hebt met hagelslag of dat je hem helemaal besmeerd met boter en dan hagelslag erop doet  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, we zullen zien. Ik heb altijd geleerd zo weinig mogelijk pasta te gebruiken om zo de korrel zijn werk te laten doen, en detail spray om de pad een beetje te verzadigen. Om in analogieën te blijven praten, denk aan een volgelopen schuurpapiertje :P

 

Maar interessante benadering, en nog nooit gehoord/gezien :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig had ik zeer lelijke vlekken gekregen volleeeedig over mijn hele motorkap + dak. Komt helaas door uitgelopen hars in combinatie met regen. Kreeg je er niet uit het was in 2 weken al in mijn lak getrokken. Uiteindelijk heeft een beste vent mij geholpen en mij zelfs begeleid in (mijn allereerste) polijstmoment haha. Het was duidelijk te merken dat we met harde VAG lak hadden te maken en we hebben Scholl S3 gebruikt. Na 1 hit was je al een heel end. In mijn geval hadden we wel een aantal hits nodig door die vlekken. Zie voor en na foto's!

 

be4988dc2ec9ce32902466f966c34ea8.jpgf071fc75f882e96a5d6581dd9ecf0e10.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

sholl is echt een aanrader! 

vooral met duitse harde lakken doet het zun werk goed.

 

heb ook de lijn van scholl.

heb nu een poolse polijstpasta + pad die ik ga proberen die schijnt nog harde te cutte en fijner af te kunnen werken dan scholl dus ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig had ik zeer lelijke vlekken gekregen volleeeedig over mijn hele motorkap + dak. Komt helaas door uitgelopen hars in combinatie met regen. Kreeg je er niet uit het was in 2 weken al in mijn lak getrokken.

 

 

Prima resultaat behaald inderdaad. Scholl is een kwalitatief goed polijstmiddel. Als je zeker weet dat het hars is  dan had je ook een middel als Tar-X kunnen gebruiken. Je kunt er de auto mee insprayen en het na wat inwerken afspoelen met een mitt en shampoo. Als je heel precies wilt werken op harde hars kun je bijvoorbeeld ook een wattenstaafje gebruiken om de harsdruppeltjes mee aan te tippen. Wattenschijfje of make-up padje werkt ook goed. Voordeel van deze voorbehandeling is dat je de harsdeeltjes niet helemaal terug hoeft te polijsten tot aan de lak, met het risico dat je hars in je polijstpad meeneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima resultaat behaald inderdaad. Scholl is een kwalitatief goed polijstmiddel. Als je zeker weet dat het hars is dan had je ook een middel als Tar-X kunnen gebruiken. Je kunt er de auto mee insprayen en het na wat inwerken afspoelen met een mitt en shampoo. Als je heel precies wilt werken op harde hars kun je bijvoorbeeld ook een wattenstaafje gebruiken om de harsdruppeltjes mee aan te tippen. Wattenschijfje of make-up padje werkt ook goed. Voordeel van deze voorbehandeling is dat je de harsdeeltjes niet helemaal terug hoeft te polijsten tot aan de lak, met het risico dat je hars in je polijstpad meeneemt.

Ja, er zijn idd genoeg mogelijkheden om teer en hars te verwijderen. Helaas had ik het geluk dat de omstandigheden precies zo waren dat het echt belachelijk snel mijn lak in is getrokken. Het was helaas met geen spray of middeltje te doen. Mijn enige hoop was nog polijsten en als dat het niet werd: Rotary. Maar gelukkig was polijsten goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je aangeven waarmee je het dan geprobeerd hebt? Ik weet dat hars in zeer vele vormen voorkomt en ook zeer hardnekkig kan zijn, maar er is altijd een middel dat kan helpen.

Ik ben de naam vergeten maar het was een tar remover. Dat voerde niks uit. Heb overigens de motorkap ook gekleid. Ook dat voerde niks uit, toen wist ik eigenlijk al dat ik het waarschijnlijk niet met een middel eruit krijg. Klei had namelijk 0,0 effect. Heb zelfs wasbenzine gebruikt op een kleine stuk.

 

Ik kan wel meer geld spenderen aan allerlei dingen, maar heb gewoon besloten te laten polijsten (in dit geval liet de beste kerel mij mijn gang gaan omdat ik het wel eens wilde proberen), en dat was uiteindelijk gelukt. Er waren ook hardnekkige plekken waar een extra hit nodig was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of misschien had ik gewoon remolie moeten gebruiken!!

Ik maak er een grapje van maar wd40 werkt uitstekend tegen teer en hars. Op internet lees ik wisselende verhalen over het aantasten van de lak maar heb wd40 oa gebruikt bij t verwijderen van teer, hars maar ook restanten van stickers en het laat geen enkel spoor achter. Daarna uiteraard weer in de wax...
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden