Ga naar inhoud

Welk polijstmiddel?


Fopperr

Aanbevolen berichten

dat is de afgekeurde paw900 reeks Sander ? prima toestel, zeker voor dat geld heb je een top machine als je de eventuele nadelen voor lief neemt.

dat klopt wulfke dat is de paw900. wat heb jij voor nadelen gevonden dan?

heb alleen de sleutel voor de backing plate er niet bij en de bouten om de handgreep vast te zetten.

 

ps de scholl s20 is nog in bestelling

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

aangepast door sander bosman
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt wulfke dat is de paw900. wat heb jij voor nadelen gevonden dan?

heb alleen de sleutel voor de backing plate er niet bij en de bouten om de handgreep vast te zetten.

 

ps de scholl s20 is nog in bestelling

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

ik heb de schroeven in de kop losgemaakt en eens getipt met loctite,

de zwarte ring heb ik wat bijgesneden/gevijld omdat dit tegen de plaat aan kwam.

De handgreep heb ik eigenlijk nog niet gemonteerd gehad. voor de rest zal ie misschien wat meer lawaai maken dan een conform toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit nog wat? https://www.carclean.nl/product/Polishing_Power/DAP900_PLUS_Low_Pro_Raffini_Pack_104051

Ik wil wel eens wat nieuws. ik heb nu al een paar jaar een goedkope rotary maar denk dat het met deze set een wat mooiere resultaat krijgt.

Dat is de "MOAD" "mothet of all dual actions". Altijd goed, zo'n DAP900, toch?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van de klus heb ik de beschikking over 2 rotarys: een oude van Polishing Power met de kleine backingpplate en een Festool Shinex. Excentrisch heb ik de beschikking over een gemodificeerde DAP500 voor wetsanding (de uitslag is variabel en instelbaar) Verder een DAP900 V1 en een Rupes Bigfoot 15.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit nog wat? https://www.carclean.nl/product/Polishing_Power/DAP900_PLUS_Low_Pro_Raffini_Pack_104051

Ik wil wel eens wat nieuws. ik heb nu al een paar jaar een goedkope rotary maar denk dat het met deze set een wat mooiere resultaat krijgt.

 

Het is in ieder geval een mooie aanvulling als je al een rotary (welke precies) hebt.

Er zijn niet zo heel veel detailers die met een rotary foutloos kunnen finishen dus een excenter is altijd een nuttige en gebruiksvriendelijke aanvulling van je machinepark. Een klein moment van onoplettendheid kan je met een rotary al duur komen te staan in de vorm van lakschade, met een excenter loop je die kans vrijwel niet.

Ik weet niet hoe ver het voor je is naar Zevenbergen? Daar staat een unieke megastore op het gebied van Detailing. Stefan en Laura van WaxWorld kunnen je daar alles vertellen én laten zien op het gebied van polishing.

(nee ik heb geen aandelen in die Tent, maar op dit forum wordt nogal makkelijk naar Berkel en Rodenrijs gewezen. Van een goed en eerlijk vergelijk is nog nooit een consument slechter geworden dus vandaar dat ik met deze tip wil zorgen voor een gezond tegenwicht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in ieder geval een mooie aanvulling als je al een rotary (welke precies) hebt.

Er zijn niet zo heel veel detailers die met een rotary foutloos kunnen finishen dus een excenter is altijd een nuttige en gebruiksvriendelijke aanvulling van je machinepark. Een klein moment van onoplettendheid kan je met een rotary al duur komen te staan in de vorm van lakschade, met een excenter loop je die kans vrijwel niet.

Ik weet niet hoe ver het voor je is naar Zevenbergen? Daar staat een unieke megastore op het gebied van Detailing. Stefan en Laura van WaxWorld kunnen je daar alles vertellen én laten zien op het gebied van polishing.

(nee ik heb geen aandelen in die Tent, maar op dit forum wordt nogal makkelijk naar Berkel en Rodenrijs gewezen. Van een goed en eerlijk vergelijk is nog nooit een consument slechter geworden dus vandaar dat ik met deze tip wil zorgen voor een gezond tegenwicht)

Ik heb er een van ferm volgens mij. Was niet zon hele dure maar het werkte wel. Je moet wel de machine goed in de gaten houden. Zaterdag heb ik de dap900 geprobeerd op de polo van mijn vriendin maar vond dat wel mooier werken.

 

Zevenbergen ligt ongeveer 2.5 uur rijden vanaf mijn woonplaats. Dat is niet iets waarvan je zegt daar gaan we ''even'' heen. Mocht ik eens in de buurt komen zal ik er eens aan denken. Bedankt voor de tip. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gewoon je eigen filmpje weer teruggevonden? :P

 

Maar goed, had je bij moeten zijn denk ik :P Het blijft lastig om het verschil op beeld te krijgen. krijg het zelf ook nooit mooi op de camera helaas..

jaa heb nog 3x een dropbox account waar nog van alles instaat dus ff uitzoeken :P

heb ergens ook nog een foto van een rode ibiza ( uni rood ) die hebben ze gewassen met een schuurspons.

heb alleen sholl s20 gebruikt.

210x9qf.jpg

aangepast door Sandor1987
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke machine? En welke pad exact?

 

Ziet er super uit!

 

Sholl S20 met spiderpad  ( op carclean sample pakket ) 

machine  Autobrite DA-12MM dual action.

 

http://www.autobritedirect.co.uk/index.php/polishing-prep-waxing/machine-polishers-polishing-kits/the-da-12mm-dual-action-polishing-machine-by-autobrite-direct.html

 

heb de machine bij brilliant detailing vandaan! 

 

zal even kijken heb ergens ook nog foto's van een mercedes c200 met alleen een sholl hitje 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hierbij de mercedes foto's 

 

1 hitje van sholl S20 + spider pad!

 

ut ziet duidelijk de krasjes.

dg3rf4.jpg

 

 

SimsalaBIEM

qye3o5.jpg

 

 

#HoefNiksMeerTeZeggen! :P

 

 

ps mocht je uit de buurt komen van zevenaar en je bent nieuwsgierig kom maar langs mag je stukje zelf proberen op je eigen auto.

met de dual action en sholl pakketje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hierbij de mercedes foto's 

 

1 hitje van sholl S20 + spider pad!

 

ut ziet duidelijk de krasjes.

dg3rf4.jpg

 

 

SimsalaBIEM

qye3o5.jpg

 

 

#HoefNiksMeerTeZeggen! :P

 

 

ps mocht je uit de buurt komen van zevenaar en je bent nieuwsgierig kom maar langs mag je stukje zelf proberen op je eigen auto.

met de dual action en sholl pakketje.

wat bedoel je precies met 1 "hit"? Ik snap natuurlijk wel dat je een 1-staps behandeling gedaan hebt, maar wat houdt dat voor jou in? Ik kom meerdere keren per week langs Zevenaar, wellicht inderdaad een idee om eens aan te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hit is één keer een (stuk) paneel polijsten op basis van een patroon die jij fijn vind. Ik gebruik meestal het "dampatroon". Dat is van links naar recht en van boven naar beneden met een overlap van een halve pad. Dat is ook het moment dat je even je pad weer moet voorzien van nieuwe polijstpasta, en je paneel moet ontvetten om krassen etc. te voorkomen. En natuurlijk om even te checken hoe het resultaat is van je hit.

 

Voor de beeldvorming, een motorkap van een passat zou je op kunnen delen in 6 stukken.

 

Mijn stappen per hit zijn:

  1. Pad inspuiten met een pufje detailspray
  2. Voorzien van 5 drupjes pasta
  3. De pasta al deppend verdelen over een deel van 40 bij 40 centimeter
  4. Dan op stand 1 de pasta verdelen/uitsmeren
  5. En dan op de bijbehorende stand het dampatroon volgen
  6. Afnemen met ontvetter en resultaat checken

Na twee hits of twee delen de pad even uitspoelen.

 

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden