Ga naar inhoud
  • 0

boordnet uitbouwen


Willems

Vraag

Ik zit met de volgende vragen:

- hoe bouw je een boordnet uit?

- hoe kopieer (?) je de codes van het oude naar het nieuwe boordnet?

- moet dit dan hetzelfde zijn of kun je bv 3C8937049AB kopiëren naar 3C8937049D?

- blijven de codes bewaart op het boordnet als er geen spanning meer opstaat?; zoja, hoe lang?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een boordnet wisselen is zo gebeurt, en steld niet zo veel voor. Je moet eerst een scan maken van je boordnet en de code`s opslaan. dan het nieuwe boornet plaatsen en alle codes door lopen want ze staan niet altijd op de zelfde plek. Zomaar de code kopiëren werkt niet ( volgens Wulfke wel weer wat geleerd ), niet bij mij tenminste. Je heb hier voor het programma VCDS nodig.

 

zie voorbeeld. Boordnet 32bit.doc

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Boordnet zit links boven de pedalen van de bestuurder.

Hiervoor moet je de plastiek plaat die boven de pedalen zit demonteren - 3 torx schroeven aan de voorkant van de plaat. Links achter rust gewoon met de hoek op een opstandje die is verwerkt in het vloertapijt. rechts achter haakt de plaat in in een haakje.

Makkelijkste is dat je de OBD stekker ook uit de plaat haalt - en indien je voetverlichting hebt koppel je deze best ook af.

 

Dan heb je zicht op de onderkant van het boordnet. als je op uw rug ligt en naar boven toe kijkt zie je de onderkant van het boordnet en zie je een rode vergendelpal - deze moet je een paar mm opschuiven zodat de connectoren vrijgegeven worden. dan rest er nog het losmaken van de connectoren. Eens deze allemaal los zijn kan je door middel van het open plooien van de houder het boordnet eruit wippen. uiteraard neem je voor het begin van de werken een scan van de wagen en sla je deze op zodat je steeds kan terugvallen op je oude codering.

 

Het nieuwe boordnet bouw je dan op dezelfde wijze in maar dan in de omgekeerde volgorde - alle connectoren en relais passen 1 op 1

 

 

De codering van het boordnet kan je ook 1 op 1 mee overnemen en dan misschien nog extra bijkomende functies aanvinken dewelke je oud boordnet niet ondersteund welke het nieuwe wel kan.

 

U kan gerust overschakelen naar een andere versie boordnet maar dan moet deze wel de functies ondersteunen dewelke nu al actief zijn. Bvb met je oud boordnet heb je voorruit verwarming dan is het aan te raden dat het nieuwe boordnet dit ook ondersteund. Of je hebt nu mistlichten dan wil je vast wel dat deze blijven werken.

 

het boordnet blijft de codering onthouden - wordt rechtstreeks naar een geheugen geschreven en blijft erin zitten ook al staat deze een heeeeele tijd zonder spanning.

Dus je kan steeds terugvallen naar je oud boordnet.

 

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hier nog wat foto`s bij de rode pijlen zitten blokkeringen, ook is het handig om het opbergvakje te demonteren. 

post-18022-0-03567400-1490299472_thumb.jpg

post-18022-0-98872400-1490299475_thumb.jpg

post-18022-0-97304100-1490299478_thumb.jpg

De rode blokkering moet je opschuiven om de stekkers er uit te krijgen.

post-18022-0-05110700-1490299482_thumb.jpg

post-18022-0-76980500-1490299484_thumb.jpg

post-18022-0-66037400-1490299487_thumb.jpg

post-18022-0-76969000-1490299490_thumb.jpg

post-18022-0-11339500-1490299493_thumb.jpg

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, bedankt alvast voor jullie reacties. We gaan het proberen.

 

Eerst op zoek naar een boordnet. Ik heb nu een 3C8937049AB boordnet met (waarschijnlijk) een probleempje. Welk boordnet zou hiervoor als vervanging gebruikt kunnen worden?

 

Hoeveel codes / screenshots moet ik maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Let op dat je de juiste neemt. Er zijn drie verschillende byte uitvoeringen (ik dacht 21,23 en 31), dan heb je nog de medium en de high uitvoering en als laatste heb je nog wel geschikt voor voorruit verwarming (FSH) of niet.

 

Zie hier: http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/28942-lijst-met-verschillende-boordnet-types/

 

Je moet van elke byte (30 dus)  een screenshot maken, dan kun je met de nieuwe ze zo aanvinken.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de Screenshots gemaakt van het oude boordnet. Had er toen nog niet zoveel ervaring mee, in het nieuwe boordnet stond niet alles op de zelfde plaats dus kon ik het mooi opzoeken. Er zullen vast ook andere manieren zijn zo als wulfke zei . Maar dit werkte goed voor mij.

 

verstuurd met een moderne magnetron

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden