Speedyace Geplaatst 21 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 21 maart, 2017 (aangepast) Volkswagen stopt met kleine diesels Strenge regelgeving, de kosten die hiermee gepaard gaan en de algehele impopulariteit van diesel hebben er toe geleid dat Volkswagen de ontwikkeling van zijn kleine dieselmotoren heeft stopgezet. RIP Polo TDI. Bron 21 maart, 2017 aangepast door Speedyace 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 22 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2017 Uiteindelijk zal diesel voor personenauto's helemaal gaan verdwijnen. Het is simpelweg te duur om de diesel motoren zo te bouwen dat ze ook in de praktijk en niet alleen in het labaratorium aan Euro6 kunnen voldoen, laat staan Euro7 als die er nog komt. Uiteindelijk is het beter dat we helemaal van fossiele brandstoffen af komen, meeste van dat spul komt toch uit "onfrisse" landen..................scheelt een hoop oorlogen en andere rottigheid. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 22 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2017 hoop dat ze dan maar snel met goede accu's komen zodat de actieradius minimaal 600 km wordt bij normale rijstijl 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 22 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2017 hoop dat ze dan maar snel met goede accu's komen zodat de actieradius minimaal 600 km wordt bij normale rijstijl En betaalbaar voor de gewone werkende mens die voor privé zo een wagen willen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 22 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2017 hoop dat ze dan maar snel met goede accu's komen zodat de actieradius minimaal 600 km wordt bij normale rijstijl En betaalbaar voor de gewone werkende mens die voor privé zo een wagen willen. Kwestie van tijd, accu prijzen dalen razend snel, zodra er meer "Mega" accu fabrieken komen zal dat alleen maar harder gaan. EV is in alles beter, alleen de accu is nu nog een beperking in beperkte mate dan wel. Een plat plasma scherm was toen die uitkwam ook niet voor ons weggelegd.................... 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mich76 Geplaatst 24 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 24 mei, 2017 EV is in alles beter, alleen de accu is nu nog een beperking in beperkte mate dan wel. Grootste nadeel van EV is mijn inziens nog steeds de laadtijd. Een EV met een actieradius van 200km zou ik mee kunnen leven als het opladen dan niet langer dan 5 minuten in beslag zou nemen. Zolang het nog steeds uren nodig heeft, dan graag iets wat minstens 600 echte kilometers kan volhouden. Een plat plasma scherm was toen die uitkwam ook niet voor ons weggelegd.................... Toch is die plasma helaas niet meer in productie, maar nog steeds superieur aan alle FHD lcd/led TV's die je vandaag de dag kunt kopen. Gelukkig komt er steeds meer OLED in de schappen, nu alleen de prijs nog. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 25 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 25 mei, 2017 (aangepast) Grootste nadeel van EV is mijn inziens nog steeds de laadtijd. Een EV met een actieradius van 200km zou ik mee kunnen leven als het opladen dan niet langer dan 5 minuten in beslag zou nemen. Zolang het nog steeds uren nodig heeft, dan graag iets wat minstens 600 echte kilometers kan volhouden. Toch is die plasma helaas niet meer in productie, maar nog steeds superieur aan alle FHD lcd/led TV's die je vandaag de dag kunt kopen. Gelukkig komt er steeds meer OLED in de schappen, nu alleen de prijs nog. Mich76: Onze Leaf wordt volgeladen wanneer we slapen, dus dan zijn die 5 minuten irrelevant. En gaan we buiten het bereik dan zit de accu in 20 minuten weer voor 80% vol, ruim voldoende voor weer zo een 80-90km rijden. (snellader) Twee weken geleden nog naar Oslo heen en weer geweest, geen probleem met 1x onderweg even aan de snellader. (wonen daar 130km vandaan) En dan heeft onze Leaf maar een 24kW accu, die is eigenlijk beter toegesneden voor woon-werk verkeer en dergelijke, niet voor grote afstanden. Met een Model S is het geen probleem om met nauwelijks langere reistijd dan een ICE in zuid Frankrijk te geraken, en nog gratis ook. Het EV gebeuren is nog maar net een jaar of 10 in gang tegen over de ICE die al 100 jaar in ontwikkeling is. Oh ja, 600km achter elkaar rijden.............ik doe het niet, dus de pauzes kun je aan de snellader. 25 mei, 2017 aangepast door Nitro68 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.