Nitro68 Geplaatst 16 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Ben aan het rondkijken voor m'n eerste sleurhut. Ik heb ook eens op die site van Caravantrekker.nl zitten gluren, en bij mijn Passat houd het bij 1400kg totaal op als je op die 75% gewichtsverdeling uit wil komen. Volgens VW mag er 2000kg aan de haak, vindt ik wel veel en zal dat ook nooit doen, maar een 1600kg zware caravan zit je al op 86% en wordt de stabiliteit index gehalveerd. Hoe zijn jullie ervaringen met de Passat en een 1600-1700kg zware caravan? Beter niet doen? Wat zijn jullie ervaringen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 16 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Gechipte 2.0tdi met caravan met belading tussen 1400-1500kg gaat prima. Wel een keer met paardentrailer van 2000kg gereden en ook dat ging in NL prima. Maar ja, NL is Noorwegen niet he???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Hendrik38 Geplaatst 16 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 (aangepast) Ik heb er 1800 kg achter. Weliswaar een 4 motion, maar als je je auto tot de max belaad (bij mij 2300kg) met dakkoffer etc. Gaat dat top ook in het buitenland in de bergen. 16 maart, 2017 aangepast door Hendrik38 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 16 maart, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Fopperr: Was de trailer ook werkelijk 2000kg? Hendrik38: Die van mij heeft ook 4-Motion, maar met 1800kg en je auto tot 2300kg vollaad zit je wel op de uiterste grenzen. Onderandere is de maximale kogeldruk dan al met 10kg overschreden. Gewicht Maximaal trekgewicht 2000 kg Gewichtsverhouding (car./auto) 77% (1787 kg / 2309 kg) Rijbewijs BE-rijbewijs (of code 96) Kogeldruk Maximaal toegestaan 85 kg Advies kogeldruk 95 kg Stabiliteit Reserve bij wettelijke - optimale belading 4.8 - 5.8 Invloed belading 32% Vlakke weg Topsnelheid 125 km/u (4e versnelling) Bij tegenwind 117 km/u Snelheid in praktijk 116 km/u (5e versnelling) Acceleratie 0 - 100 km/u 32.6 sec. - (max. 28.2 sec.) 70 - 90 km/u 11.7 sec. - (max. 8.3 sec.) 85 - 100 km/u 4e versn.: 10.6 sec. (max. 10.5) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 16 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Met 2 volwassen paarden erin zal dat niet veel gescheeld hebben. Wat niet geheel onbelangrijk is om te melden is dat de Passat ca 185pk had. Trailer was geveerd wat voor een enorm stabiele wegligging zorgde! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Hendrik38 Geplaatst 16 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 (aangepast) Heb al met diverse autos deze 1800 kg caravan getrokken maar met de passat voelt erg stabiel. Ik gok dat het ook deels komt door de 4 motion die meer aandrijving naar de achterwielen stuurt indien de caravan eraan hangt. 2000 kg zou ik ook best aandurven mits je de belading goed doet. Nog een advies voor de caravan...let goed op wat de caravan leeg weegt werkelijk en op papier. Daar kan namelink zo maar 50 tot 100 kg verschil in zitten. 16 maart, 2017 aangepast door Hendrik38 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Hendrik38 Geplaatst 16 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 En wat dabrother zegt. Ik heb in caravan veel op de as. Airco en mover en accu bijv. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
®win Geplaatst 16 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 ... en belangrijk: aangepaste snelheid bij een afdaling. Daar gaat het vaak fout. Ik heb zelf een 1400 kg (max totaalgewicht) caravan gehad achter de Passat en daar merkte ik bij een afdaling dat op hogere snelheid er snel een deining in de trein kwam. Dan weet je dat je moet afremmen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 16 maart, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Dabrother: Goede eyeopener! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Micky Geplaatst 16 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Ben aan het rondkijken voor m'n eerste sleurhut. Ik heb ook eens op die site van Caravantrekker.nl zitten gluren, en bij mijn Passat houd het bij 1400kg totaal op als je op die 75% gewichtsverdeling uit wil komen. Volgens VW mag er 2000kg aan de haak, vindt ik wel veel en zal dat ook nooit doen, maar een 1600kg zware caravan zit je al op 86% en wordt de stabiliteit index gehalveerd. Hoe zijn jullie ervaringen met de Passat en een 1600-1700kg zware caravan? Beter niet doen? Wat zijn jullie ervaringen? Als je alles goed doet, dan kan er echt rustig een zwaardere caravan achter, maar je belading is enorm belangrijk, die moet je serieus nemen en de kogeldruk zo hoog mogelijk. kijk eens op caravanforum.nl daar weten er veel heel veel, ook daar zullen mensen zijn die je adviseren aan de 75% regel te houden, maar er zijn er genoeg die het gewoon logisch benaderen en je zullen voorzien van het juiste advies Ik zelf heb 2000kg Tabbert achter een A6 Allroad gehad (leeggewicht 1725) ging perfect. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 16 maart, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Kan een Hobby 540 met versterkt onderstel, airco en mover overnemen die min. 1500 en max 1700kg weegt, dat zou dus op zich geen probleem moeten wezen als je goed laad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Micky Geplaatst 16 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 (aangepast) Nee, maar laat de caravan wegen voordat je hem koopt, heel vaak is hij veel zwaarder en heb je maar heel weinig laadvermogen bedoel je met versterkt onderstel, een verzwaarde as? 16 maart, 2017 aangepast door Micky Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Hendrik38 Geplaatst 16 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Klinkt zeker goed, maar zet hem idd op de weegbrug. Dit was ook de fout bij mijn eerste caravan. Op kenteken lijkt het super, maar werkelijk valt het tegen. 200 kg laadvermogen over hebben is wel, mijn inziens, minimaal nodig. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 16 maart, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Zal het ter tafel brengen, thnx voor de nuttige info. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 16 maart, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Als ik het goed begrepen had zat er inderdaad een zwaardere ophanging onder omdat hij nog wel eens wat onverharde wegen bereed. Heb wel al wat foto's gehad en volgens mijn collega was ie er altijd bloedzuinig op en werdt er nergens op bespaard. Ben benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet, eens kijken of ik van het weekend even langs kan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Hendrik38 Geplaatst 16 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Welk type is het? De 540 kmfe met stapelbed? Met verzwaarde as wordt vaak bedoeld dat er af fabriek een as onder wordt gezet die meer laadvermogen mag hebbdn. Mijn caravan wordt standaard met 1700 kg as geleverd. Optie asverzwaring tot 1800 kg heb ik erbij genomen. Volgens mij wordt de hobby 540 idd met 1600 kg as geleverd en kun je er asverzwaring bijkopen tot 1700 kg. Denk dat je dan best goed uit moet komen qua vrij laadvermogen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Petroman Geplaatst 16 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 En weeg hem dan ook met volle gasflessen en de complete voortent. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 16 maart, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 (aangepast) Geen stapelbedden maar een vast bed en een rondzit. UF? Zit geen voortent bij, wel zit er een uitvalscherm aan waar je zijkanten aan kan ritsen. 16 maart, 2017 aangepast door Nitro68 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 16 maart, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Kreeg nog wat plaatjes 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LeovanderMeer Geplaatst 16 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Ziet er mooi uit man! Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Micky Geplaatst 16 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 ziet er top uit man, maar echt! let op het laadvermogen wat je overhoud (dus in de praktijk, niet op papier), een caravan van 1300 op kenteken weegt leeg vaak al 1400kg, dan wordt het laden echt heel lastig.. En er zijn hele volksstammen ingetuind.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 16 maart, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Heb nog een kofferbak en een 650 liter dakkoffer, dus wat niet in de kar hoeft gaat er ook niet in. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 16 maart, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Is het wel slim om er een paar MAD hulpveren onder te monteren? Het is een sportline dus hij ligt al laag............. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Micky Geplaatst 16 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Nog even wat betreft het chassis, Hobby heeft een BPW chassis voor zover ik weet, googelen geeft niets op versterkt bpw chassis. kan zijn dat het alleen in bepaalde Landen verkocht is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
®win Geplaatst 16 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2017 Ik had MAD hulpveren onder mijn 3C, en die had hij met caravan + 4 personen + bagage zeker nodig (ook sportonderstel). 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten