Ga naar inhoud
  • 0

Standaard plasje onder auto

Vraag

Geplaatst

Hallo ,

Het valt me op dat er standaard een plasje onder mijn auto ligt . En vraag me sterk af of het de airco is ?

Want het blijft namelijk op de grond liggen . Volgende dag zie je het nog . Daarnaast zie ik dat het precies in het midden van het midden de bodemplaat nat is ong zelfde grote als plasje onder de auto . En dat zie ik aan de onderkant van auto . Is dit normaal ?

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Of nee zal ik het ander stellen op de grond voelt het niet vettig aan maar op de plaat wel , maarja dat kan ook door de plaat komen natuurlijk wat je ziet is dat er precies in het midden onder de motor , op de Motorplaat aan de onderkant een natte vlek van circa 20 cm

• 0
Geplaatst

Leg er een een krant onder, dan is het makkelijker te zien was het is. Olie of water.

• 0
Geplaatst

Het is duidelijk geworden wat het is. Het is de brandstofleiding die lekt. Die van brandstofpomp naar motor loopt code: 03L 919 824D daar lekt het bij.
Dit onderdeel is alleen sensor maar de slangen die lekken dus die van sensor naar motor loopt . Die van sensor naar brandstofpomp loopt lijkt prima.

Het is dus diesel dat lekt. Nu ben ik bij onze vrienden (de dealer) geweest welke aangeeft dat de complete boel vervangen moet worden.
Dus 2 slangen met dan 4 klemmen plus die sensor. Kosten? Slordige 180 euro en dan zit het er nog niet op. Nee dat kost dan 280 euro. 
Volgens mij echt belachelijk voor een 10 minuten werk lijkt me en bovengenoemde componenten?

Heeft iemand ervaring met dit soort lekkage en is er niet een makkelijkere oplossing?

Graag hoor ik jullie suggesties!

Groet!

• 0
Geplaatst

Is er niet een garage in het dorp die dit kan regelen.

Ps. leuk dorp, ik heb daar ook nog gewoond op de graldasingel.  :mrgreen:

• 0
Geplaatst

Is er niet een garage in het dorp die dit kan regelen.

Ps. leuk dorp, ik heb daar ook nog gewoond op de graldasingel.  :mrgreen:

Ow grappig speedy dat hoor ik niet veel mensen zeggen haha. Ja bevalt me hier nog prima dus blijf hier nog wel even :)

Tja ik zal eens denken wie dit inderdaad anders nog zou kunnen zat misschien nog te denken aan om onderdeel ergens te halen en misschien zelf of iemand te laten monteren ( garage )

Dat je dat niet geroken hebt!

Dat stinkt een uur in de wind.

Nou volgens mij ruikt het altijd een beetje onder de motorkap of heb jij er een luchtverfrisser in hangen .

En het is heel weinig hoor dus nee ik heb het niet geroken dat het opgedroogde diesel was wat op de grond lag. 

• 0
Geplaatst

Was daar niet een terugroep aktie van, iets met de brandstofleiding, beugel bij het filter?

• 0
Geplaatst

Nou volgens mij ruikt het altijd een beetje onder de motorkap of heb jij er een luchtverfrisser in hangen .

En het is heel weinig hoor dus nee ik heb het niet geroken dat het opgedroogde diesel was wat op de grond lag. 

Nou ja, je zegt zelf dat er een plasje onder je auto ligt, plasje is meer dan een paar druppels.

• 0
Geplaatst

Ondertussen ben ik bij de dealer geweest en het tegen een schappelijkere prijs laten repareren. Maar helaas zie ik zo nu en dan nog steeds een plasje onder de auto liggen.
En ik kan maar niet zien waar dat wegkomt want bovenliggende was al opgelost. Nu viel het mij op bij motor stationair te laten lopen mijn oliedop alle kanten op danst door de druk.
Lijkt me ook weer niet normaal? Heeft dit met elkaar te maken? Maakt die druk uit? Want ook bij oliestok zie je stoom eruit knallen zegmaar. En wat kan ik hier aan doen?

• 0
Geplaatst

Is je oliedop wel aangedraait?

Hoe bedoel je? ik heb dan oliebijvuldop los erop liggen en die word er wel afgedrukt. ook spatten olie komen er uit het bijvul gat. 

• 0
Geplaatst

Hoe bedoel je? ik heb dan oliebijvuldop los erop liggen en die word er wel afgedrukt. ook spatten olie komen er uit het bijvul gat.

Heb je niemand om je heen die verstand heeft van auto's?

Als je niet begrijpt of de olie vuldop wel of niet vast zit..................

• 0
Geplaatst

ik denk dat ie dat expres doet, maar goed de oliedop hoort er vast op te zitten als de motor draait en mag los om te vullen als de motor uit is.

Als je carterdruk wil meten kun je dat beter op een andere manier doen.

• 0
Geplaatst

Bij een diesel wiebelt de dop er volgens mij altijd op, bij een benzine zuigt ie lichtjes vast volgens mij

• 0
Geplaatst

Bij een diesel wiebelt de dop er volgens mij altijd op, bij een benzine zuigt ie lichtjes vast volgens mij

Nog nooit gezien dat ie er los op zit? Bij mij wiebelt ie niet in ieder geval ????
  • 0
Geplaatst

Nog nooit gezien dat ie er los op zit? Bij mij wiebelt ie niet in ieder geval

is natuurlijk als je hem los erop legt, als je hem vastdraait natuurlijk niet.

• 0
Geplaatst

is natuurlijk als je hem los erop legt, als je hem vastdraait natuurlijk niet.

Logisch maar wie legt nu zijn oliedop er los op??????
  • 0
Geplaatst

dat komt doordat er verhalen op het internet rond gaan dat je daaraan kan zien of je motor nog goed is.. en mensen gaan dan dat soort dingen proberen..

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden