Ga naar inhoud
  • 0

Sfeerverlichting Advance Pakket


pkr

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik heb via de leasemaatschappij een B8 Comfortline Bns besteld, met o.a. een Advance Pakket. Nu is sfeerverlichting een onderdeel van dit pakket. Ik kan er echter weinig van vinden wat dit nu inhoud. Zijn dit de mooie LED-lijnen over het dashboard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor de reacties allemaal. Oké, ik begrijp dus dat dit inderdaad o.a. de led-lijnen in de deuren zijn. Dat is goed om te horen! Alleen dat je de kleur hiervan niet kunt instellen. Volgens mij had ik de optie Ambiente Plus niet in de lijst... 

Voor de liefhebbers, dit is zoals ik hem nu hem samengesteld:

 

Passat Comfortline Business 1.4 TSI 110 kW, tungsten silver

Executive Pluss Pakket

Advance Pakket

Active Info Display

Zonwering voor de achterpassagiers

Acc. trekhaak

Acc. sierlijst op de achterklep

Acc. RVS instaplijsten

Acc. Velours mattenset

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is wit standaard. Maar je kan de witte leds voor de deurstrips ook vervangen door blauwe van de GTE, kan je zo bij de dealer halen.

 

De led zit met een weerstand in een hele kleine behuizing, zo groot als een suikerklontje, en die kan je zo op de lichtlijsten klikken. Voedingsstekkertje aansluiten en klaar is Kees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Licht onder de buitenspiegels had ik al in 2007 in mijn Passat B6, dus dat bestaat al even en is inmiddels al lang en breed standaard op de Passat. Dit heet omgevingsverlichting (umfeldbeleuchtung).

 

Bij de B8 is de sfeerverlichting (Ambienteverlichting) uitgebreid met lichten in de handgrepen en de deurontgrendeling en lichtlijsten in de deuren. Ambienteverlichting plus heeft daar bovenop instelbare kleuren in de lijsten die dan ook nog in het dashboard zitten en egale witte sfeerverlichting in het plafond en witte verlichting in de handgreep van de rolhor over de cupholders tussen de voorstoelen.

 

Bij sfeerverlichting hoort ook de instapverlichting in 4 deuren ipv 2. Voetruimteverlichting voorin is standaard vanaf de B8 Comfortline. Voetruimteverlichting achterin kan niet geleverd worden, maar is zelf makkelijk te plaatsen. De uitsparing zit al onder de stoelen en er past hetzelfde lampje in als voorin wordt toegepast. Wel zelf even een kabeltje trekken om hem aan te kunnen sluiten.

 

Daarnaast zijn er de obligate leeslampjes voor- en achterin en ook nog lampjes bij de spiegel in beide zonnekleppen. Dit alles is led verlichting.

 

En dan is er nog 1 gloeilampje in de B8, en die zit in de kofferbak verlichting.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Licht onder de buitenspiegels had ik al in 2007 in mijn Passat B6, dus dat bestaat al even en is inmiddels al lang en breed standaard op de Passat. Dit heet omgevingsverlichting (umfeldbeleuchtung).

 

Bij de B8 is de sfeerverlichting (Ambienteverlichting) uitgebreid met lichten in de handgrepen en de deurontgrendeling en lichtlijsten in de deuren. Ambienteverlichting plus heeft daar bovenop instelbare kleuren in de lijsten die dan ook nog in het dashboard zitten en egale witte sfeerverlichting in het plafond en witte verlichting in de handgreep van de rolhor over de cupholders tussen de voorstoelen.

 

Bij sfeerverlichting hoort ook de instapverlichting in 4 deuren ipv 2. Voetruimteverlichting voorin is standaard vanaf de B8 Comfortline. Voetruimteverlichting achterin kan niet geleverd worden, maar is zelf makkelijk te plaatsen. De uitsparing zit al onder de stoelen en er past hetzelfde lampje in als voorin wordt toegepast. Wel zelf even een kabeltje trekken om hem aan te kunnen sluiten.

 

Daarnaast zijn er de obligate leeslampjes voor- en achterin en ook nog lampjes bij de spiegel in beide zonnekleppen. Dit alles is led verlichting.

 

En dan is er nog 1 gloeilampje in de B8, en die zit in de kofferbak verlichting.

Lampje in mijn kofferbak is LED, ik kan me niet herinneren dat ik die er zelf ingezet heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 21-3-2017 om 20:13, bm-er zei:

Volgens mij is wit standaard. Maar je kan de witte leds voor de deurstrips ook vervangen door blauwe van de GTE, kan je zo bij de dealer halen.

 

De led zit met een weerstand in een hele kleine behuizing, zo groot als een suikerklontje, en die kan je zo op de lichtlijsten klikken. Voedingsstekkertje aansluiten en klaar is Kees.

Heb je daar een productnummer van? Mijn TDI heeft witte verlichting, mijn GTE blauw. En dat blauw is toch mooier. Dus wil ik dat graag in mijn TDI ook....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Oefening Pasaan zei:

Heb je daar een productnummer van? Mijn TDI heeft witte verlichting, mijn GTE blauw. En dat blauw is toch mooier. Dus wil ik dat graag in mijn TDI ook....

Nee, geen nummer bij de hand. Maar als je naar de VW dealer gaat naar het magazijn, dan kunnen ze zo de bestelnummers van je GTE blauwe ledjes achterhalen, en dan 4 stuks bestellen voor je TDI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, AlterEgo zei:

Ik heb ook die ambientverlichting met led strips in de deuren. Kleurtjes hoeven voor mij niet. Maar zijn die ledstrips in het dashboard makkelijk te retrofitten indien je al de gewone ambient versie hebt?

thanks!

Makkelijk, ach het is te doen, het is alleen niet goedkoop. Meer dan 400 euro voor de lijsten, en dan nog twee ledjes er bij en dan even achterhalen waar jezelf op de BCM moet aansluiten en wat je moet configureren om ze aan te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden