Ga naar inhoud
  • 0

Voorruit voor CC 2012+

Vraag

Geplaatst

Voorruit moet vervangen worden, maar mag zelf de ruit kiezen (tegen bijbetaling)

Heb nu zover ik weer gewoon een standaard ruit, zonder verwarming, en geen DLA/LaneAssist. (wel lightassist)

Nu lees ik in een ander topic over een geluiddempende ruit, dus dat lijkt me al een goede optie.

Nu zou ik ook graag een zonneband willen hebben, echter kan de glasleverancier kan geen originele ruit vinden met deze optie. Bestaan die wel ?

Verder merkte hij op dat ik (blijkbaar) een groen getinte raam heb, en dat de gedempte ruit geen tint heeft, is dat een groot verschil ?

En dan komt natuurlijk nog de afweging, wil ik in de toekomst nog Laneasist/DLA/verkeerdbord herkenning. Ik neem aan dat die camera er dan ook meteen op moet, maar past de huidige spiegel en regensensor dan ook ? Uiteindelijk wilde ik toch een keer die camera laten inbouwen en programmeren door een garage, maar dat met de rest is nogal een kostenpost wat ik nog even wil uitstellen.

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Ik weet niet helemaal hoe het bij de CC is, maar bij de B7 is elke voorruit een gedempte voorruit. Een andere optie is ook de warmtewerende voorruit en weer een andere optie s de draadloos verwarmde voorruit (geen zichtbare draadjes meer in de ruit, maar een opgedampte metaallaag). Kortom, goed weten wat je wil voordat je de juiste ruit besteld.

En daarnaast ziet een ruit met een camera voor DLA er echt anders uit dan een ruit zonder. Er zit in het midden bovenaan toch wel een groot zwart vlak met een opening voor de regensensor en een opening voor de camera.

Voor de CC zijn twee versies van de camera geleverd, generatie 1 voor alleen Lane Assist en gen 2 kan daarnaast ook DLA en verkeersbordenherkenning. Ik weet niet precies wanneer ze bij de CC zijn overgestapt naar de laatste versie, maar zorg dat je wel de bijbehorende ruit hebt, want ze zijn niet uitwisselbaar, zowel camera als ruit.

Dat zwarte vlak zal dan hoogstwaarschijnlijk wel voor je LA sensor zitten, en of het fysiek wel past kan ik je niet zeggen.

Kortom, ik kan je wel meehelpen in het bedenken welke vragen je moet stellen, maar de antwoorden moeten van iemand anders komen.

• 0
Geplaatst (aangepast)

Ja precies,

Maar wat ik mij het meest afvraag, zou er 'alvast' een DLA ruit in kunnen, ondanks dat ik de plastic kappen en camera nog niet heb. Dat ik vervolgens tegen een stukje onafgewerkt techniek aan zit te kijken kan ik nog wel mee leven, maar mijn binnenspiegel heb ik echter nog wel nodig. (regensensor ook, maar da's nog geen noodzaak)

Uiteindelijk zou ik dan toch de DLA mod laten uitvoeren in Nuenen, het is me dan meer of het mogelijk is om die paar weken ermee te overbruggen.

Dan zijn er inderdaad nog de vragen over het dempend glas, of dat mogelijk is met een groen getinte ruit met zonneband. Had zo'n band ook op mijn vorige 3C sedan, en vond het eigenlijk een behoorlijk toegevoegde waarde hebben.

Een verwarmde voorruit, klinkt op zich ook interessant, maar is dat buiten de ruit makkelijk te realiseren ?

(of gewoon kwestie van 12v draadje trekken en ergens een schakelaar tussen gooien ? :) )

aangepast door Mich76
  • 0
Geplaatst

Verwarmde voorruit heb je ook een andere clima unit voor nodig.

Ik denk dat vag-techniek een goede partij is om al je vragen meer te leggen en zodoende de mods te laten uitvoeren.

• 0
Geplaatst

Dat ga ik ook zeker doen, echter mag ik mijn ruit helaas niet laten vervangen door vagtechniek, vandaar ik even wat 'voorwerk' aan het doen was.

Ben nog steeds niet uit welke ruit ik moet hebben, gelukkig ook geen haast mee, de barst zit niet echt in de weg.

• 0
Geplaatst

Verwarmde voorruit heb je ook een andere clima unit voor nodig.

Ik denk dat vag-techniek een goede partij is om al je vragen meer te leggen en zodoende de mods te laten uitvoeren.

En je boordnet moet geschikt zijn voor voorruit verwarming (FSH)

• 0
Geplaatst

Ok, dus voor een verwarmde voorruit een ander clima unit (niet zo heel duur op Ali zo te zien) en dus mogelijk een andere boordnet.

Dit lijken nog niet zo'n grote hordes die genomen moeten worden.

Maar wat voor mij nu belangrijk is, zou ik zo'n ruit wel alvast kunnen laten plaatsen ? Nu heb ik nog een vrije keuze van een ruit, als deze er straks inzit niet meer.

Geld natuurlijk ook voor de Laneassist ed. deze wil ik later het jaar laten inbouwen, dan heb ik een nieuwe ruit nodig, maar kan deze er nu alvast in ?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden