Ga naar inhoud
  • 0

storing in motorregel apperaat


mark 3b

Vraag

hoi heeft iemand hier ervaring mee?

mij passat 3b 1.8 20v heeft soms problemen met starten blijft lampje van sleutel herkening knipperen

en soms valt de auto uit tijdens het rijden en er gaat dan het lampje van de EPC branden

hebben hem uitgelezen en hij gaf de volgende storingen

 

17978

 

aanpassingsief/spradische motorregelapparaat

 

17925

 

aanpassingsief/sporadische hoofdrelais.elektrische storing in stroomcircuit

 

17924

 

aanpassinsief/sporadische omschakelklep van inlaatspruitstuk -n156:onderbreking

 

 

als iemand hier wat van weet

of een oplossing weet en wat te vervangen

hoor ik het graag

 

alvast bedankt

 

post-24707-0-74910000-1489521040_thumb.jpg

post-24707-0-65510200-1489521053_thumb.jpg

aangepast door mark 3b
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

17978:

 

Mogelijke oorzaken:
  • Geprobeerd te starten met een verkeerde/beschadigde sleutel
  • De motorregelmodule is vervangen zonder aan de startblokkering te zijn aangepast
  • De ECU is onjuist
  • De ECU krijgt geen stroom
  • Startblokkering defect of er zit een fout in
  • De sleutel / het slot is geprobeerd te manipuleren

 

 

 

Mogelijke oplossingen:
  • Pas de steutel(s) aan op de Instrument Module en de ECU
  • Check stroomvoorziening op de ECU
  • De ring om je contactslot is niets anders dan een antenne, hiervoor hoef je de sleutels niet opnieuw in te leren. Als de storing zich maar af en toe voordoet is de goedkoopste methode eerst de stekkeraansluiting van de spoel (ring om je contactslot) naar de wegrijblokkering schoon te maken. Met een klein beetje contact-spray. Niet in de spoel zelf spuiten, anders kan de spoel door de contact-spray defect raken

17925:

Mogelijke verschijnselen:

  • Onregelmatige loop
  • Auto wil niet starten (helemaal dood)

Mogelijke oorzaken:

  • Bedrading en/of aansluitingen defect
  • J271 defect
  • Negen van de tien keer bij Siemens PPD's:  één of meerdere PPD elementen zijn defect
Mogelijke oplossingen:
  • Check het hoofdrelais en de stroom toevoer
  • Negen van de tien keer:  check / vervang PPD element(en)
    • zoek de schuldige op:
      • of:  haal de injectoren er één voor één uit en probeer te starten
      • of:  meet ze door met een multimeter om ze op die manier alle vier te vergelijken
    • vervang ze het liefst allemaal, maar dat is een hele dure aangelegenheid

 

17924:

 

Mogelijke oorzaken:
  • Bedrading en/of aansluitingen van/naar Regelsolenoïde lucht inlaatspruitstuk 1 (N156)
  • Regelsolenoïde lucht inlaatspruitstuk 1 (N156) defect

 

 

Mogelijke oplossingen:
  • Check / repareer bedrading en aansluitingen van/naar Regelsolenoïde lucht inlaatspruitstuk 1 (N156)
  • Check / vervang Regelsolenoïde lucht inlaatspruitstuk 1 (N156)
    • Doe een Output Test
    • Gebruik een scope om het activeringssignaal te controleren tijdens de Output Test
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij starte niet

toen had ik het oude relais er uit gehaald

En de relais het kapje er af gehaald

En contacje beetje gangbaar/schoongemaakt

En terug gemonteerd

Starte gelijk en liep beter stationair

Toen toch voor gekozen om te vervangen

Kosten 20 euro

En geen storingen en uitval meer

aangepast door mark 3b
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden