Ga naar inhoud
  • 0

piepend geluid bij naar rechts sturen


vfr

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 8-9-2019 om 20:58, martijn v o zei:

Ik heb ook het piepje bij het naar rechts sturen en als ik de blower uitzet is het weg.

Dat wordt dus smeren geblazen. Dat gaat lukken maaaaaaaaar wat ik niet begrijp, wat heeft het sturen naar rechts  met het ventilator asje te maken??????????

maak je meteen een foto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Foto natuurlijk vergeten, maar ik heb het dasboard kastje eruit gehaald. Vier schroeven aan de bovenkant (twee in het midden en twee aan de buitenkant) en drie aan de onderzijde. Kapje rechts naast de airbagschakelaar eruit gewipt en het dashboard kastje eruit.

Auto op contact, recirculatie op aan, en dan contact uit, dan kun je met je vingers via de recirculatieklep de ventilator voelen.

Ik heb daar wat WD-40 naar binnen gespoten en na een testrit is het piepje weg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar het piepje kwam al gauw weer terug.

Deze keer het dashboard kastje weer uitgebouwd, de ventilator uitgenomen. Deze zit vast met een vergrendelingslip en de kunt hem tegen de klok in een stuk draaien en hem dan eruit frotten. Stekker losnemen en binnen op de eettafel de unit schoongemaakt en voorzien van naaimachine olie op zowel het bovenlager als het onderlager aan beide kanten.

De binnenste kanten heb ik gedaan door een sateprikker op het lager te zetten en dan op de prikker een drupje olie. Even wat preciezie werk en geduld maar dan loopt het naar de juiste plek.

 

Nu weer teruggebouwd en stationair gaat het goed. Mijn vrouw is nu een testrit maken.

Ik moet namelijk stofzuigen in huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo ik was sneller met stofzuigen dan mijn vrouw met de testrit, maar het piepje was weg. Maar dat was de vorige keer ook. Dus nog maar even aankijken een paar weekies. Mocht dat niet helpen dan gaat er een nieuwe ventilatormotor in, die is ook al even 13 jaar en 330k oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden