Ga naar inhoud
  • 0

1.9TDI BXE valt uit naar 1 sec.


gpee

Vraag

Goedemiddag!

 

Heb een probleem met mijn eigen Passat en zou graag wat informatie willen waar ik moet gaan zoeken.

 

Betreft een Passat uit 2006 met een 1.9 TDI BXE motor.

 

Ik heb sinds de winter nu 4x dit probleem gehad.

Je start de auto, de auto loopt 1 a 2 seconden en valt direct uit.

Hierna is het een kwestie van doorstarten, tot dat die met een beetje moeite aanslaat en loopt daarna direct perfect.

 

Het is altijd als de auto een nacht heeft stilgestaan.

 

Geen foutcode's op het dashboard en met VCDS. 

 

Ik zelf denk richting een van de sensoren, krukas/vliegwiel/nokkeas. Dit heb ik ergens anders al een keer gelezen.

Maar hoe controleer ik die sensoren? dmv meetwaarde blokken in vcds?

 

Andere dingen die ik kan uitsluiten?

Bedankt alvast :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb dit ook gehad

 

Bij mij was het de (Spanning) regelaar voor de brandstofpomp achterin.

Die viel uit bij een bepaald temperatuur. Elektronica bleef werken, alleen motor viel uit.

 

Geen goedkoop ding moet ik zeggen. Nieuw kosten ze 240 euro.

Het was gelijk te zien bij het uitlezen / het gaf aan brandstof pomp, maar mijn garage monteur was gelukkig zo slim om

eerst die regelaar te testen, had ie uit een andere VW gehaald die hij daar had staan. Dus brandstofpomp was ok

Maaaaaaar.. ik heb een benzine, weet niet of dat bij diesel ook zo is.

aangepast door FZPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou eerder aan brandstof denken.

Maar heb je al uitgelezen voor fout codes?

Ja, geen enkele foutcode aanwezig.

 

Als het probleem zich weer voordoet, misschien dan VCDS er aan hangen. Maar het gebeurd altijd als het niet uitkomt haha.

aangepast door gpee
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

brandstofpomp in de tank is meestal alleen als de tankinhoud minder dan een kwart is. Hoe staat de auto geparkeerd? neus omhoog of gewoon vlak en hoeveel diesel zit erin als je het probleem hebt.

 

Bij het op contact zetten moet je duidelijk de tankpomp horen borrelen, deze zit onder de achterbank rechts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een soort gelijk iets gehad in de caddy 1.9tdi bij mij was het een miniscul gaatje in de brandstof leiding waardoor de brandstof leiding leeg liep in de tank als de auto een nacht stil stond. Bij mij starten hij ook even en viel uit en moest daarna ook steeds door starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden