Ga naar inhoud
  • 0

Comfort wissel b6 na b7 achterdeuren probleem


Passat Rdi

Vraag

Vandaag ben ik bij Bonny geweest voor de 3d teller Gateway en ccm ombouw van 3c0 na 3aa alles perfect verlopen eerste instantie. Na dat Bonny z'n kunstje had gedaan en alles perfect had in geleerd reed de auto weer de teller werkt super ccm had geen fout meldingen helaas had ik maar 1 sleutel bij me dus moest ze thuis opnieuw inleren als ik de sleutel van m'n vrouw erbij had,dit gedaan en werkte gelijk. Toen ik de auto op slot deed klonk het anders dan anders de achter deuren gaan niet mee op slot maar geven ook geen foutmeldingen weer verder. Toen de oude ccm er maar weer in en de deuren gaan wel op slot. De codering in beide ccm,s zijn identiek. Zal er toch achter wat om gepint moet worden in de deuren van my2006 na my 2008? Of is/heb ik een ander probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Grote kans dat jouw motor nooit met b7 abs is geleverd ... is dat niet in elsa of etka te zien ?

Mijn motor (CBBB) is ook nooit met een 3AA ABS geleverd, toch werkt het foutvrij, op dat detail na dat ACC niet tot stilstand werkt maar slechts tot 30 km/u. Voor de rest is er geen enkel probleem of foutmelding.

 

Ik vermoed dat er wel een verschil zal zijn met PD motoren, mogelijk zijn die niet compatibel...

 

Origineel ABS :

 

Adres 03: ABS Systeem Labels: 3C0-614-109-C4.lbl

Onderdeel No SW: 3C0 614 109 AF HW: 3C0 614 109 AF

Component: J104 C4 440 V2 0015

Revisie: --025--- Serienummer: 00000795741929

Codering: 0000296

Werkplaats#: WSC 05311 000 00000

VCID: 62C0D018BDA41308571

 

Geen Fout Code Gevonden.

 

 

Huidig ABS :

 

Address 03: ABS Brakes Labels: 3AA-614-109.clb

Part No SW: 3AA 614 109 Q HW: 3AA 614 109 Q

Component: J104 C2 450M VE1C 0011

Revision: --H07--- Serial number: 00000003211988

Coding: 0049340

Shop #: WSC 12345 678 12120

VCID: 3B7E4D7C7A8E02E7EC-806E

 

No fault code found.

 

Zonder ACC zou de code 188 zijn...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben me er ook in aan het verdiepen maar de bkp motor wordt al since 2008 niet meer toegepast in de volkswagen dus ik ga ook geen 3aa ABS pomp tegen komen die geleverd Is met een bkp. Ik heb nu de 3c0614109D welke zal in vergelijking het dichtst bij komen kom wel 3aa M Of N Q tegen maar daar na zijn het allemaal dubbele letters af an ab etc wil toch iets gaan proberen maar een 3aa pomp zijn wel een stuk duurder dan de 3c0. Kan iemand hier wat over vinden ik durf best zo.n pomp te kopen om wat te testen maar zit er niet op te wachten om meer pompen te gaan kopen zeg maar. De 3aa614109d bestaat niet althans ik kan hem niet vinden maar zo 1 had ik dan wel willen testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou bij deze kan ik jullie vertellen dat de abspomp het doet zonder foutcode's, ik wil hier bij Passat Rdi bedanken en wil Bonny ook bedanken voor het inkoppen van de laatste 2 codes die mij hebben gestuurd naar de code die ik moest hebben.

 

Wil ook Fappie bedanken voor zijn steun en voor zijn vrijgevigheid van de pomp anders had ik nog steeds de AF erin zitten ????????????????????.

 

En bij deze wil ik Dreke ook bedanken voor zijn steun ????????.

 

Ik kan niet uitleggen hoe ik mij voel nu , of je moet het aan Passat Rdi vragen , dit wordt een grote TAART volgende keer ????????????.

 

Nog bedankt allemaal voor de steun en voor het volhouden????????????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ruit demonteren, klink buiten demonteren, slot losmaken en alles in één keer er uit nemen...

 

Ruit demonteren : Er zijn rubber doppen in de plaat (vooraan 2, achteraan 1). De rubber doppen verwijderen. De ruit laten zakken tot je vooraan de schroeven ziet of achteraan de plastiek busjes ziet.

Vooraan : met een kleine torckxsleutel de boutjes losdraaien LET OP : LINKSE SCHROEFDRAAD! (eigenlijk niet, maar je draait aan de achterkant van de schroef, dus linksom om los te draaien)

Achteraan : klein busje verwijderen (kan makkelijk met een houtschroef er even in te draaien en naar je toe te trekken, ofwel gewoon naar achter doorduwen), dan de tweede bus ook eruit.

Ruitrubbers lostrekken en verwijderen, ruit er uit halen. Eventueel ook de strips langs buiten losmaken.

 

Klink demonteren : rubbertje in de zijkant van de deur verwijderen, dan zie je een torckx schroef zitten. Klink opentrekken, en de schroef losdraaien, zover tot wanneer je de klink loslaat deze in de open toestand blijft staan. LET OP : Wanneer je te ver draait heb je een groot probleem! De klink naar achteren schuiven om te verwijderen. Onder de klink zit een schroefje, dit losmaken.

 

De bouten van het slot losmaken

 

De plaat losmaken en er helemaal uithalen, samen met raam- en slotmechanisme

 

Succes!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het hangt er van af van welk jaar de passat is, en welke uitvoering. Bij sommige moet je heel de kabelboom vervangen top aan het slot, en daar kan je niet aan zonder heel de plaat te demonteren...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb ze niet volledig los gehad maar wel het slot en de klink los gemaakt tot ik de plaat wat kon "draaien". de ruit was hierbij blijven zitten alsook de rubbers.

ik had net ruimte genoeg om de connector van het slot los te maken. Ik heb in de achter deuren de kabelbomen vervangen naar een versie met B7 connectoren.

post-13546-0-67127900-1468941667_thumb.jpg

post-13546-0-85536400-1468940797_thumb.jpg

post-13546-0-10711600-1468940743_thumb.jpg

post-13546-0-70177500-1468940714_thumb.jpg

post-13546-0-65191700-1468940319_thumb.jpg

post-13546-0-13755600-1468940280_thumb.jpg

post-13546-0-45049400-1468940266_thumb.jpg

post-13546-0-45107000-1468940248_thumb.jpg

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het grootste duw je er deels in met een punttang zoals op de foto van peter, en verder met een grote schroevendraaier. Zorg dat je de bus er niet helemaal door duwt! De kleine gaat op de houtschroef (eveneens zie foto) en dan nog even verder met een schroevendraaier...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het voorelkaar....motor plus kabelboom zitten er in. Alleen nu doet de schakelaar het alleen als ik hem net heb gemonteerd, of de stekker in de deurstijl even los heb gehad. Na verloop van tijd reageert de motor niet meer. Heeft dit te maken met de voorste motor die er nog in moet? en dat hij misschien de LIN mist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zou wel eens kunnen. Ik heb nog nooit geprobeerd de motoren onafhankelijk te laten werken. Maar aangezien achter de "slave" is van de voormotor (Master) zou het wel eens kunnen mis gaan...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de kabelboompjes achter uit gewisseld naar b7 inclusief raam motoren van de b7 alles was plug and play op de linbus en de uitstap verlichting na dan. Alles werkte gelijk bij mij zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Staat op 4 deuren.....draadje 3 heeft geen connectie aan de wagenzijde...lijkt mij wel nodig....is rood/lila....kan iemand in electrisch schema ontdekken waarvoor en hoe ik hem nu moet aansluuten

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden