Ga naar inhoud
  • 0

tellers ''dansen'' lichtjes


wjb#222

Vraag

hallo,

 

Ik heb een ''probleem'' met mijn passat 3c ik merk dat als ik op de cruisecontrol of gewoon 1 snelheid aanhoud

dat mijn toeren teller en soms (niet altijd) de kilometer teller lichtjes beginnen bewegen (links rechts links rechts)

 

iemand hier al eens last van gehad? en zo ja wat zou dit kunnen zijn?

betreft een 2009 3c met het witte mfa scherm

 

mvg willem-jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als het optreed ook je olie temperatuur bekijken.

Ik heb met mijn TDI met dsg ook een dergelijk fenomeen .

Is enigszins opgelost door andere dsg olie toe te passen. Olie iets dunner is waardoor er een dunnere olie film op de koppeling achter blijft.

Symptomen waren bij mij het sterkst met koude motor, of nog niet volledig door gewarmde olie.

Bij 80~90 constant zag je in de 6 het toerental licht schommelen. In 5 gebeurde dat niet.

Zodra ik een beetje gas gaf pakt de koppeling goed op en is het schommelen verdwenen.

Wat ik begrepen heb is dat de koppeling van de 2-4-6 niet helemaal mooi vlak is door het snelle opschakelen en eigenlijk al optrekken vanuit de 2e versnelling.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had het op een gegeven moment in mijn B7 met de snelheidsmeter. Na een paar jaar zo af en toe dat de naald van de snelheidsmeter een heel klein beetje danst exact volgens het filmpje, hoewel die het met de toerenteller heeft.

Nooit wat aan laten doen verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Betreft mijn teller, dacht dat dit met het massavliegwiel te maken had. Nu met een z/w teller heb ik het nog niet gezien, maar danst de snelheids meter met acceleren. Maar dit gebeurd pas als de auto het trilt(vliegwiel beeft).

 

Betreft een 1.9 tdi bxe uit 2006.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden