Ga naar inhoud

Welke velgen staan het mooist?


DexterXL

Aanbevolen berichten

Oké, een gevaarlijke vraag, omdat ieder zijn persoonlijke smaak heeft.

 

Ik heb nu de standaard 16" LM velgen, alleen liggen er winterbanden onder,

opzich handig, maar dan wil ik er wel een set naast hebben..

Dit is dus nu:

 

 IMG_3878.jpg

 

Deze kan ik bij de plaastelijke garage kopen, zijn 18"

001.jpg

 

Op marktplaats kwam ik deze set dichtbij tegen, 16" alleen met volgens mij de verkeerde bandenmaat

is 205x55-R16, en zou op zijn minst 205x60 of 215x55 moeten zijn voor een Passat

 

002.jpg

 

Dit is opzich ook wel geinig, maar net iets te sportief voor de uitstraling van de Passat: R32 18

 

003.jpg

 

Van deze ben ik persoonlijk het meest gecharmeerd, helaas was de originele foto iets scheef

genomen, dus geeft het een wat vertekend beeld, het zijn Interlagos 17"

 

 004.jpg

 

 

Wat vinden jullie nu goed passen bij de kleur auto ....

aangepast door DexterXL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de één na laatste het mooist, maar de laatste passen misschien het beste bij de auto.

 

Zijn van die laatste de spaken nou een beetje getorpedeerd? Want dan heb je vast vier dezelfde velgen die dezelfde kant opdraaien qua spaak en dus een mooie en een lelijke kant hebt. Snap niet waarom ze daar geen linker en rechter setjes van maken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verlagen is absoluut niet aan de orde,

ik wil alleen de velgen veranderen, en het moet geen uitstraling zijn van:

kijk mij eens snel zijn, liever iets van chiq....maar wel modern.

Ben er al achter, dat ronde multi-spaaks er niet onder staat.

Dan moet je echt niet groter gaan dan 17". Als je 18/19" neemt zonder verlaging is het een beetje een nietsamenhangend geheel. Bovendien, 20-40mm verlagen is niet van "kijk mij eens snel zijn". Dan ga je meer naar 70-80mm.

 

Bij de B7 is een 17" wiel geleverd maar dan met de binnenkant zwart. Strakke, moderne velg. Weet alleen de naam zo niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar weer...smaak...ik vind dat echt niet mooi. Maar dat geldt eigenlijk voor alle velgen met van die zwarte accenten. Maakt het imo heel goedkoop ofzo..

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg ook niet dat ik dat heel mooi vind, de TS wil een niet schreeuwerige set maar wel chique. Nou, op zich is dat zo.

 

@@DexterXL wil je wel OEM velgen of mag ook van een ander merk?

Het liefst wel OEM, maar de 1e set van de garage, is imitatie audi...

dus als ze mooi genoeg zijn, dan is aftermarket ook geen probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de één na laatste het mooist, maar de laatste passen misschien het beste bij de auto.

 

Zijn van die laatste de spaken nou een beetje getorpedeerd? Want dan heb je vast vier dezelfde velgen die dezelfde kant opdraaien qua spaak en dus een mooie en een lelijke kant hebt. Snap niet waarom ze daar geen linker en rechter setjes van maken..

Ja klopt, de spaken zijn iets gebogen en getordeerd...had ik nog niet aan gedacht :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 of 3 .

Foto van de 2de set geeft een vertekend beeld aangezien 16inch er niet zo zal uit zien onder de wagen. 4 is een mooie velg maar beter in 18inch.

 

Als ik dan toch moet kiezen zou het set 1 worden, de Audi S5 replica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nog 2 opties gevonden,

sowieso kunnen de 3e en 4e weg, zijn intussen verkocht.

 

005.jpg

 

Zijn17" Dijon velgen, maar daar durven ze nog best wel de hoofdprijs voor te vragen

 

006.jpg

Zijn 17"Long Beach velgen, 

Ben in onderhandeling, met een beetje geluk hebben we dan zomerbanden  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden