Ga naar inhoud
  • 0

Motorkap niet dicht of open


mharmsen

Vraag

Weet niet of het hier hoort maargoed. Gisteren de auto terug gekregen van de garage. Nu rijd ik vanmiddag op de snelweg en zie ik de motorkap op en neer gaan, meteen gestopt. Hij vergrendelt niet meer volledig en ik kan hem ook niet volledig ontgrendelen.

 

Als ik de kap dicht druk kan ik hem met de hand (1 vinger) weer open trekken. De hendel bij de voetsteun doet niks als die 'dicht' zit. Het hendeltje onder de kap doet ook niks. Als ik een waterpomptang pak en het slotje naar rechts trek onder de motorkap krijg ik er geen beweging in.

 

Al een beetje verder gevoeld bij de vergrendeling maar het lijkt er op dat het pinnetje (wat je naar voren trekt met de plastic hendel onder de kap) wat het slot tegenhoudt niet los wil.

 

Iemand een idee voor een oplossing?

 

Groet,

 

Mika

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat heeft de garage uitgevoerd?

 

Wat voor model is de auto? 3c of 3b , 3bg

 

Omdat ik in het verleden ook terug kwam van de garage en toen wou gaan tanken, trok aan de hendel om de klep open te maken en toen schoot de klep op de grond.

 

Terug gegaan en ze hadden het onder garantie een nieuwe aangeschaft en geplaatst.

 

Check dubbel check

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was idd wel handig om er bij te posten om wat voor wagen het gaat. Betreft een 3B variant.

 

Ze hebben gekeken voor lekstroom dus alleen de kap open gehad en weer dicht gedaan (zegt de eigenaar). Had hem opgebeld en moest maar langskomen dan zou hij wel kijken. Morgen pas tijd voor maar dacht misschien in de tussentijd iemand die een oplossing heeft.

 

Het betreft geen VW garage btw..

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is inmiddels al opgelost. Heb een kennis van me opgebeld die bij een VW garage werkt en die had wel even tijd om te kijken.

 

Uiteindelijk met veel kracht toch het slot open gekregen met een schroevendraaier. Bleek het slot op 3 punten totaal verkeerd te zitten. Kan het niet zo goed uitleggen maar hij was behoorlijk uit het lood. Moet haast wel met geweld dicht gegooid of geopend zijn. Maar eens even bij de garage verhaal gaan halen want voorheen werkte alles vlekkeloos.

 

En het slot moet dus wel vervangen worden, hij werkt wel naar behoren, maar er zit zoveel speling op nu dat hetzelfde zo weer zou kunnen gebeuren. Iemand toevallig een onderdeelnummer? :mrgreen:

 

Groet,

 

Mika

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden