Ga naar inhoud
  • 0

Distributieriem stuk?


henkdo

Vraag

Vandaag stonden we met onze VW Passat 2.0 TDI  motorcode CBAB (met 270.000 km op teller) voor het stoplicht te wachten. Licht springt op groen, ik wil wegrijden maar geen power en motor valt uit. Wegenwacht komt en probeert auto te starten. Denkt op basis van het geluid aan een gebroken distributieriem. Hij kijkt vervolgens bij het motorblok en denkt de distributieriem wel te zien draaien. Hij weet het dus niet zeker wat er aan de hand is maar op basis van het geluid denkt hij sterk aan een gebroken distributieriem.
Riem is overigens vervangen bij ca 170.000 km vervangen en normaal gesproken pas rond 350.000 km weer toe aan vernieuwing.

Auto staat nu bij garage.
Iemand een idee wat er zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Matthijs bedoelt de Hoge druk pomp die dan stuk is, het nadeel dat deze pompen slijten en slijpsel afgeven. Het slijpsel word geproduceerd na je brandstoffilter, waardoor het overal komt, dus in de verstuivers, via de retourleiding in je tank, dan weer via de brandstofpomp naar brandstoffilter. Dus alles is vervuild daardoor. Heb hem laatst bij mijn eigen wagen laten vervangen prefentief omdat ik al wat slijpsel was tegengekomen. Zelf motorcode alleen wat minder kilometers.

 

Hoop voor je dat het niet zo is, is een dure reparatie. Maat zeker een aandachtspunt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden