Ga naar inhoud
  • 0

Ventilatie / blower doet het niet meer.


Passat Rdi

Vraag

Mannen vraagje @paulb7 mijn buurman heeft een probleem met z'n ventilatie die werkt niet meer, hebben hem uit gelezen maar geeft niet echt duidelijk. Gisteren heb ik nog gauw een nieuwe kachel weerstand gehaald maar dit haalt niks uit. Alle zekeringen zijn goed en met rechtstreeks 12v op de fan draait ie wel. Iemand nog idee waar te zoeken.? Gaat om een b7 1.4tsi 2011

post-23587-0-50136100-1486899984_thumb.jpg

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Loopt de bedrading van de clima naar de kachelweerstand . Kan de climatronic ook kapot zijn want ik heb ook, als ik hem op 19 graden zet . Blaast tie al warme lucht van zeker 21 graden

Is de temperatuur sensor wel goed, als die verkeerd meet draait de fan misschien ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist wat dingen uit gesloten. climatronic Is goed werkt gewoon in mijn auto. De aanstuur draden door gemeten vanaf clima na de kachel weerstand die zijn ook goed en heel. Krijg toch het vermoeden dat de tweedehands kachel weerstand ook defect Is. Want de werking Is volgens mij zo de twee de stuur draden vanaf de clima na de weerstand geven signaal dat ie moet draaien en de 12v op de weerstand zorgt ervoor. Toch nog maar een andere weerstand gaan gebruiken vrees ik.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist wat dingen uit gesloten. climatronic Is goed werkt gewoon in mijn auto. De aanstuur draden door gemeten vanaf clima na de kachel weerstand die zijn ook goed en heel. Krijg toch het vermoeden dat de tweedehands kachel weerstand ook defect Is. Want de werking Is volgens mij zo de twee de stuur draden vanaf de clima na de weerstand geven signaal dat ie moet draaien en de 12v op de weerstand zorgt ervoor. Toch nog maar een andere weerstand gaan gebruiken vrees ik.

 Rob @@Passat Rdi Als die van een B6 past dan heb ik hier nog een weerstandsblok liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het Is opgelost eindelijk ik kom net aan maar mijn hulp Is dus overbodig ???? de ventilator wordt dus niet aan gestuurd door de 12v die op de weerstand zit maar heeft een externe 12v aansluiting die dus niet goed in de connector gedrukt zat waarschijnlijk een vw foutje aangezien hij de auto nog nooit zover uit elkaar heeft gehaald. Maar hij kan z'n raam weer ontdooien ????????

post-23587-0-09461500-1487014679_thumb.jpg

post-23587-0-26627600-1487014690_thumb.jpg

post-23587-0-54684800-1487014725_thumb.jpg

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedenavond,

 

Ik ben in bezit van een 3,2 v6 passat uit 2008 en het lijkt erop dat ik precies hetzelfde heb.

 

Alle lampjes doen het op bedieningspaneel. Dus zachter en harder , maar ook de lampjes van dual/AC doen het allemaal, maar er komt geen zuchtje wind door de ventilatorgaten.

Mijn vraag is dan ook , waar zitten die connectoren?

 

Met vriendelijke groet

 

FKP

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minuten geleden, M.arco zei:

Hier helaas exact hetzelfde.... maar Idd, waar kan ik zoal deze connector vinden? 

als je het onderdeel nummer heb of het nummer van de contra stekker kan ik in etka kijken wat het is. Waar moet de stekker op komen en wat is het bouwjaar van de auto, en type. Vin nr zou ideaal zijn

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het gaat me er meer om waar de stekker zoals bovenstaand aangehaald überhaupt zit achterheen dashboard. Kortom, simpel ergens achter, of gevalletje alles er uit moeten breken..

Ik wilde de ventilator harder zetten en hij stopte plots. De lampjes voor het hoger en lager stellen etc werken naar behoren..

aangepast door M.arco
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden