Ga naar inhoud
  • 0

Drl via standlicht


Fopperr

Vraag

Ik heb andere koplampen besteld. Dit zijn look-a-like oem xenon lampen van de B7.

 

Mijn vraag is of er een mogelijkheid is om de led strip als drl te gebruiken. Ik heb de lampen nog niet ontvangen maar vermoed dat de ledstrip de standlichten vervangt.

 

Ik rij meestal met verlichting aan dus drl is geen must maar toch fijn als het werkend te krijgen is, bij de oem koplampen werkt het natuurlijk ook. Dat zal ook te maken hebben met meerdere modules en sensoren maar het kan dus wel.

 

Heb al van Matthijs begrepen dat de b7 hier echt niet veel mogelijkheden biedt maar wellicht is er een goeroe die een oplossing heeft.

 

Foto ter illustratie:

211e00fb2ad9b1900ece29d2c70e0dd3.jpg

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb andere koplampen besteld. Dit zijn look-a-like oem xenon lampen van de B7.

 

Mijn vraag is of er een mogelijkheid is om de led strip als drl te gebruiken. Ik heb de lampen nog niet ontvangen maar vermoed dat de ledstrip de standlichten vervangt.

 

Ik rij meestal met verlichting aan dus drl is geen must maar toch fijn als het werkend te krijgen is, bij de oem koplampen werkt het natuurlijk ook. Dat zal ook te maken hebben met meerdere modules en sensoren maar het kan dus wel.

 

Heb al van Matthijs begrepen dat de b7 hier echt niet veel mogelijkheden biedt maar wellicht is er een goeroe die een oplossing heeft.

 

Foto ter illustratie:

211e00fb2ad9b1900ece29d2c70e0dd3.jpg

Volgens mij kun je dat via het boordnet wel instellen, maar het zal even zoeken worden hoe of dat het moet.

 

Ben het wel ooit tegen gekomen, maar welk vinkje dat ook al weer is....

 

Welk boordnet zit er in jouw Passat?

 

 

Verzonden vanaf zo'n fruitig dingetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Euh... boordnet van een b7?

Ja dat snap ik....

 

Maar ik bedoelde meer, highline, midline of (en dat kan ik mij niet voorstellen) lowline.

 

Want ook bij de B7 /3AA boordnets wordt niet alles door alle boordnets ondersteund zover ik weet.

 

 

Verzonden vanaf zo'n fruitig dingetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De vraag is, wanneer/hoe werkt je stadslicht nu ? Stadlicht werkt toch al van zodra je contact op zet en blijft branden wanneer je dimlichten aan doet.

Als je het echt wil gaan aansturen als een DRL zal het omgepind moeten worden naar een andere plaats denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

in Byte 27 bit 2 zie ik wel

LED Daytime Running Light (DRL) Module for Parking/position light & Daytime Running Light (DRL)

 

en dan ook byte 24 bit 7

Daytime Running Lights (DRL) as Position Lights active

 

of in byte 15 bit 6

Daytime Running Lights (DRL) via separate Lights active

 

maar wat het doet of wel effect het heeft..

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

in Byte 27 bit 2 zie ik wel

LED Daytime Running Light (DRL) Module for Parking/position light & Daytime Running Light (DRL)

 

en dan ook byte 24 bit 7

Daytime Running Lights (DRL) as Position Lights active

 

of in byte 15 bit 6

Daytime Running Lights (DRL) via separate Lights active

 

maar wat het doet of wel effect het heeft..

@@wulfke Die had ik dus ook ergens gezien, maar wist niet meer waar. Dank!

 

 

Verzonden vanaf zo'n fruitig dingetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

in Byte 27 bit 2 zie ik wel

LED Daytime Running Light (DRL) Module for Parking/position light & Daytime Running Light (DRL)

 

en dan ook byte 24 bit 7

Daytime Running Lights (DRL) as Position Lights active

 

of in byte 15 bit 6

Daytime Running Lights (DRL) via separate Lights active

 

maar wat het doet of wel effect het heeft..

Geprobeerd, maar er veranderd niks. Drl wordt niet zoals bij een Golf in de koplampen weergegeven.

Misschien moet er perse led inzitten daarvoor?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de originele B7 xenon koplamp zit een aparte module die DRL / stadlicht regelt, die reageert op byte 27/2... Er zijn volgens mij zelfs geen aparte draden voor DRL bij een B7 met xenon, ik heb ze toch niet gevonden in de kabelboom die ik gemonteerd heb.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de originele B7 xenon koplamp zit een aparte module die DRL / stadlicht regelt, die reageert op byte 27/2... Er zijn volgens mij zelfs geen aparte draden voor DRL bij een B7 met xenon, ik heb ze toch niet gevonden in de kabelboom die ik gemonteerd heb.

 

grtz, dre

Dit biedt perspectief @@Fopperr

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de originele B7 xenon koplamp zit een aparte module die DRL / stadlicht regelt, die reageert op byte 27/2... Er zijn volgens mij zelfs geen aparte draden voor DRL bij een B7 met xenon, ik heb ze toch niet gevonden in de kabelboom die ik gemonteerd heb.

 

grtz, dre

Wordt de DRL dan gestuurd/geregeld door de can-bus die op de koplamp aangesloten zit ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke Peter, dat is mogelijk... ik weet het niet echt hoe het werkt... misschien gewoon een combinatie van +12v geschakeld, standlicht en dim/grootlicht... die ook zijn alledrie aanwezig in de stekker...

 

@@Fopperr Foppe, die module zit IN de koplamp, en is niet uit te bouwen zonder de lamp open te breken. Ze is wel afzonderlijk te krijgen bij Ali dacht ik, of op ebay ook...

 

EDIT : linkje bijgevoegd bij Ali

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden