Ga naar inhoud
  • 0

2.0TDI 150pk koudestart


mailer

Vraag

Ik had vandaag bij de koudestart een bijzondere ervaring. Nadat ik de auto had gestart hoorde ik een hoog piepend geluid onder de motorkap vandaan komen na een sec of 30 was dit weg? Het kwamaan de linkerkant van het motorblok vandaan, als je voor de auto staat. Heb verder geen meldingen of iets anders raars gemerkt op de terug rit. Na thuiskomst de auto na een min of 5 nog een keer gestart maar geen geluid te bekennen. Kan dit te maken hebben met de kou?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja idd of de distributieriem. Lees op Motortalk dat er best veel mensen zijn die al voor er 50k op de teller staat de multiriem en of distributieriem hebben later vervangen. Schijnt bekend probleem te zijn.

 

Net als bij de discover pro vond VW het nodig de riemen bij 3 verschillende leveranciers te halen en een daarvan is 1 het zwarte schaap. Blij dat ik nog garantie heb. Morgen maar even bellen met de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vannochten even bij de dealer langs en idd 99% dat het de multiriem is. ze hebben deze ingespoten en volgende week afspraak dan gaan ze de boel waarschijnlijk vervangen. blij dat het een gevalletje garantie is :)

 

Het is ook hier bekend dat er problemen kunnen zijn met de multiriem van de B8 een van de levernaciers heeft blijkbaar multiriemen afgeleverd die snel oprekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden