PHS Geplaatst 31 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2017 Ik vind de ACC wel fijn. Zeker in de file. Echt gemak en veiligheid. Op hogere snelheden minder ivm de gevoelsmatig grote afstand tot de voorganger. Hoewel ik denk dat die afstand ook nodig is bij een noodstop van diezelfde voorganger en de meeste bestuurder veel tekort op hun voorganger zitten. Niet bewezen maar ik denk 't wel klopt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LeovanderMeer Geplaatst 31 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2017 ACC is niet voor drukke wegen. ACC is voor als het rustig op de weg. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
NickB Geplaatst 10 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 10 januari, 2018 (aangepast) Op de B8 werkt dit naar mijn mening echt goed. Bij lagere snelheden wordt de afstand ook kleiner en bij files sluit hij mooi aan. Op hogere snelheden houdt hij meer afstand dan wat ik zelf zou doen, maar uiteindelijk is dat normaal... Er kan wel altijd iemand tussen glippen en dat is wel storend, want dan wordt de afstand onmiddelijk opnieuw opgebouwd. Dit zou wat geleidelijker moeten gebeuren. In Duitsland is het bv verplicht om afstand te houden, de helft van je snelheid. Dit is ook vééél meer dan je naar eigen aanvoelen zou doen, maar ook veiliger. Ik denk dat de ACC op die regel wat ingesteld is in geval dat je toch de minimum afstand insteld. EDIT: Het verschil is ACC tussen mij vorige Golf 7 (2014) en de huidige B8 (2017) is toch merkbaar.De golf 7 was echt 'dommer'. Daar heb ik nooit het gevoel gehad dat hij zich bij verschillende snelheden echt aanpaste. Maar dat was ook geen automaat dus nam ik het sneller zelf terug in handen. 10 januari, 2018 aangepast door NickB Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjorn Geplaatst 11 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2018 In Duitsland werkt het ook beter. Daar duiken ze niet direct ieder gaatje in. Heerlijk rijden daar. In NL word iedere cm asfalt gebruikt en moet vol staan ofzo. In NL werkt het systeem minder. Gisteren met @@R36 nog over gehad dat het uitschakelen met sneeuw natuurlijk niet voor niks gebeurd. Dat het daarom waarschijnlijk ook niet veilig is om in die situatie wel op CC te rijden. Zolang het sneeuwt en glad kan zijn. Tevens als je acc opeens alleen nog maar cc is moet je ook weer gaan opletten dat je wel zelf remmen moet. Dus is het beter dat de acc gewoon helemaal uit gaat en niet cc word. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roy_01 Geplaatst 11 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2018 De radar schakelt uit als er een laagje ijs of sneeuw op zit. Dat verstoort de radar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rbrekie Geplaatst 24 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 24 juli, 2018 Met mijn Passat naar Spanje gereden en heb zeker 80% van de tijd ACC actief gehad. Echt heerlijk! Nieuw probleem is waar laat je al die tijd je rechtervoet? Zeker omdat je deze op “ingrijpstand” moet houden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 24 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 24 juli, 2018 Dat kun je ooket links doen ???? Als ik met de bedrijfs Golf sportsvan opstap ga, ook met ACC en front assist. Doe ik op lange rustige stukken mijn stoel iets verder naar achteren zodat ik mijn benen verder kan strekken ???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DiMarco1976 Geplaatst 27 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 juli, 2018 Je stelt ACC niet in op afstand maar op tijd. Je vergroot of verkleint de tijd tussen jou en je voorligger. Daarom heb je in de file maar 2 meter afstand en bij 180 flink veel meer bij dezelfde stand. Onder andere Mercedes heeft een systeem met afstand, dat rijdt veel onrustiger dan het systeem van de Passat. Bij de overstap van B7 naar B8 moest ik wel wennen aan het inhouden in de file als er iemand op een baan links naast je rijdt, maar even gas erbij en gaan. Al met al prima systeem dat ook in de Nederlandse drukte goed te gebruiken is zolang je rekening houdt met het weggedrag van anderen. De stelling dat er meer file komt door het gebruik van ACC is onzin. De files worden veroorzaakt door mongolen die op de linkerbaan keihard optrekken, bumperkleven en bij ieder wissewasje vol in de ankers gaan. Om nog maar te zwijgen van mensen die continue van baan wisselen omdat ze denken er dan sneller te zijn. ACC activeert je remlichten overigens alleen als er echt geremd wordt. Vaak gebruikt het systeem remmen op de motor en brandt je remlicht helemaal niet. Uitgebreid getest in Duitsland met een maat van me, dacht ook eerst dat de remlichten altijd aan gingen maar niets is minder waar! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Devonte Geplaatst 15 juli, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2020 Weet iemand toevallig wat die rij instellingen allemaal doen in het menu van ACC? Ik heb de keus tussen eco, comfort, normaal en sport? Ik had ergens gelezen dat als je eco kiest dat dan vrijloop wordt geactiveerd klopt dat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 15 juli, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2020 (aangepast) 1 hour ago, Devonte said: Weet iemand toevallig wat die rij instellingen allemaal doen in het menu van ACC? Ik heb de keus tussen eco, comfort, normaal en sport? Ik had ergens gelezen dat als je eco kiest dat dan vrijloop wordt geactiveerd klopt dat? Die zorgt voor de manier waarop ie accelereert naar het ingestelde snelheid. Vrijloop van de bak als ie op eco staat heeft te maken met rijprofielkeuze. Dat is weer iets anders. Dat heeft weer te maken met hoe de auto reageert op stuur bewegingen en gasrespons enz. Heb je een auto symbool met MODE eronder staan op een knop naast je pook? Zo ja, dan heb je die optie op je auto zitten. 15 juli, 2020 aangepast door Ozzy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Devonte Geplaatst 15 juli, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2020 44 minutes ago, Ozzy said: Die zorgt voor de manier waarop ie accelereert naar het ingestelde snelheid. Vrijloop van de bak als ie op eco staat heeft te maken met rijprofielkeuze. Dat is weer iets anders. Dat heeft weer te maken met hoe de auto reageert op stuur bewegingen en gasrespons enz. Heb je een auto symbool met MODE eronder staan op een knop naast je pook? Zo ja, dan heb je die optie op je auto zitten. Helder! Dank , Ik gebruik de ACC eigenlijk nooit dus maakt voor mij verder ook niet uit en helaas heb ik niet zo een leuk knopje voor de rijprofiel keuze. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten