Ga naar inhoud

Adaptive cruise control ACC om gek van te worden.......


mailer

Aanbevolen berichten

Bij je ACC is volgens mij de afstand tot je voorganger afhankelijk van jou snelheid en dat van je voorganger. In de file rij je echt heel dicht op de voorganger en met file bedoel ik dan langzamer dan 50KM/u. als je 100KM/u+ kan rijden dan is het gewoon druk en geen file wat mij betreft.

 

Het is wel grappig om te lezen hoeveel er geklaagd wordt op dit systeem terwijl het juist hard zijn best doet om het rijden veiliger te maken voor de berijder. Het enige vervelende eraan is dat het je verbruik benadeeld elke keer als hij afremt en dus weer naar de gewenste snelheid moet versnellen. Maar goed zoals al eerder gezegd is dit te wijden aan de mede weggebruikers dan aan de ACC zelf.

 

Mijn enige aparte opmerking tav de ACC is het niet links inhalen principe. De ene keer doet hij het wel en de andere keer niet. Ik heb nog niet helemaal goed door wanneer het wel en niet doet. Nog meer mensen hier last van?

 

Het werkt als alle wagens ACC zouden hebben en gebruiken. Nu is het te vaak dat ik ergens 100/105 rij waar iemand voor mij nog niet eens de 100 aantikt en dan gaat de auto, als ik niet ruim van te voren naar links ga, idd remmen.

 

Bij langzame snelheden zoals files gaat de file assistent zijn werk doen en dat is tot 2m ofzo dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt als alle wagens ACC zouden hebben en gebruiken. Nu is het te vaak dat ik ergens 100/105 rij waar iemand voor mij nog niet eens de 100 aantikt en dan gaat de auto, als ik niet ruim van te voren naar links ga, idd remmen.

 

Bij langzame snelheden zoals files gaat de file assistent zijn werk doen en dat is tot 2m ofzo dacht ik.

Helpt ook als je je pinker aanzet, dan gaat hij toch dichter rijden en kan je zo gaan inhalen zonder erg ver vooraf al links te hoeven rijden  :idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook met acc,s in andere auto s gereden veel waren echt slecht. Ik heb de passat pas een week, maar het werkt fantastisch.

 

Hij rijd er best dicht op in sport.

Tuurlijk kan je het zelf beter en vloeiender, maar na een drukke dag werken ideaal.

 

Het links inhalen hangt volgens mij ook van net snelheid verschil af en snelheid. Maar iemand die het exact weet, ik hoor het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Het niet links inhalen (rechts inhalen) herkent hij enkel als er een camera in de voorruit zit.

Wat ik doe om toch rechts in te halen als hij een trager voertuig herkent links is gewoon de resume knop 1 maal induwen (= +1km/h) het linkse trager voertuig verdwijnt dan van de display en je gaat terug naar de oorspronkelijk snelheid + 1km/h.

om terug -1 km/h kan je 1 keer het knopje set induwen...

 

bij mij werkt het super...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het niet links inhalen (rechts inhalen) herkent hij enkel als er een camera in de voorruit zit.

Wat ik doe om toch rechts in te halen als hij een trager voertuig herkent links is gewoon de resume knop 1 maal induwen (= +1km/h) het linkse trager voertuig verdwijnt dan van de display en je gaat terug naar de oorspronkelijk snelheid + 1km/h.

om terug -1 km/h kan je 1 keer het knopje set induwen...

 

bij mij werkt het super...

Ik kan ook niet rechts inhalen en heb geen camera in de voorruit zitten, werkt via de radar in VW logo denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week had ik met een Golf 7 (vervang wagen) gereden zonder camera in de voorruit en daar herkende hij geen linker voertuigen en haalde de acc zonder moeite rechts in.

Daarom dacht ik dat dit het zelfde principe was bij de passat.

Niet dus volgens jullie.

In ieder geval als ik er 1km/h bij doe of af kan ik wel rechts inhalen.

 

Grtzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het niet links inhalen (rechts inhalen) herkent hij enkel als er een camera in de voorruit zit.

Wat ik doe om toch rechts in te halen als hij een trager voertuig herkent links is gewoon de resume knop 1 maal induwen (= +1km/h) het linkse trager voertuig verdwijnt dan van de display en je gaat terug naar de oorspronkelijk snelheid + 1km/h.

om terug -1 km/h kan je 1 keer het knopje set induwen...

 

bij mij werkt het super...

Je kan ook je gaspedaal even indrukken. Dan gaat de auto ook gewoon door zonder te remmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Jij bedoelt een zogenaamde 'speed limit'. Dat kan uiteraard ook.

 

Allright, bedankt!

Mijn huidige wagen heeft momenteel geen cruise control of speed limit. Dat laatste leek me altijd iets handigs om te hebben.

Nuja, met de ACC wordt de speed limiter misschien wel een overbodige functie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Ik ben erg blij met ACC. Maar nu het sneeuwt schakelt het ACC systeem uit omdat het zicht slecht is. Dat ik hierbij niet kan overschakelen op normale CC vind ik een tekortkoming van dit systeem.

Ik heb daar met onze passat (2007) geen last van gehad in de sneeuw. De parkeersensoren aan de voorkant hadden er echter wel moeite mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

De ACC grijpt (te snel) wel in als je een trager voertuig nadert, of als er een voertuig van rechts komt en voor je invoegt.

 

Maar - en dit vind ik uitermate irritant - als er een voertuig je langs links voorbij komt en vlak voor je invoegt om dan dezelfde snelheid aan te houden 3m voor je bumper, doet die even helemaal NIKS.

Dan komt hij plots met de melding van de FrontAssist dat je ZELF moet remmen en een KEIHARD geluidssignaal waarbij je je helemaal kapot schrikt  :blink1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de B6, B7 en B8 gaat het allemaal dmv Radar in de neus.

 

En idd, bij maar een beetje sneeuw weigert de radar in de neus al dienst.

 

Electrische verwarmde spiegels, zetels, voorruit, achterruit, stuurwiel, ...  je zou denken dat ze dan ook even die radar electrisch verwarmbaar maken, maar nee  :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren met de touareg ook ondervonden dat de acc werd uitgeschakeld icm front assist en lane assist. Deed het de hele tijd perfect. In de hagel en sneeuw. Ik wilde de afstand iets groter maken ivm de gladheid onderweg en toen opeens kapte hij er mee en kon ik zelf gas gaan geven en remmen. Enkel na het tanken, en dus opnieuw starten deed hij het wel weer. Waarschijnlijk omdat de buiten temperatuur ruim boven het vriespunt was en al een tijdje in die hogere temperaturen reed. Vind dat als de auto hem uitschakelt die hem ook wel weer mag inschakelen wanneer het wel weer werkt. Ook wanneer die niet werkt zou een gewone cc wel handig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren met de touareg ook ondervonden dat de acc werd uitgeschakeld icm front assist en lane assist. Deed het de hele tijd perfect. In de hagel en sneeuw. Ik wilde de afstand iets groter maken ivm de gladheid onderweg en toen opeens kapte hij er mee en kon ik zelf gas gaan geven en remmen. Enkel na het tanken, en dus opnieuw starten deed hij het wel weer. Waarschijnlijk omdat de buiten temperatuur ruim boven het vriespunt was en al een tijdje in die hogere temperaturen reed. Vind dat als de auto hem uitschakelt die hem ook wel weer mag inschakelen wanneer het wel weer werkt. Ook wanneer die niet werkt zou een gewone cc wel handig zijn.

Hij wordt ook vanzelf weer geactiveerd. Dat gebeurt alleen pas als je zelf al een minuut of 15 denkt 'nou kan het wel weer'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden