Ga naar inhoud
  • 0

Trekhaak B8 installeren


vlkswgnpsst

Vraag

Ik wacht op mijn nieuwe B8 , maar heb hem besteld zonder trekhaak .

 

Nu zie ik op ebay volgend zoekertje : http://www.benl.ebay.be/itm/VW-Passat-sedan-B8-Towbar-Cable-set-Control-unit-3G5803881-/332050822755?hash=item4d4fc57663:g:r74AAOSwYIxX-g2w

Paar vragen daar over :

 

- is dit alles wat ik nodig heb om dit onder een b8 sedan te kunnen monteren , of dien ik andere stukken bij te bestellen om dit onder een b8 zonder trekhaak te kunnen monteren (los van een paar vijzen,daar val ik niet over)

- is dit zonder kennis vast te schroeven ? of komt daar toch nog wel wat bij kijken van electronica aansluiten en vagcom toestanden .

- indien een leek in zo'n dingen , best bij de garage laten monteren ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

En de kabelboom van de module naar voren (zekeringkast, canbus) is hier ook niet bij.

En als het net als bij de B7 is dan moet je nog een schakelaar hebben om de trekhaak te ontgrendelen.

Dus die moet je ergens bestellen of zelf maken.

En dan moet het ook nog met VCDS aangemeld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Micky : lijkt me inderdaad het verstandigste om dit door een professional te laten doen . Ben ik niet te belabberd voor om dat toe te geven hoor :)

@@jaap : denk dat je gelijk heb . Die schakelaar en kabelboom staan niet op de foto's en zijn ook nergens beschreven dat ze er bij zouden zitten .

De kabelboom staat er denk ik bijgeschreven dat die er sowieso niet bij is "A cable is necessary for vehicles without provision, which must be connected to the on-board electronics and moved up to the rear from the front!" .

Over een schakelaar , of bouten spreekt hij verder niet . Ik zal de verkoper eens een berichtje sturen .

 

 

 

ipv op ebay te kopen , de missende onderdelen te bestellen en een installateur te vinden ,  kan ik misschien al beter hier kopen en hem daar ineens ook laten installeren ?

http://www.otosan.nl/voorraad/onderdelen/volkswagen/vw-passat-b8-zwenkbare-trekhaak-met-kabelboom.html

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@vlkswgnpsst  Ik denk dat ook hier alleen de kabelboom naar de stekkerdoos er bij is.

Bij een af fabriek gemonteerde trekhaak zit de kabelboom verweven in de hoofd kabelboom en is wordt bijna nooit bij een gebruikte trekhaak mee geleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Bricks : amai 1000€ ... dat wil ik absoluut vermijden , anders had ik hem wel gewoon nieuw bij de auto bijbesteld .

Reden dat ik dat niet gedaan heb , is dat ik die trekhaak gewoon veel te weinig gebruik . Misschien 2x per jaar . Ik vond 1000€ vanuit dat standpunt niet gerechtvaardigd .

 

In mijn B6 had ik er eentje (OEM) die ik er verticaal op kon duwen wanneer ik hem nodig had . Maar die uitsparing is niet voorzien in een b8 denk ik (?) .

Een vaste vind ik goed als je hem veel gebruikt , maar dat is dus voor mijzelf niet meteen de beste optie .

 

Ik weet niet of er aftermarket goedkopere en evenwaardige oplossingen voor mijn situatie zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de B8 en ook de B7, is er geen zichtbare uitsparing in de achterbumper bij een trekhaak. De haak komt naar buiten door het horizontaal liggende deel aan de onderkant van de bumper. Hier wordt een opening in gemaakt bij het plaatsen van de trekhaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Bricks : amai 1000€ ... dat wil ik absoluut vermijden , anders had ik hem wel gewoon nieuw bij de auto bijbesteld .

Reden dat ik dat niet gedaan heb , is dat ik die trekhaak gewoon veel te weinig gebruik . Misschien 2x per jaar . Ik vond 1000€ vanuit dat standpunt niet gerechtvaardigd .

 

In mijn B6 had ik er eentje (OEM) die ik er verticaal op kon duwen wanneer ik hem nodig had . Maar die uitsparing is niet voorzien in een b8 denk ik (?) .

Een vaste vind ik goed als je hem veel gebruikt , maar dat is dus voor mijzelf niet meteen de beste optie .

 

Ik weet niet of er aftermarket goedkopere en evenwaardige oplossingen voor mijn situatie zijn ?

Hier kan je een kabelboom kopen.

https://www.kufatec.de/shop/de/volkswagen/passat/passat-b8/kabelsatz-anhngerkupplung-zentralelektrik-passat-b8

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de link Jaap :)

 

350€ voor de trekhaak op ebay

109€ voor de kabelboom

x knop in koffer

x bevestigingsbouten

 

Dan mis ik enkel nog de bevestigingsbouten en de knop voor in de koffer om een complete set te hebben ?

 

De uitsparing in de bumper wordt zelf gesneden ?

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Twijfel of ik nu als accessoire een vast of afneembare trekhaak moet bestellen? Hoe gaat dit eruit zien met R-Line exterieur?

 

Vanaf fabriek zit er helaas niet in mbt budget.

 

Iemand een foto?

Mijn persoonlijke mening, als je een R-Line extern hebt besteld, staat het belachelijk daar een vaste haak op te zetten... het prijsverschil is niet enorm, echter, als je auto zwart is mis je deels ook de details van het R-Line pakket zoals de zwarte diffusor waar dus je vaste haak zit.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Micky: Is een achteraf geplaatste afneembare trekhaak dan beter dan een achteraf geplaatste vaste trekhaak? In beide gevallen mis je de diffusor achter (heb harvard blue) of niet?

 

Of komt de trekhaak onder de achter diffusor vandaan en zit hij dus als het ware ervoor?

 

Zo'n mooi wegklapbare zit er helaas niet in, die valt weg tussen diffusor en achterbumper, toch?

 

Bedankt voor reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand ervaring met deze shop ?

 

http://www.acparts.nl/-overige/1467-elektrisch-wegzwenkbare-trekhaak-passat-b8-sedan.html?utm_source=marktplaats&utm_medium=cpc&utm_campaign=Overige

 

Ik weet niet wat hun totaalprijs is voor de inbouw+kabelboom+vcds , dus heb hen een mail gestuurd .

 

Antwoord :  plaatsen,module,bekabeling,schakelaar en onderspoiler : 969,95€ .

 

Sja .. dat is dus dezelfde prijs als dat ik hem nieuw af fabriek zou besteld hebben , spijtig . Het is juist de bedoeling om wat uit te sparen omdat ik de trekhaak maar weinig gebruik (enkel om eens ergens te gaan fietsen en zo)

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden